اخباراخبار داخلی

مصرف تایرهای خارجی برای خودروسازان داخلی ممنوع شد

پس از هشدار وزیر صنعت به خودروسازان نسبت به استفاده از تایرهای خارجی ،رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران از اصلاح قانون واردات تایرهای خارجی جهت مصرف خودروسازان خبر داد و گفت :  در جلسه ای که در هفته جاری برگزار شد ، مقرر گردید تا قانون “ممنوعیت واردات تایر برای استفاده خودروسازان ” اصلاح شده و نه تنها واردات تایر بلکه به طور کلی مصرف تایرهای خارجی برای خودروسازان داخلی ممنوع شود .

محمد رضا  گنجی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت :  در سال های گذشته وزیر وقت صنعت و معدن قانونی را ابلاغ نمود مبنی بر اینکه هر گونه واردات تایر برای مصرف خودروسازان داخلی ممنوع است.

وی با اشاره به ترفند خودروسازان برای استفاده از تایرهای خارجی ، افزود : متاسفانه خودروسازان با استفاده از این قانون ، تایرهای خارجی را به نحوی  دیگر از داخل تامین کرده و یا طی قراردادی با تجار و واردکنندگان میزان تایر مورد نظر را وارد می کنند.

وی تصریح کرد : از آنجا که در این قانون تنها بر مساله واردات تایر تاکید شده است ، خودروسازان از این موضوع استفاده کرده و تنها به این بخش از قانون عمل نموده اما همچنان به مصرف تایرهای خارجی ادامه می دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران تصریح کرد : بر اساس اصلاح این قانون ، خودرویی که در داخل تولید می شود به هیچ عنوان نباید از تایر خارجی و چینی در آنها استفاده شود.

گنجی در ادامه از افزایش 40 درصدی واردات تایر طی 5 ماهه اول امسال خبر داد و گفت : متاسفانه واردات تایر در کلیه سایزها اعم از سواری و سنگین در 5 ماهه اول امسال 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

با توجه به آمار واردات تایر به کشور تاکید کرد : متاسفانه همچنان آمار واردات تایر نگران کننده است به طوری که در برخی از سایزها و حتی با وجود خودکفایی در تولید تایر خودروهایی مثل پراید ، پژو ، سمند و کامیون های تریلر ، همچنان واردات در این بخش صورت می گیرد.

1 دیدگاه

  1. احتمالا این قانون شامل لاستیک های چینی نمیشه و همچنان محصولات داخلی با انواع لاستیک های ترای انگل و لینگ لانگ و سایر برندهای چینی به بازار راه پیدا میکنه.فقط زورشون به لاستیک های کره ای و ژاپنی میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا