اخباراخبار داخلی

«پیغام خطا» در سایت فروش خودروسازان

با آغاز پیش‌فروش ساندرو استپ وی از صبح دیروز، داستان سرگردانی مشتریان باز هم تکرار شد تا مشخص شود خودروسازان داخلی هنوز هم از زیرساخت‌های قوی برای فروش اینترنتی محصولات خود برخوردار نیستند.فروش اینترنتی ساندرو استپ وی از ساعت 11 صبح دیروز آغاز شده و گفته می‌شود قرار است طی این مرحله، حدود چهار هزار دستگاه از این محصول پیش‌فروش شود. با این حال آن طور که برخی از مشتریان عنوان می‌کنند، سایت فروش سایپا دیروز با اختلالات فراوان روبه‌رو و در مواردی نیز از دسترس خارج شده است. به گفته آنها، روند کلی ثبت‌نام ساندرو استپ وی طی روز گذشته بسیار کند بوده، زیرا سایت فروش سایپا به‌طور مکرر پیغام خطا داده و مشتریان مجبور شده‌اند ساعت‌ها وقت خود را پشت سیستم بگذرانند. به نظر می‌رسد دلیل اصلی کندی روند ثبت نام استپ وی، سنگین شدن سایت فروش سایپا به دلیل هجوم مشتریان بوده و سایت مربوطه نتوانسته پشتیبانی لازم را در این مورد انجام دهد. با توجه به اینکه مختل شدن سایت فروش خودروسازان اتفاق تازه‌ای نبوده و پی‌در‌پی تکرار می‌شود، بیراه نیست اگر بگوییم شرکت‌های خودروساز کشور هنوز از زیرساخت‌های قوی برای فروش اینترنتی محصولات خود برخوردار نیستند.

 

خودروسازان داخلی طبق عادت چند سال گذشته خود، فروش محصولات کم‌تیراژ و پرتقاضا را تنها از راه ثبت‌نام اینترنتی انجام داده و محصولات پرتیراژ را بیشتر در اختیار نمایندگی‌ها قرار داده‌اند تا از این راه عدالت را میان مشتریان برقرار کنند. این در شرایطی است که فروش اینترنتی خودروسازان همواره با اختلالات فراوان مواجه و سرگردانی مشتریان را در پی داشته و این ماجرا پی‌در‌پی تکرار می‌شود.اما نکته مهم دیگری که در فروش اینترنتی خودروسازان قابل تامل است، به باز بودن دست دلالان و واسطه‌گران برای ثبت‌نام خودروها برمی‌گردد، چه آنکه همچنان شاهد مانور آنها (در فروش اینترنتی خودروسازان) هستیم. بنابراین به نظر می‌رسد خودروسازان برای نجات مشتریان از سرگردانی در فروش‌های اینترنتی، بهتر است اولا زیرساخت‌های فنی سایت‌های فروش را افزایش داده و ثانیا با در نظر گرفتن راهکارهای سختگیرانه‌تر، دست دلالان و واسطه‌گران و البته کارکنان خود را از ثبت‌نام اینترنتی کوتاه کنند.

8 دیدگاه

  1. از يك ربع قبل از ساعت 11 تا ساعت 9 شب تو سايت بودم هرچي تلاش ميكردم بعد از تكميل فرم همه چي از اول تكرار ميشد. آخرش هم كه زد همه پر شده !‌ نميدونم كي و چجوري تونستن ثبت نام كنن كه من نتونستم !!

    1. همینطوره
      منم از ۱۱ صبح تاا ۱۲ شب.چشمم درومد.روی ورود به درگاه بانک گیر کرد.
      جالب اینکه همون ساعت ۱۱.۵صبح میزد ۹۹درصد ظرفیت تکمیل.بعد اخر شب شد ۲۰ درصد.یعنی خیلیا روند ثبت نامشون تکمیل نشده بود.
      صبح زود امروزم زد ظرفیت تکمیل.ثبت نام من هم لغو.
      حالا جالبه این ماشین در قیاس با ال۹۰ دنده ای فقط ی گریبوکس اوتمات فرق داره به ارزش۵میلیون.اونوقت اینا ۱۵ میلیون گذاشتن روش.همینم بازار سیاهش کردن .به دست ما مردم نمیرسه.باید بریم بازار ازاد باز با ۵میلیون اضافه تر بخریم
      واقعا ممنونیم

    2. فقط کارمندای سایپا تونستن با شبکه داخلی سایپا ثبت نام کننو برادر بیخودی تلاش نکن.اینجا ایرانه

  2. چه عدالتی تعمدا” کاری کردن که هیچ کس نتونه ثبت نام کنه من دیروز بلافاصله راس ساعت یازده وارد شدم و فرم پرکردم ولی هر کاری کردم اصلا وارد قسمت بانک و پرداخت وجه نشد خودشون اینکار رو میکنن تاکسی نتونه ثبت نام کنه با قیمت ازاد بفروشن

  3. من از ابتدای آغاز فروش سعی در ثبت نام داشتم و بارها تا مرحله آخر میرفتم اما هنگام اتصال به درگاه همه چیز متوقف میشد و باید از اول شروع میکردم، بعد از سه ساعت تلاش درحالی که کم کم بیخیال شده بودم، درگاه پرداخت برام باز شد و خرید رو انجام دادم. من برنامه نویس هستم و میدونم که متاسفانه طراحی امثال این پرتال ها از طریق رانت با مبالغ بسیار هنگفت به دست افراد کم تخصص انجام میشه کما اینکه در کشور طراح و برنامه نویس حرفه ای زیاد هست که حاضر هستند با هزینه های بسیار پایین این کار رو انجام بدهند.

  4. من هم دیروز از ساعت 11 تا ساعت پاسی از شب ! وقت گذاشتم تا برای یکی از اقوام یک ساندرو اتومات ثبت نام کنم ولی هر بار پس از مدتها انتظار با پیغام خطا رو به رو شده و به اول صف انتظار بر میگشتم. مطمئنم تعداد واقعا کمی از مصرف کنندگان توانستند ماشین مورد نظرشون رو پیش خرید کنند.
    واقعا جالبه برای داچیای کپک زده زپرتی این همه سختی کشیدن.
    حالا اشکال نداره یه 5 6 میلیون گرونتر میخریم اونم نوش جون دلال های عزیز!

  5. مشكل زير ساخت ندارن. اينا مافياي توليد خودرو تو ايرانن كه همين ساندرو رو كاركنان خودشون ثبت نام كنن و تو بازار ازاد با اون قيمت كذايي بفروشن. ملتو سر كار گذاشتن!!!!

  6. نه خودرو ی دروست حسابی تولید میکنن نه سایت خوبی دارن پس اینا چیشون دروسته سمند سورن صفر خریدم لرزش فرمون داره وامیستی دروست میشه درش محکم بسته میشه ایراد زیاد داره برف پاکنو میزنی اب میاد داخل صدای پمپ در هم زیاده صندق عقبش از ریموت خوب باز نمیشه باید چند بار بزنی بعد باز شه ارتفاع صندلیشم خرابه خیلی سخت بالا پایین میشه اگه پول بیاد دستم ماشین خارجی میخرم والا همش ایراده ماشین ایرانی میان میگن تولید داخل را حمایت کنید والا به درد نمیخوره تولید داخل همش ایراده بیان یه چیز دروست حسابی بزنن باشه حمایت میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا