اسلایدربررسی

نبرد قدرتمند ترين سدان هاي كوپه

در طول سواری 30 دقیقه ای مان با تاکسی، با مناظر وصف ناپذیری در دهکده ای واقع در جنوب آلمان مواجه شدیم.  درحالی که به مکان مورد نظرمان رسیدیم با چیز هایی زیباتر هم برخورد کردیم: ائودی RS7، بی ام و M6 GRAN COUPE، مرسدس بنز CLS63 AMG.

هر یک از این سه نمونه بزرگتر و مجلل تر شده مدل های معمولی این کمپانی های عظیم هستند.در نزدیکی مان بزرگراهی قرار داشت که جزء بزرگراه های بدون محدودیت سرعت بود! خودتان حتما می توانید حدس بزنید که چه اتفاقی افتاد! هر سه مدلی که در اختیار داشتیم توانایی رسیدن به سرعت190 مایل را دارا می باشند و مکان مناسبی بود برای این که بتوانیم حداکثر سرعت این سه مدل را تست کنیم.!

2014 Audi RS7

درتست های گذاشته مان آئودی از لحاظ قدرت و گشتاور به طرز عجیبی مقلوب رقیبانش یعنی مرسدس و بی ام و می شد به گونه ای که اختلاف قدرت به 100 اسب بخار هم می رسید. اما این دفعه آئودی با  QUATTRO GMBH آمده به معنای AMG و M-POWER برای برای بنز و بی ام و.RS7 از موتوری 4 لیتری تویین توربو V8 بهره می برد که نسبت به مدل های s6 و s7   140 اسب بخار قدرت بیشتر و 110 پوند فیت گشتاور بیشتری تولید می کند.همچنین این مدل مجهز به ترمز های کربن سرامیکی است که می توانید به صورت اختیاری آن را برگزینید.

2014 BMW M6 Gran Coupe

 در سوی دیگربی ام و M6 Gran Coupe قرار دارد.این مدل را می توان خویشاوندی نزدیک به بی ام و M5 دانست. فاصله مشابه محورهای جلو و عقب به اندازه 116.7 اینچ، موتور مشابه 4.4 لیتری V8و اجزای شاسی بسیار نزدیک به M5 از جمله ویژگی های آن اس در هر صورت باید دید که چگونه بی ام و توانسته بوشینگ ها، کمک فنر ها و مجموعه سیستم تعلیق را بهبود ببخشد که با ارزش تر از مدلی همچون M5 با توجه به اختلاف قیمتشان باشد.

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S Model 4matic

به صورت واقعی مرسدس CLS63 AMG همان مدل سال گذشته ای است که تست کردیم اما یک سری تغییرات جزئی هم داشته است به سیستم چهارچرخ متحرک مرسدس یعنی 4MATIC مجهز شده است.در آخر نام خودرو حرف S اضافه شده است که به معنای: تغییرات کلی در بخش تریم داخلی خودرو است. قدرت از 550 اسب بخار به 577 اسب رسیده است حداکثر سرعت هم به مرز 186 مایل افزایش پیدا کرده است.تمام این اتفاق ها را می توان تغییرات جزئی در مدل جدید به حساب اورد!

ما دوست داشتیم این جمع را کامل تر هم برگزار کنیم به گونه ای که پورشه پانامرا هم اضافه شود. مدل پانامرا توربو با قدرت 520 اسب بخاری موجود بود.(مدل توربو S هنوز عرضه نشده است) اما اختلاف قیمتی معادل 30 هزار دلار با مدل های شرکت کننده در اینجا داشت. مدل GTS نزدیک ترین گزینه از نظر قیمت هم، اختلاف قدرتی معادل 100 اسب بخار داشت. در هر صورت پورشه هیچ یک از مدل های پانامرا را برای ما ارسال نکرد و ما این رقابت 3 نفره را بدون پورشه ادامه خواهیم داد.لطفا با این تست جذاب و نفس گیر همراه ما باشید…

رتبه سوم:مرسدس بنز

CLS63 AMG S-model

مرسدس CLS داستانی متفاوت با دو رقیبش دارد، این مدل برخلاف بی ام و و ائودی به صورت یک نمونه مستقل ساخته شد.

وقتی که پدال های کلاج پشت فرمان را استفاده می کنید این حس به شما دست می دهد که انگار تعویض دنده واقعا انجام نشده است (بی حس بودن تعویض دنده) و کمی شما را مایوس خواهد کرد..موتور قدرتمند آن شتاب گیری قوی هم در پی دارد در این خودروشتاب گیری به قدری سریع اتفاق می افتد که حتی مغز شما از کار می افتد!

 هنگام استفاده ازلانچ کنترل این ماشین خودش تعویض دنده را مدیریت می کند و به لطف سیستم لانچ کنترل و همینطور سیسیتم 4 چرخ متحرک آن توانایی رسیدن به سرعت 98 کیلومتر بر ساعت را در3.2 ثانیه دارد.400 متر را هم در 11.6 ثانیه طی می کند و سریعترین ماشین این جمع به حساب می اید. این مدل در حدود 0.6 ثانیه در شتاب گیری اولیه نسبت به مدل قبلی پیشرفت داشته است.

این مدل کوچکترین سایز چرخ ها را در بین این گروه دارد و همینطور از ترمز های معمولی بهره می برد (دیسک کربن سرامیکی به صورت آپشن عرضه می شد) و توانایی آن را دارد که از سرعت 70 مایل به صفر را در 148 فیت توقف کامل کند.

عملکرد مرسدس وقتی زير سوال رفت که آن را به جاده های پیچ در پیچ بردیم و هر 3 خودرو را بک تو بک (پشت به پشت) راندیم. در این جاده ها مزیت مرسدس باید وزن پایین آن باشد و بی طرفانه می گوییم که که خیلی مشتاق به این است تا خود را در پیچ ها مثل بی ام و آئودی بی طرف جلوه دهد اما اینطور نیست. CLS احساس یک خودروی بزرگ و تنبل را در سر پیچ ها می دهد در صورتی که فاصله بین محور جلو و عقب آن از دو خودروی دیگر کوتاه تر، طولش از بقیه کمتر و وزن آن بین آئودی و بی ام و است. راحتی CLS در اتوبان با توجه به کابین عایق بندی شده ی خوبی که دارد انکار نا پذیر است به گونه ای که می توانید دو روز مداوم با آن رانندگی داشته باشید اما دچار مشکل خاصی نشوید!

شاید مرسدس اصطلاح چهاردرب کوپه را برای اولین بار با CLS مطرح کرد اما حال کسان دیگری پیدا شده اند که به معنای بهتری از این کلمه دست پیدا کرده اند.

مجموع امتیاز:204

رتبه دوم:

  2014 BMW M6 Gran Coupe

ما به شدت به سری 6 گرن کوپه سخت گرفتیم در صورتی که حتی اندازه مدل کوپه هم توانایی نداشت. اما وقتی مرسدس و آئودی یک مدل چهاردرب کوپه دارند چرا بی ام و نداشته باشد؟ یک دلیل عقلانی دیگر هم می تواند وجود داشته باشد و ان هم این که این ماشین قوی تر از بی ام و M5باشد..به لطف چسبندگی خوب و عالی توانست بهترین زمان را در اسلالوم ثبت کند و ترمزهای کربن سرامیکی آن به شدت قدرتمند ظاهر شده و تنها یک فوت بیشتر نسبت به ائودی برای توقف کامل از سرعت 70 مایل نیاز داشتند.فرمان سنگین آن به اندازه ای که دوست داشتیم سریع نبود.در پیچ ها هرگز مثل بی ام و M5 عصبانی نشان نمی دهد و در کل می توان سواری و هندلینگ ان را به کلمه عالی مزین کرد. چیزی که در اخرین محصولات بی ام و از دست رفته است موتور 552 اسب بخاری است.هرگز صدایی مثل موتورهای توربو شده هشت سیلندر نمی دهد قسمتی از صدای اگزوز از سیستم صوتی خودرو پخش می شود و قسمت دیگر آن از اگزوز به مانند مسابقه فریاد زدن می ماند.

وقتی که همه مراحل هفت گانه روشن کردن سیستم لانچ کنترل را درست انجام دادیم با توجه به انتقال قدرت به محور عقب بی ام و توانستیم تایم 3.5 ثانیه را برای سرعت از صفر تا 98 کیلومتر بر ساعت ثبت کنیم که کند تر از دو رقیب دیگر بود و همینطور در 400 متر هم پشت سر بنز و آئودی قرار گرفت. اما حداکثر سرعت ثبت شده در 400 متر بهتر از دو رقیب دیگر بود گرچه نمی توان از چسبندگی ایجاد شده توسط تایرهای میشلن پایلوت سوپراسپرت گذشت. فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان چندان جالب نیست و در صندلی های عقب مشکل کوتاه بودن سقف و همینطور جا زانویی برای افراد بلند قامت به وجود خواهد امد. بی ام و M6 گرن کوپه را نمی توان نوعی بازخرید دوباره بی ام و M5 دانست. این خودرو هرگز احساس جمع و جور و زیرک بودن را القا نمی کند.استفاده گسترده از آلومینیوم و همینطور وجود سقف فیبرکربنی و نبود محور متحرک در جلو نسبت به دو رقیب دیگرش به اندازه 100 پوند سبک وزن تر ساخته است اما احساس سبک تر بودن و زیرکی  را ارائه نمی کند حداقل به اندازه بی ام و …M5

بی ام و M6 گرن کوپه استاندارد های یک مدل M سنتی را دارا می باشد اما توانایی براورده کردن تمامی انتظارات ما را به صورت تمام و کمال نداشت….

مجموع امتیاز:210

رتبه اول:

 2014 Audi RS7

RS7 تنها زر و زیور آلات بیشتری نسبت به مدلS7 دارد. صندلی های شبیه به لانه زنبوری.، چرخ های 21 اینچی یک پنجره مشبک در جلوی خودرو که کلمه QUATTRO در ان حک شدهاست. قدرت ادعا شده 560 اسب بخاری و همینطور 516 پوند فوت گشتاور از مشخصات این مدل است. مشکل عظیم با این موتور مصرف سوخت آن است حتی به گونه ای که کار نکردن تعدادی از سیلندر ها در موقع رانندگی اقتصادی هم به کمک آن نیامده و بیشترین میانگین مصرف سوخت را در بین این سه خودرو دارد.از انجا که آئودی به این مسئله فکر کرد که گیربکس دوال کلاچ هفت سرعته آن توانایی مدیریت گشتاور تولید شده موتور 4 لیتری را ندارد آن را با نمونه هشت سرعته اتوماتیک ZF جایگزین کرده است. این گیربکس قطعا به سرعت گیربکس دوال کلاج بی ام و نیست اما در رانندگی شهری بهتر عمل می کند. این گیربکس حتی از گیربکس مرسدس هم نرم تر و سریع تر تعویض دنده را انجام می دهد.

RS7 در مدت زمان 3.4 ثانیه به سرعت 98 کیلومتر بر ساعت می رسد. 400 متر را هم در مدت 11.6 ثانیه طی می کند که دقیقا به اندازه CLS است و زمان بهتری هم نسبت به بی ام و است. این مدل بیشترین کم فرمانی را نسبت به دورقیبش داشت به خصوص در سر پیچ ها همینطور آرام ترین زمان را در اسلالوم تجربه کرد. در اینجا همه این مشکلات را آئودی با پویایی و نشاط فرمان سبک و سریعش پاسخ می دهد. در صورتی که سنگین ترین عضو گروه است در پیچ ها با توجه به حملات شگفت انگیزی که به انها می کند شما را وادار به ترمز کردن سریع نمی کند و به همین دلیل بعد از عبور از پیچT شما سرعت بیشتری خواهید داشت. پاداش RS7 برای راننده تعادل عالی و مثال زدنی اش است. در شرایط واقعی RS7 برنده واقعی ما است. صندلی های عقب ان به معنای واقعی کلمه جادار هستند و تنها عضو گروه است که ارتفاع سقف آن به مانند یک سدان معمولی می ماند حتی فضای صندوق عقب بیشتری را هم ارائه می دهد.RS7 تنها سرگرم کننده ترین و به معنای واقعی کلمه چهاردرب نیست بلکه با ارزش ترین نمونه نسبت به قیمتش است. درست است که در قیمت نمونه شرکت کننده از پس مرسدس برنیامده است، اما نسبت به بی ام و و مرسدس قیمت پایه ای کمتری دارد. مرسدس در صورتی کم قیمت ترین عضو گروه بود که مجهز به ترمز سرامیکی مثل دو رقیبش نبود وگرنه در این بخش هم رقابت را به ائودی واگذار می کرد، حتی اگر ائودی گران ترین عضو گروه بود باز هم برنده رقابت از نظر ما خواهد بود…

مجموع امتیاز:215

اطلاعات فنی

2014 Audi RS7

2014 BMW M6 Gran Coupe

CLS63 AMG S-model

مشخصات موتور

هشت سیلندر V شکل

هشت سیلندر V شکل

هشت سیلندر V شکل

حجم

3993cc

4395cc

5461cc

نوع تنفس

تویین توربو

تویین توربو

تویین توربو

حداکثر قدرت تولیدی

560@5700

552@7000

577@5500

حداکثر گشتاور

699 نیوتن متر در دور1750

680 نیوتن متر در دور 1500

800 نیتون متر در دور 2000

انتقال قدرت

چهارچرخ متحرک

محور عقب

چهارچرخ متحرک

گیربکس

7 سرعته اتوماتیک

7 سرعته دوال کلاچ اتوماتیک

هشت سرعته اتوماتیک

قیمت$

2014 Audi RS7

2014 BMW M6 Gran Coupe

CLS63 AMG S-model

پایه

105,795

115,225

107,425

نمونه شرکت کننده

130,000

145,155

125,285

ابعاد و وزن

2014 Audi RS7

2014 BMW M6 Gran Coupe

CLS63 AMG S-model

طول

5متر

5متر

5متر

عرض

1.9متر

1.8متر

1.8متر

ارتفاع

1.4متر

1.3متر

1.4متر

فاصله بین دو محور

2.9متر

2.9متر

2.8متر

وزن

2019کیلوگرم

1979کیلوگرم

1999کیلوگرم

شتاب گیری

2014 Audi RS7

  2014 BMWM6 Gran Coupe

CLS63 AMG S-model

0-48

1.4 ثانیه

1.4 ثانیه

1.3 ثانیه

0-98

3.4 ثانیه

3.5 ثانیه

3.2 ثانیه

0-160

7.8 ثانیه

7.9 ثانیه

7.7 ثانیه

0-210

13.1 ثانیه

13 ثانیه

13.5 ثانیه

400 متر

11.6 ثانیه

11.7 ثانیه

11.6 ثانیه

به نقل از نشریه caranddriver

3 دیدگاه

  1. یعنی چی اقا!!!!مسخره بازی در اوردن!!! cls هم شتابش بهتره هم از نظر من خوشگل تر و بهتره…

    اصلا لایق اول شدن نبود ائودی…

  2. خیلی مقالۀ جالبی بود و خودروهای انتخاب شده خیلی خوب بودند هر چند به مذاق بنده بعنوان طرفدار بی ام دبیلیو خوش نیامد، یکم هم عجیب بود که این مدل از آئودی چنین توانایی داشته باشه ، به هر حال تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا