فرمانی برای آینده؛ طرح مفهومی جگوار برای نسل بعدی خودروها

پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

فرمانی برای آینده؛ طرح مفهومی جگوار برای نسل بعدی خودروها

در تصویر زیر سایر (Sayer) را می بینید، فرمانی استثنائی که متعلق به آینده است. این فرمان توسط شرکت خودروسازی جگوار لندرور در مراسم افتتاحیه جشنواره تکنولوژی انگلستان در سنت مارتینز و در کالج مرکزی هنر، تکنولوژی و طراحی لندن رونمایی خواهد شد.
با دیدن تصاویر این مطلب هرگونه فرمانی را که در ذهن دارید فراموش کنید، سایر یک فرمان معمولی نیست. این فرمان چرخشی که با هدف جای گیری در داشبورد وسایل نقلیه خودران و مستقل طراحی شده است، از هوش مصنوعی برخوردار بوده و می تواند از طریق صدا فعال شود.
با توجه به اینکه فرمان های معمولی در خودروهای خودروان حذف خواهند شد، سایر فرمانی خواهد بود که توانایی انتقال از یک خودرو به خودروی دیگر را خواهد داشت.

جگوار لندروور آینده ای را در نظر دارد که مردم بیش از یک خودروی خودران در اختیار دارند، در اینجاست که سایر وارد عمل شده و می تواند برای تمامی این خودروها مورد استفاده قرار گیرد.
سایر همچنین توانایی عمل به عنوان دستیار شخصی راننده را دارد و افراد را به مرکز فرماندهی خودروهای خودران متصل می کند.

به عنوان مثال این دستیار شخصی می تواند قرار کاری شما را برنامه ریزی کند و حتی تعیین کند که خودروی کاملا خودران شما چه زمانی جلوی درب منزل منتظر باشد.

این فرمان علاوه بر اینکه به افراد اجازه رانندگی می دهد، به آن ها توصیه می کند که در کدام قسمت از جاده می توانند لذت بیشتری از رانندگی ببرند.

طراح این فرمان تلاش کرده است که آن را به صورت مینیمالیستی و مدرنیستی طراحی کند از این جهت هیچ گونه دکمه و نمایشگر فیزیکی در طراحی آن مشاهده نمی شود.

اما اطلاعات اضافی مورد نیازی که ممکن است گاها افراد به آن احتیاج داشته باشند بر روی سطح آلومینیومی پولیش خورده این فرمان نمایش داده خواهد شد.

در حقیقت، تنها یک دکمه در بالای فرمان وجود دارد، اما این تولید کننده بریتانیا عملکرد آن را توضیح نداده است.
جگوار لندرور، این فرمان را به صورت یک «قطعه‌ی هنری زیبا» توصیف می‌کند. گفته می شود نام این فرمان از مالکوم سایر گرفته شده است.

مالکوم سایر کارمند و طراح وفادار جگوار لندرور است که بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۷۰ برای این برند بریتانیایی کار کرده و ایده این فرمان توسط این کارمند مطرح شده است.
فرمان سایر در غرفه فناوری جگوار لندرور در جشنواره تکنولوژی لندن رونمایی خواهد شد اما احتمال اینکه این محصول در آینده ساخته و راهی شود بسیار کم است.
برگزارکنندگان این چنین نمایشگاه هایی معتقد اند مردم با شرکت کردن در این رویداد های نمایشی می توانند تجسم بهتری از آینده داشته باشند و به این ترتیب با شناخت بیشتری به استقبال تکنولوژی های مربوط به آینده مثل خودروهای کاملاً خودران و تکنولوژی های مرتبط با آن بروند.


بدون دیدگاه