اسلایدربررسیکره ای

مقایسه دو سدان محبوب کره ای 150 میلیونی در بازار ایران

در این مطلب قصد داریم دو خودروی محبوب در بازار ایران یعنی کیا سراتو (Kia Cerato) و هیوندای النترا (Hyundai Elantra) را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.
دو خودروی هیوندای النترا و کیا سراتو در کلاس سدان‌های کوچک قرار می‌گیرند. هر دو خودرو از پلتفرم‌های یکسانی بهره می‌برند و قابلیت‌ها و توانایی‌های آن‌ها نیز به هم نزدیک است. همچنین هر دو خودرو با حدود قیمت 140 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسند.
سراتو محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است. این سدان محبوب در سال 2003 میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد اما ما در این مطلب قصد داریم نسل چهارم خودرو یعنی مدل 2017 آن را با النترا مقایسه کنیم. هیوندای النترا نیز اولین بار در سال 1990 میلادی معرفی شد. این خودرو در ابتدای ورود به بازار جهانی با نام آوانته (Avante) شناخته می‌شد. آوانته تا سال 2000 در خط تولید اصلی شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای قرار داشت. نسل سوم این خودرو در بین سال‌های 2000 تا 2006 تولید شد و به بازار ایران نیز راه پیدا کرد. نسل ششم النترا در سال 2017 روانه بازار شد.

هیوندای النترا

هیوندای النترا با طراحی زیبا همواره مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و به دلیل شباهت به برادر بزرگ‌ترش، به سوناتای کوچک شهرت پیدا کرده است. کیا نیز پس از موفقیت نسل قبلی سراتو، در نسل جدید خودرو تحولاتی را ایجاد کرده که باعث نزدیک شدن ظاهر آن به کیا اپتیما شده است.
النترا 2017 در نمای بیرونی دارای یک جفت چراغ جلو پروژکتوری باریک با جلوپنجره عریض و شش گوشه زاویه‌دار با قسمت‌های افقی است. در زیر خودرو نیز عناصر بومرنگی‌شکل برای جای‌گیری چراغ‌های مه‌شکن گرد تعبیه شده است. در نمای جانبی، خط برجسته‌ای از روی گلگیر جلو کشیده شده و طراحی جدید ستون C و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی دیده می‌شود. در پشت خودرو نیز چراغ‌های عقب بزرگ LED جذاب و اسپویلری شیک به چشم می‌خورد. در مجموع، بدنه النترای جدید به یکی از ایرودینامیک‌ترین خودروها در کلاس خود تبدیل شده است.

کیا سراتو

در سوی دیگر، کیا سراتو 2017 تغییراتی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های کشیده جدید در بخش جلو که جایگزین چراغ‌های بزرگ و گرد مدل قبلی اشاره کرد. سپر جلوی جدید با جلوپنجره زیرین کشیده با چراغ‌های مه شکن و هواکش‌های بلند مصنوعی در طرفین خودرو تعبیه شده است. چراغ‌های عقب و قطعات LED جدید از دیگر تغییرات این نسخه به شمار می‌روند.

هیوندای النترا

در کابین هیوندای النترا ، المان‌هایی از سوناتا دیده می‌شود. در حالی که سراتو دارای طراحی منحصربه‌فردی نسبت به برادر بزرگ‌ترش یعنی اپتیما است. کابین سراتو نسبت به النترا از کیفیت بهتری برخوردار است اما طراحی ادوات داشبورد و آمپرها خیلی جذاب نیستند. البته طراحی صندلی‌ها و غربیلک فرمان در سراتو جذابیت بیشتری دارد.

کیا سراتو

کیا سراتو 2017 از پیشرانه 2 لیتری 152 اسب بخاری و هیوندای النترا 2017 از پیشرانه 2 لیتری 163 اسب بخاری استفاده می‌کنند. گیربکس‌های مورد استفاده در دو خودرو عملکرد مشابهی دارند اما النترا 0.3 شتاب بیشتری نسبت به رقیبش دارد.
در مجموع می‌توان گفت عملکرد این دو سدان محبوب بازار ایران به یکدیگر نزدیک است و از نظر فنی خیلی تفاوتی با هم ندارند. حتی در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز این شباهت وجود دارد و شاید اصلی‌ترین ملاک برای اینتخاب یکی از این دو خودرو، سلیقه مشتریان باشد. در پایان در جدول زیر، مشخصات کیا سراتو 2017 و هیوندای النترای 2017 را با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه مشخصات و ویژگی‌های کیا سراتو با هیوندای النترا 2017

خودرو هیوندای النترا 2000 نیوفیس کیا سراتو 2000 نیوفیس
پیشرانه 4 سیلندر 4 سیلندر
گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک 6 سرعته تیپ ترونیک
حجم موتور 1999 سی‌سی 1999 سی‌سی
دیفرانسیل جلو جلو
سوپاپ 16 16
قدرت موتور 163 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 152 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
گشتاور 198 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه 194 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
وزن خودرو 1194 کیلوگرم 1268 کیلوگرم
حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت 210 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 10.2 ثانیه 10.5 ثانیه
مصرف سوخت 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
ظرفین مخزن سوخت 50 لیتر 50 لیتر
استاندارد محیط زیست یورو 4 یورو 4
کیسه های هوا راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای
ترمز ABS – EBD – ESP – BAS ABS – ESP – EBD – BAS
صندلی راننده برقی – چرم – گرم‌کن و سردکن تنظیم صندلی راننده در 10 جهت – گرم‌کن و سردکن
تهویه مطبوع دستی – کنترل اتوماتیک سفارشی جداگانه برای سرنشینان جلو
پنجره برقی برقی
آینه برقی مجهز به گرم‌کن برقی
چراغ روشن و خاموش شدن اتوماتیک سفارشی LED
دیگر امکانات 5 گرم‌کن و 2 سردکن – فرمان 3 حالته – کول باکس – کروزکنترل – سانروف – سیستم کمکی پارک – اتو هلد – استارت بدون کلید – چراغ‌های دی لایت – سیستم چراغ‌های خوش‌آمدگویی – حافظه صندلی – سنسور جلو 6 کیسه هوا – مانیتور – فرمان سه حالته – 5 گرم‌کن – 2 سردکن – استارتر بدون کلید – دنده پشت فرمان – صندلی راننده برقی – حافظه صندلی راننده – سانروف – کولر دیجیتال – سنسور جلو و عقب – دوربین عقب – چراغ‌های زنون – چراغ‌های دی لایت – سنسور نور – آینه فتوکرومیک – آینه تاشو برقی – سیستم چراغ‌های خوش‌آمدگویی – کول باکس – بلوتوث – کروز – دستور گفتاوری – چراغ مه شکن عقب – رادار نقطه کور
قیمت در بازار ایران 139 میلیون تومان 134 میلیون تومان

 

پیشنهاد میدهیم بخوانید:

تست و بررسی سراتو سایپا / محصول مشترک سئول – تهران

بررسی هیوندای الانترا 1800 نسل پنجم

بررسی هیوندای الانترا 2013

 

منبع: گجت نیوز

11 دیدگاه

  1. با تشکر ازین مقایسه کاربردی بنظر میاد زیباترین طراحی کیا سراتو در مدل 2017 مکود پیدا میکنه جاییکه هدلایت های کشیده و ورودی های هوا تغییرات خوب و بجایی داشتنددر قسمت عقب هم دونوار led درون چراغ های عقب جلوه بصری بیشتری به کیا سراتو میبخشه از این مطلب تعجب میکنم که چرا کیا در سراتوی جدید قدرت موتور از 157 اسب به 152 کاهش داده همین سراتو های TD (2010-1013
    ) که بنده یک نمونه سایپاییش رو دارم قدرت خیلی زیادی نسبت به جثه و بدنه اش داره حتی در مدل های 2014 تا 2015 شاهد 167 اسب بخار بروی سراتو بودیم که دلیل این کاهش عمدی قدرت را متوجه نشدم
    در مودر النترا فقط میتونم بگم طراحی قسمت جلو بیشتر سبیه توسان جدید شده اما در نمای عقب خیلی تغییر نسبت به نسل پیش نکرده اما در نمای جانبی بسیار زیبا و حالت سیال شده
    انتخاب در بین این دو خودور کاملاسلیقه ای است من با احترام سراتو انتخاب میکنم

  2. آقا من به نوشته شما اعتراض دارم. شما نوشتین سراتوی 2017 قدرتش 152 اسبه در حالی که یکی از کاربرای ما اصرار داره سراتو مونتاژ 157.5 اسبه. چرا 5 تا کم کردین اونم از مدل کره ای؟

  3. من کاری به این دو خودرو و قیمتشون ندارم و پول خریدشون رو هم ندارم. فقط می خوام کسایی که تخصص دارن من رو راهنمایی کنن راستش خودم اطلاعات فنی قابل توجهی ندارم.
    مشخصات فنی دو خودرو رو که می خونی می بینی برتری با الانترا است زیرا قدرت بالاتری داره، گشتاورش بیشتره، وزنش کمتره، شتابش بهتره. اما حالا برای من س<ال هست که چرا نهایت سرعت سراتو بالاتره؟ آخه به نظرم نباید این طور باشه. با تشکر از هر کسی که به زبان ساده برام توضیح بده

    1. تاپ اسپید به ویژگیهای آیرودینامیکی خودرو مانند جنس بدنه، شیب بدنه و… و همچنین شتاب ثقل و تقسیم وزن محورها و سیستم تعلیق بستگی داره. در کل سراتو گزینه بهتریه. البته من هیچکدام را توصیه نمیکنم. با توان حدود 160اسب شتاب بالای 10 افتضاحه. پژو2008 شتاب 8 داره. این نشون میده گیربکس و موتور سراتو و النترا دلچسب نیستند.

  4. هیوندای النترا رو در دوبی قبل از ورود به ایران دیدم هرچند الان هم در ایران ندیدمش اما النترا واقعا زیباست . به معنای واقعی قیافه ش عالی و در سطحی بالاتر از رقباست شاید بگم حتی از کرولا . قیافه ش خیلی به جنسیس جدید شبیه و سوناتای جدید . واقعا زیباست

  5. من به جای اینا سوناتا lf میخرم اینا هم خوبن کلن این نظر شخصی من بود سوناتا lf 2015 150 155 میشه خرید خوش باشید تا نظر بعدی

  6. اطلاعات ذکر شده صحیح نیست به عنوان مثال شرکت سازنده این دو خودرو رو با استاندارد الایندگی یورو 6 اعلام کرده بعد از ورود به ایران برچسب سازمان استاندارد یورو 5 اعلام شده اینجا یورو 4 اعلام شده

  7. در سایت اصلی هیوندای ۱۵۶ اسب نوشته شده برای موتور MPI.
    ۱۶۳ اسب برای موتور GDI هست که هم سراتو و هم النترا با موتور های MPI وارد شده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا