مدیران پژو در جستجوی سایت تولیدی جدید در ایران

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

مدیران پژو در جستجوی سایت تولیدی جدید در ایران

مدیران پژویی مستقر در ایران طی هفته های گذشته از سایت های ایران خودرو در خارج از تهران بازدید کرده اند و به نظر می رسد در تدارک مهاجرت از جاده مخصوص به سایت تولیدی جدیدی هستند.

قرارداد رنویی ها فعالان بزرگ بازار ایران را بر آن داشته تا مستقل تَر از شرکای قدیمی خود در بازار ایران فعالیت کنند و بر این اساس مدیران ارشد پژو در ایران به تازگی و طی هفته های گذشته از سایت های ایران خودرو در کرمانشاه، تبریز، بابل و نیز امکاناتی در منطقه سلفچگان دیدن کرده اند و به نظر می رسد در تدارک سایت تولیدی اختصاصی خود در ایران هستند.
پیچیدگی های میزبانی ایران خودرو در همه بخش ها از جمله فروش ، خدمات پس از فروش ، بازاریابی ، تبلیغات ، تولید و تامین باعث شده پژویی ها خواهان استقلال بیشتری در بازار ایران شوند . خدمت رسانی همزمان به شرکای مختلف و محصولات تولیدی داخلی ایران خودرو و ترس پژویی ها از استقلال رقیب هموطن خود یعنی رنو باعث شده پژویی ها با وجود شراکت 50-50 با ایران خودرو در شرکت ایکاپ حداقل در جستجوی استقلال فیزیکی خود باشند . مدیریت ارشد ایران خودرو هم همواره علاقمند بوده پژویی ها کمی دست به جیب شوند . آیا این دست به جیب شدن با استقلال یعنی با تغییرات میزان سهام در ایکاپ همراه خواهد بود  یا فقط استقلال فیزیکی اتفاق می افتد . باید منتظر ماند و دید  ابتدا وزیر صنایع جدید تکلیف جاده مخصوص نشینان را روشن خواهد کرد یا خیر ؟ تا به امروز وزیر از دیدارهای خودرویی با داخلی ها و خارجی ها به جز یکی دو مورد خاص اجتناب کرده است و در حال رایزنی برای تعیین تکلیف اداره چهار سال آینده این صنعت است . از سوی دیگر خبر می رسد معاون اول رییس جمهور در حال رایزنی برای واگذاری مدیریت صنعت خودرو به دست بخش خصوصی است . سکوت این روزها نشان میدهد شاید انقلابی در جاده مخصوص حادث شود .


بدون دیدگاه