اخباراخبار داخلینگاه

قیمت خودرو اچ سی کراس در بازار

دانگ فنگ اچ سی کراس خودرویی است که در طی چند سال اخیر با ارایه امکانات خوب و قیمت رقابتی در کنار تیراژ گسترده، توانسته حجم زیادی از توجهات مخاطبان را به خود جلب کند. از همان ابتدا به واسطه تقاضای بسیار زیاد برای این محصول، پیش فروش ها و فروش های نقدی ایران خودرو با حواشی بسیاری همراه بود و در بازار آزاد نیز اچ سی کراس به گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری و کسب سود تبدیل شده بود.

با گذشت زمان و ارایه خودروهای اتوماتیک بیشتری در این رده قیمتی، نظیر تندر نود اتوماتیک و تندر پلاس اتوماتیک، برلیانس H330 اتوماتیک با موتور 1.65 و جیلی GC6، و افزایش تعداد اچ سی کراس ها در کشور، تا حدودی تقاضا برای این خودرو فروکش کرد هرچند هم چنان خودرویی پر طرفدار در این بازار بسته محسوب می شود.

 

سیتروئن قدیمی با طرحی بروز

اچ سی کراس از پلت فرم های قدیمی شرکت سیتروئن بهره می برد و با اضافه شدن تعدادی فلاپ و باربند، از حالت استیشن مانند در آمده و پسوند کراس را یدک می کشد. در ایران این خودرو با موتور معروف پژو به نام TU5 عرضه می شود که نامی آشنا برای ایرانی هاست و در این سالها علاوه بر خانواده پژو 206، روی دیگر محصولات ایران خودرو نظیر پژو پارس، پژو 405 ، سمند و رانا نیز قرار گرفته است. گیربکس خودرو بر خلاف 206 های اتوماتیک، 207 اتوماتیک و پارس اتوماتیک از نوع قدیمی AL4 نیست، بلکه یک جعبه دنده چهار سرعته ساخت آیسین است که عملکرد بهتری دارد.

 

تعلیق، شتاب و مصرف سوخت اچ سی کراس

سیستم تعلیق خودرو تغییری نداشته و دانگ فنگ ترجیح داده همان تعلیق مستقل و تورشن سیتروئن ZX را در خودرویش استفاده کند. طول خودرو در حدود 4.3 متر است که بیشتر از 206 صندوق دار است و فضای باری در حدود 417 لیتر در اختیار شماست که در کل گزینه مناسبی برای مصرف خانواده های کوچک و متوسط محسوب می شود.

شتاب اچ سی کراس در حدود 14 الی 18 ثانیه بسته به شرایط بدست می آید که رقم متوسطی است و با این قیمت، نمی توان انتظار چندانی داشت چرا که اکثر رقبای این خودرو نیز به واسطه کندی گیربکس یا حجم کم پیشرانه، چندان تند و فرز نیستند. مصرف سوخت پیشرانه TU5 ایرانیزه شده کمی بیشتر از مدلهای فرانسوی است و با وجود اعلام مصرف سوخت 7.04 لیتر در حالت ترکیبی، باید انتظار ارقام بیش از این را داشته باشید.

 

محبوب و حباب دار!

همانطور که گفتیم، اچ سی کراس خودروی محبوبی است و همین مساله در کنار عدم عرضه چندماهه این خودرو از سوی ایران خودرو، موجب افزایش عجیب قیمت این خودرو شده است. در حال حاضر اگر سری به نمایشگاه های خودرو یا آگهی های مجازی بزنید، خواهید دید که برچسب قیمتی 70 میلیون تومانی برای این خودرو به رقمی عادی تبدیل شده، حال آن که طبق اعلام رسمی ایران خودرو، قیمت اچ سی کراس در کارخانه پنجاه میلیون تومان است. نگاهی به چند آگهی صفر و کارکرده می اندازیم :

 

قیمت خودروی اچ سی کراس، مرداد ماه 97 :

مشخصات قیمت یا روش خرید
1397، خاکستری، صفر کیلومتر 23 میلیون تومان پیش پرداخت، دو میلیون تومان ماهیانه به مدت 24 ماه
1396، مشکی، کارکرد 15 هزار کیلومتر، بدون رنگ قیمت 65 میلیون تومان
1396، سفید، کارکرد 25 هزار کیلومتر،بدون رنگ قیمت 66 میلیون تومان
1395،سفید ، کارکرد 36 هزار کیلومتر، بدون رنگ قیمت 63 میلیون تومان

 

 

پیشنهاد میکنیم بخوانید:

بررسی کامل دانگ فنگ H30 کراس – محصول جدید ایران خودرو + قیمت

 

4 دیدگاه

  1. خودروی جالبی نیست و من علاقه ای بهش ندارم ولی باید اذعان کرد با توجه به امکاناتش معقولترین ومنصفانه ترین قیمت رو بین خودروهای موجود در ایران دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا