اخباراخبار خارجی

برندهای چینی و گم‌نامی که در فرانکفورت درخشیدند

نماشگاه‌های خودرویی جایی هستند که کمپانی‌های بزرگ و کوچک فرصتی برای نمایش توانایی‌های خود پیدا می‌کنند و برای معرفی بیش‌تر برند خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. هرچند غرفه‌های بزرگ و پر زرق و برق در اختیار کمپانی‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی هستند، اما کم نیستند شرکت‌های جوانی که با تلاش مثال‌زدنی خود سعی دارند در جایی مانند نمایشگاه فرانکفورت نامی برای خود دست و پا کنند. امسال برخی از همین کمپانی‌های با معرفی محصولاتی جدید فراتر از حد انتظار ظاهر شدند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بورگوارد

این برند آلمانی که بیش‌ از نیم قرن به فراموشی سپرده شده بود، حالا با تلاش نوادگان آقای بورگوارد و البته چینی‌ها دوباره در حال احیا شدن است. در حال حاضر آن‌ها فقط SUV تولید می‌کنند که مراحل تولیدشان نیز در چین انجام می‌شود. اما به زودی قرار است کارخانه‌ای در شهر برمن آلمان تاسیس شود تا محصولات این کمپانی در اروپا نیز به فروش برسند. برای نمایش قدرت تیم طراحی کمپانی و آینده‌نگری بورگوارد، آن‌ها از کانسپت ایزابلا رونمایی کردند که نامش را از یک خودروی قدیمی این برند قرض گرفته است. طراحی فضایی و با ایرودینامیک بالا، این کانسپت را چشم نواز کرده و نوید بازگشتی پرقدرت توسط بورگوارد را می‌دهد.

در غرفه این برند، BX5 و BX7 و نسخه برقی BX7 نیز دیده می‌شود که به زودی شاهد نسخه‌های بنزینی در داخل کشور خواهیم بود.

آسپارک

کمپانی ژاپنی و جوان آسپارک از سوپرکار خود که در ابعاد یک فورد جی‌تی است با اعدادی عجیب و باورنکردنی رونمایی کرد. این خودروی تمام الکتریکی می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲ ثانیه ثبت کند.

اما نکته مهم درمورد این ماشین نه موتورش، بلکه جرم بسیار کم آن است. به چرخ‌ها تنها قدرت ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاوری برابر با ۷۶۳ نیوتون‌متر تحویل داده می‌شود اما جرم ۸۶۰ کیلوگرمی ماشین، owl را به ماشینی سریع تبدیل کرده است که رنجی حدود ۱۴۵ کیلومتر را می‌تواند با شارژ باتری‌هایش طی کند  و به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

wey

گریت‌ وال تصمیم گرفته است که شاسی‌بلندهای لوکسش را تحت برند wey به بازارها عرضه کند. آن‌ها دفتری فنی در آلمان تاسیس کرده‌اند و برای نمایشگاه فرانکفورت امسال، کانسپتی به نام XEV آماده کرده‌اند که یک کوپه آفرود به شمار می‌آید.

این خودروی هیبرید، برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، یک کپی از محصولات دیگر برندها نیست و بازارهای اروپا را هدف گرفته و قرار است تا سال ۲۰۱۹ به فروش برسد. اما گریت وال حتی با نامی متفاوت، کاری بسیار سخت را در اروپا در پیش خواهد داشت.

چری

پیش از این در دنده ۶ خبر از خیز چری برای ورود به بازارهای اروپا دادیم و اولین گام آن‌ها نیز معرفی خودرویی جدید در نمایشگاه فرانکفورت است. شاسی بلندی به نام Exeed TX که به گفته چری، به طور ویژه بازار خریداران جوان را هدف گرفته است و بر خلاف تیگو 5X و تیگو 7، استانداردهای لازم برای ورود به اروپا را داراست.

وعده مدل‌های جدیدی نیز برای بازار اروپا داده شده و کمپانی می‌گوید که اولین سری ازخودروهایش در سال ۲۰۱۹ در اروپا به فروش خواهد رسید. همچنین در غرفه چری کانسپت ماشین خودرانشان نیز دیده می‌شد که در حالت اتوپایلت، فرمان تا شده و به یک دسته بازی تبدیل می‌شود!

 

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا