اخباراخبار خارجی

خط و نشان مالیاتی هند برای خودروهای لوکس

آرون جاتلی، وزیر اقتصاد دولت هند گفت: در حال حاضر گروهی از ماموران اقتصادی دولتی و حکومتی در حال تصمیم گیری در زمینه انتخاب بهترین زمان برای اعمال قانون جدید مالیاتی هستند.

قانون جدید افزایش مالیات می‌تواند شرکت‌های بزرگ خودروسازی که سال‌ها در هند مشغول به فعالیت بوده‌اند را با مشکلات مختلف فروش روبرو سازد. از جمله مهمترین شرکت‌هایی که سال‌هاست در این کشور مشغول به فعالیت هستند می‌توان به مرسدس بنز، گروه ب ام و، آئودی، ولوو و جگوار اشاره کرد.

خودرو کار: این افزایش مالیات بخشی از قانون ملی جدید مالیات بر خدمات و کالاهاست که ماه گذشته اعلام شد. بیش از 70 سال بود که قوانین مالیاتی در هند اصلاح نشده بودند و مالیات‌ها بر اساس قوانین منطقه‌ای اعمال می‌شدند.

بر اساس شرایط مالیاتی، مالیات خودروها از 18 تا 28 درصد خواهد بود ولی برای برخی از خودروهای خاص 15 درصد مالیات اضافه در نظر گرفته خواهد شد. در شرایط جدید قرار بر آن شد تا مالیات اضافه خودروهای خاص از 15 درصد به 25 درصد افزایش یابد که شامل خودروهای لوکس، بزرگ و شاسی بلند خواهد شد.

جاتلی در همین زمینه گفت: این دستورالعمل جدید یک قانون تازه به تصویب رسیده و به معنی افزایش خودکار مالیات‌ها نخواهد بود و در حال حاضر گروهی از ماموران اقتصادی حکومتی و دولتی در حال بررسی این قانون هستند تا شرایط اجرایی شدن آن را بسنجند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا