نیسان لیف آماده عرضه در بازار جهانی

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | 1 نظر

نیسان لیف آماده عرضه در بازار جهانی

چندی قبل، خبری پیرامون این خودرو با عنوان «نیسان لیف 2018: آیا این مشخصات همان چیزی است که در آینده می‌بینیم؟» در دنده 6 منتشر شد. اما حالا بعد از گذشت چندین ماه که پر از حدس و گمان گذشت، بالاخره می‌توانیم نسخه جدید نیسان لیف را نظاره کنیم. طراحی مجدد به کمک این خودرو آمده تا در مقابل شورلت بولت و تسلا مدل 3 کم نیاورد. کمپانی نیسان مدعی است که در طول آزمایش مصرف سوخت EPA، باتری 40 کیلووات ساعتی آن توانسته تا 240 کیلومتر برد داشته باشد؛ البته در آزمایش JC08 ژاپن، عدد ثبت‌شده برد 400 کیلومتر را نشان می‌دهد. در حقیقت این باتری نسبت به نسخه قبلی لیف که با یک باتری 30 کیلوواتی همراه بود، حدود 172 کیلومتر مسافت بیشتری را ارائه می‌دهد.

نیسان لیف 2018

جالب است بدانید که هم‌اکنون تسلا مدل 3 و شورلت بولت بر اساس EPA، به ترتیب بردی برابر با 352 و 380 کیلومتر دارند. این بدان معناست که نیسان برای سال آینده برنامه خاصی در نظر گرفته تا نسخه‌های قوی‌تر و با برد طولانی‌تر را ارائه دهد.

سیستم پارک خودکار نیسان لیف

در نیسان لیف قابلیت ویژه‌ای وجود دارد، در حقیقت شما می‌توانید تنها با یک پدال برانید؛ e-Pedal که طبق گفته کمپانی ژاپنی «انقلابی» درزمینهٔ کنترل خودرو به وجود آورده است. برای شروع حرکت، افزایش سرعت، کاهش سرعت و متوقف شدن می‌توان از این پدال استفاده کرد. درواقع مادامی‌که پا روی آن فشار بیاورد، خودرو حرکت می‌کند و به‌محض برداشتن فشار، ترمزها به کار می‌افتند تا هرچه سریع‌تر لیف را متوقف کنند. البته این پدال تمام تکنولوژی‌های جذاب آن نیست؛ چراکه برای اولین بار در تاریخ شرکت نیسان، سیستم رانندگی خودکار و پارک خودکار روی لیف 2018 نصب شده است.

نیسان لیف 2018

طراحی جدید لیف را می‌توان گلچینی از برترین‌های نیسان دانست. ظاهر جذاب و پویا، آئرودینامیک عالی و استایل اسپرت باعث شده تا نسخه 2018 بیشتر به دل مشتریانش بنشیند. نوار V شکل کرومی به همراه قاب مشبک آبی، پناهگاهی برای درب باک بنزین و جایگاه شارژ الکتریکی است. همانند نمای بیرونی، در کابین هم شاهد جذابیت‌های بصری هستیم. تودوزی آبی، نور قرمز پشت ادوات، چرم و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با توانایی اتصال به اپل کارپلی، تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های بخش داخلی این خودرو است.

نیسان لیف 2018

قیمت نسخه پایه نیسان لیف در ایالات‌متحده چیزی در حدود 29.990 دلار آب می‌خورد؛ درواقع ارزان‌تر از مدل 3 و بولت. این خودرو از ابتدای سال آینده عرضه خواهد شد و می‌تواند معادلات بازار را بر هم بزند. شاید تا آن موقع رقبای بیشتری پیدا کند!


1 دیدگاه

  1. احسان منیری | شهریور 18, 1396 | لینک نظر

    ماشین خوبیه ولی نمیتونه با تسلا مقایسه شه تسلا خیلی بهتره