اخباراخبار خارجی

شرکت هوایی آلمانی بر روی تاکسی های پرنده سرمایه گذاری میکند

لیلیوم میگوید VTOL (تاکسی های پرنده) های الکتریکی آنها میتوانند مسافران را از منهتن تا فرودگاه جان اف کندی در عرض 5 دقیقه جابجا کنند. گفتنی است که این مسیر توسط ماشین 55 دقیقه به طول خواهد انجامید.

لیلیوم میگوید VTOL (تاکسی های پرنده) های الکتریکی آنها میتوانند مسافران را از منهتن تا فرودگاه جان اف کندی در عرض 5 دقیقه جابجا کنند. گفتنی است که این مسیر توسط ماشین 55 دقیقه به طول خواهد انجامید.

لیلیوم، شرکت هوایی آلمانی، 90میلیون دلار را برای راه اندازی سیستم VTOL ( مخفف Vertical Take-Off and Landing) های الکتریکی سرمایه گذاری کرده است. بعد از تست های اولیه که در اوایل امسال انجام شد و موفقیت آمیز بود، لیلیوم اعلام کرد سرمایه گذاری ما به روی این تاکسی های 5 سرنشین پرنده، این رویا را به واقعیت تبدیل خواهد کرد و میتوان از منهتن تا فرودگاه جان اف کندی (JFK) را در عرض 5 دقیقه پیمود. صحبت ها در مورد این جت ها از سال 2016 شروع شد. جایی که مهندسین، متخصصین و دانشجویان مقطع دکتری از دانشگاه مونیخ آلمان دور هم آمدند تا تاکسی های پرنده شهری را که با گوشی های هوشمند کنترل میشدند، راه اندازی نمایند. در ابتدا این تاکسی ها 2سرنشین بوده و تنها با سرعت 400کیلومتر بر ساعت پرواز میکردند و مساحت 15*15 مترمربع را اشغال مینمودند.

در ابتدای امسال، این متخصصین این تاکسی هارا در بعضی از مسائل مانند پرواز نزدیک به زمین و یا پرواز و فرود به صورت عمودی را تست کردند که نتیجه آن موفقیت آمیز بود. پروژه بعدی یک تاکسی با ظرفیت 5 نفر و ماکزیمم سرعت 300کیلومتر بر ساعت بود. آنها اعتقاد دارند هزینه نهایی سفر با این تاکسی های تمام الکتریکی پرنده با وجود سرعت 5برابری به نسبت ماشینن، کمتر از سفر جاده ای و با تاکسی خواهد بود.

درمیان سرمایه گذاران این طرح، نام هلدینگ های بزرگ چینی، شرکت های بزرگ اینترنتی و غیره نیز به چشم میخورد. زمان هدف برای پرواز با این تاکسی ها، سال 2019 اعلام شده است.

دنیل ویگاند، موسس و مدیرعامل لیلیوم میگوید: “ما همچنان به استخدام متخصصین با استعداد و کاربلد در مهندسی هوافضا، فیزیک، برق و علوم کامپیوتری ادامه میدهیم تا در این سفر که تنها محدودیت هایش قوانین فیزیک هست، با ما همراه شوند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا