اخبار خارجی

حضور کانسپت بی‌ام‌و X7 iPerformance در نمایشگاه فرانکفورت

پس از منتشرشدن تصاویری رسمی از کانسپت بی‌ام‌و X7، حال این کمپانی باواریایی از پیش‌نمایش شاسی‌بلند لوکسش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. پس از دو سال انتشار شایعات مختلف، حالا نوبت آن رسیده است که کلیات طراحی SUV سه ردیفه بی‌ام‌و را مشاهده کنیم.

هرچند همان سبک و سیاق دیگر شاسی‌بلند‌های بی‌ام‌و نیز در این ماشین دیده می‌شود، اما وجود مواردی مانند جلوپنجره بسیار بزرگ و رینگ‌های ۲۳ اینچی، آن را به عنوان بزرگترین خودروی سری X متمایز می‌کند. برای ایجاد حسی بهتر، فاصله این شاسی‌بلند از سطح زمین نیز بیش‌تر شده است. جلوپنجره کلیوی شکل معروف بی‌ام‌و حالا خشن‌تر و بزرگتر از همیشه بر روی جلوی خودرو خودنمایی می‌کند و هیبت این شاسی‌بلند را دوچندان می‌کند. هرچند احتمالا در نمونه نهایی این قسمت کمی واقع‌گرایانه‌تر خواهد شد و در کنار چراغ‌های باریک با تکنولوژی لیزر قرار گرفته می‌شود.

برای کانسپت X7 iPerformance موتور هیبریدی درنظر گرفته شده است. هرچند این موتور به نسبت چیزی که پیش‌بینی میکردیم قدرتمند نیست، اما دو توربوشارژ بر روی موتور دیزلی قرار گرفته‌اند که در کنار موتور برقی می‌توانند در مجموع قدرتی حدود ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور 450 نیوتون‌متری را تولید کنند. این موتور در واقع همان چیزی است که در حال حاظر بر روی X5 xDrive40e نیز قرار دارد. اما قطعا در نسخه‌ نهایی X7 شاهد طیف موتور‌های گسترده‌تری خواهیم بود که قدرت بیش‌تری نیز در اختیار رانندگان قرار خواهد داد. همچنین شایعاتی در مورد نسخه هیدروژنی این شاسی‌بلند وجود دارد که درصورت واقعیت داشتن، پس از معرفی نسخه معمولی X7 رونمایی خواهد شد.

بی‌ام‌و دیگر از جزئیات فنی این SUV سخنی به میان نیاورده است هرچند به نظر می‌رسد اطلاعات بیش‌تری در مورد موتور‌ها در ادامه نمایشگاه فرانکفورت منتشر شود. احتمالا در سال آینده میلادی از نسخه نهایی رونمایی می‌شود و به عنوان مدل ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا