اخبار خارجی

گوگل برای تست اتومبیل‌های خودران یک شهر کامل می‌سازد!

فرقی ندارد که کمپانی IT‌ باشد یا تولیدکننده خودرو؛ رقابت بزرگی میان این کمپانی‌ها برای سردمدارشدن در حوزه تولید اتومبیل‌های خودران جریان دارد که بعید است به این زودی‌ها نیز پایان یابد. هرکدام از این شرکت‌ها خودروهایشان را در شرایط گوناگونی تست کرده‌اند اما به هرحال حضور این خودروها در خیابان‌های معمولی با محدودیت‌هایی همراه است. گوگل برای رفع این مشکل، خود دست به کار شده و شهری کامل را برای خودران‌هایش ساخته است.

در این شهر قلابی بیش‌تر چیزهایی که در خیابان‌های شهرهای عادی نیز وجود دارد می‌توان دید؛ مخروط‌های ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی و ماشین‌ها و ماکت انسان‌ها در خیابان‌های این شهر وجود دارند.

مساحت این شهر حدود ۱۰۰ هکتار است و تنها خیابا‌ن و تقاطع‌‌ها در آن دیده می‌شوند و هیچ ساختمانی در آن وجود ندارد. البته چیزهای دیگری که برای یک خودروی بدون راننده چالش محسوب می‌شوند را می‌توان در آن دید. مهندسان گوگل خطوط مخصوص عبور دوچرخه در کنار محل‌های پارک خودرو و خیابان‌های یک طرفه را نیز در این منطقه تست قرار داده‌اند.

البته در این شهر خودروهای با راننده و انسان‌هایی که از خیابان‌ها عبور می‌کنند نیز وجود دارند. هنگامی که از یکی از این افراد پرسیده می‌شود که آیا این ترس‌ را دارید که ممکن است یک ربات شما را بکشد، او پاسخ می‌دهد:

ما کافیست یاد بگیریم که اعتماد کنیم.

اما خودروهای بدون سرنشین هنوز راه طولانی را برای اثبات بدون خطربودنشان در پیش دارند و بعید است به این زودی‌ها به طور انبوه وارد خیابان‌ها شوند و برای همیشه شیوه حمل و نقل انسان‌ها را تغییر بدهند. اما حضور گسترده کمپانی‌ها مانند گوگل، فورد، تویوتا، اینتل، اوبر و… ما را به آینده این اتومبیل‌های خودران امیدوار می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا