سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده ۱۰۰ میلیون تومان

پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ | 8 نظر

سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده ۱۰۰ میلیون تومان

امکانات رفاهی قابل سفارش یا همان تجهیزات آپشنال در خودروها، در بسیاری از کشورها به صورتی هدفمند توسط مشتری سفارش داده شده و شماری از امکانات که دقیقا مورداستفاده شخص مصرف‌کننده قرار دارند، بر روی خودرو گذاشته میشوند. این روند اما در بازار خودروی کشور ما کمی متفاوت است و مشتری عموما حق انتخاب جزءبه جزء امکانات را ندارد.

در این بین خودروهای وارداتی و حتی داخلی معمولا به چند تیپ ساده، نیمه فول و فول تقسیم میگردند و سلیقه اکثر مردم نیز خرید خودروی ”فول“ میباشد و این در حالی است که شاید شمار وسیعی از این امکانات هیچگاه مورد استفاده هم قرار نگیرد! درواقع این طور به نظر میرسد که گویی سفارش امکانات به صورت تمام و کمال الزامی است و در این شرایط پر واضح است که خودروهایی با سطح امکانات متوسط، بازار چندان خوبی نداشته باشند.

از سوی دیگر در این دو/سه سال تنوع بیشتر خودروها در بازار و ورود بی رویه چینی ها آن هم با سطحی از امکانات نسبتا خوب موجب شده تا هم واردکننده ها و هم خودروسازان داخلی با تکمیل سطح تجهیزات محصولاتشان درصدد جذب و حفظ مشتریان باشند. کیا سراتو یکی از محصولاتی است که حدود 2 سال پیش با شروع همکاری شرکت سایپا و کیا بر روی خط تولید رفت و ما نیز مدتی پس از آغاز تولیدش به بررسی آن پرداختیم. حال با گذشت مدتی کوتاه شرکت سایپا با هدف تامین سلیقه و نیاز مشتری دستبه کار شده و به قول دوستان نمونه ای فول آپشن از این خودرو را روانه بازار کرده است تا با برخورداری از سطح بالاتری از امکانات مشتریان خود در رده 100 میلیونی را حفظ نماید. در حال حاضر سراتوی آپشنال با تفاوت قیمتی در حدود 8 میلیون تومان در کنار سراتوهای پایه اتوماتیک و دنده دستی قرار میگیرد.

نسخه پایه سراتوی اتوماتیک دارای امکاناتی همچون صندلی های دستی سرنشینان جلو و تاشو در عقب، فرمان چرمی چندکاره مجهز به کلیدهای کنترل، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی شامل لاستیک زاپاس، کروز‌کنترل، ایربگ راننده و سرنشین، چراغ های اتوماتیک، سیستم ضد سرقت و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که با قیمت حدود 92 میلیون تومانی خود در رده خودروهای غیرچینی تقریبا یکه تاز بازار است.

اما سراتوی آپشنال که با قیمتی در محدوده 97 تا 99 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد، امکاناتی همچون مانیتور لمسی رنگی با قابلیت پخش DVD و نقشه و ناوبری، دوربین دنده عقب، شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای بدون نیاز به سوئیچ، صندلی های تمام چرم دوزی شده و البته مهمتر از همه سانروف شیشه ای برقی دارد که این آخری از گزینه های محبوب در میان مشتریان ایرانی تلقی شود و مطمئنا تاثیر به سزایی در فروش این خودرو خواهد گذاشت.

سراتوی اتوماتیک که از پیشرانه 2000 سی سی 156 اسب بخاری با گشتاور 194 نیوتن متر بهره می برد نیروی تولیدی را توسط یک گیربکس 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل می‌کند که با قرار دادن دسته دنده در حالت تعویض دستی، میتوان حس راندن یک خودروی اسپرت با تعویض دنده از پشت فرمان را در دورهای بالا تجربه نمود. شیفترهای پشت فرمان در تعویض دنده با وقفه ای کوتاه عمل می کنند اما معکوس دهی با آن بدون تاخیر است و البته در صورت تعویض نکردن دنده در حالت دستی، گیربکس به صورت اتوماتیک در دور 6000 تعویض را انجام میدهد.

پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را از دست ندهید:

تست و بررسی سراتو سایپا / محصول مشترک سئول – تهران

در مورد سراتو چند نکته مثبت را نباید فراموش کرد: اول این که شاید با وجود نسخه آخر این خودرو در بازار، برخی چهره این مدل را قدیمی بدانند اما باید توجه داشت که در حال حاضر این خودرو با قیمتی به مراتب پایین تر از نسل آخر در بازار عرضه میگردد و خریدار با بودجه ای نزدیک به 100 میلیون تومان، اتومبیلی با سطح کیفی به مراتب بالاتر از چینی های بازار میخرد. دوم این که عرضه آن توسط سایپا موجب برخورداری از سطح گسترده ای از خدمات پس از فروش میشود و نکته دیگر هم آن که سراتوی سایپا با تسهیلات بانکی بسیار مناسبی واگذار میگردد که مطمئنا در فروش آن بی تاثیر نخواهد بود.

منبع: سرعت


8 دیدگاه

  1. سعید | مهر 3, 1396 | لینک نظر

    با سلام حدود یکماهه که سراتو آپشنال سایپا رو خریدم واقعا ماشین خوب و پرقدرتی هستش و لذت رانندگی بالایی داره این ماشین رو باید با هم رده های خودش یعنی هیوندا النترا و میتسوبیشی لنسر و مزدا3 مقایسه کرد اصلا چینی ها در حد و اندازه مقایسه با این ماشین نیستند دوستانی که از چینی ها تعریف می کنند باید نظر شون رو بعد از دو یا سه سال ، مجددا پرسید
    این ماشین شتاب عالی و رانندگی نرم ولذت بخش و اپشن های خوبی داره و از خرید این ماشین پشیمان نخواهید شد

  2. احمدرضا | شهریور 11, 1396 | لینک نظر

    مطلب به طور واضح تبلیغاتیه. اصلاً اشاره ای به حذف امکانات ایمنی خودرو نشده. و البته در کیفیت خودرو هم اغراق شده؛ خصوصاً انتهای متن که گفته : « خریدار با بودجه ای نزدیک به 100 میلیون تومان، اتومبیلی با سطح کیفی به مراتب بالاتر از چینی های بازار میخرد»
    من خودروی سراتوی سایپا رو سوار شدم. خودروی خوبیه ولی کیفیت به مراتب بالاتر از چینی ها کاملاً اغراق آمیز هست و در مقایسه با خودروهای چینی دیگه که من دیدم مثل لیفان 820 ، جک اس 5 ، بسترن B50f ، تیگو 5 ، آریزو 5 و …. کیفیت خیلی متفاوت و با اختلاف فاحش نیست. این خودرو با در نظر گرفتن وام بدون بهره ای که معمولاً ارایه میشه قیمت قابل دفاعی داره ولی واقعاً دیگه اینطور هم نیست که از بقیه خودروهای هم رده قیمتیش برتر باشه و رقابت نزدیکی با رقباش داره.

    • در پاسخ به: احمدرضا

      نوید آوانته | شهریور 12, 1396 | لینک نظر

      سراتو نیازی به تبلیغ نداره تیراژ فروشش انقدر بالاست (سالی 13 هزار دستگاه?) که شرکت نمیتونه به تعهداتش عمل کنه قیمتش هم عالیه و اصلا ریبطی به چینی ها نداره لطفا چینی ها رو فقط با چینی ها مقایسه کنید این خودرو نزدیک 160 اسب فقط با یه موتور 2لیتری بدون هیچ توربو شارژی قدرت داره کابین با کیفیت طراحی عالی که تا الان چند جایزه برده و شتاب مثال زدنی امکانات و آپشن هاب اصلی و خوب از مشخصاتشه و خریدش خیلی منطقی میکنه در ضمن در گزارش بالا من که حتی یه مورد واژه تبلیغاتی ندیدم برعکس خودروهای چینی که واسه جذب مشتری از هر ترفندی استفاده میکنند
      در پایان برند کیا موتورز با هم سطح هاب خودش بابد مقایسه کرد نه خودروهای کپی شده چینی

    • در پاسخ به: احمدرضا

      پوریا | دی 1, 1396 | لینک نظر

      سلام داداش گلم اخه این حداقل حداقلش کره ای هست اسمشم اعتبار داره چینی قابل مقایسه باهاش نیست االبته تو این رنج قیمت.

      • در پاسخ به: پوریا

        تو هیچ رنجی چینی با کره ای قابل مقایسه نیست کلا جینی ها سروته ی کرباسن داداش خودت گول نزن چینی یعنی فاجعه

  3. علی | شهریور 10, 1396 | لینک نظر

    با سلام
    ما این ماشین رو واسه پدرم خریداری کردیم ماشین خوبی به نظر می رسه ولی آخرش ایرانی بازی زیاد دراوردن مثلا کیفیت تاچ صفحه نمایشش و کیفیت صفحه اش خیلی بالا نیس در بازار می شه مانیتورهای با کیفیت پیدا کرد .یا مثلا سینی زیر موتور نداشت که با دادن مبالغی اون رو هم برامون نصب کردن ولی پدل شیفت ها و قدرت موتورش واقعا عایه و خیلی رانندگی را لذت بخش می کنه .البته باید دید در دراز مدت چه کاره است.

  4. sunmartin | شهریور 10, 1396 | لینک نظر

    بیش از دوماه نبود که سراتو 2000 خریداری کرده بودم که متوجه شدم آپشنال هم وارد بازار شده سایپا خیانت بزرگی به مشترین کرد افت قیمت در تمامی مدلهای صفر وجود داره و مختص یک خودرو نیس پس این تعمیم پیدا میکنه به تمامی خودروهای صفر افت سرانو آپشنال و معمولی در حد 6 تا 7 ملیون برای یکسال و برای دوسال تا 9 ملیون است

  5. amin | شهریور 10, 1396 | لینک نظر

    افت قيمت سراتو زياد است،من يك ٩٤ بيرنگ ٣٧٠٠٠ تا كاركرد پيدا كردم كه تا ٧٣ تومن هم ميداد