خودروساز شدن ایران با کمک بنز

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | 4 نظر

خودروساز شدن ایران با کمک بنز

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: حضور شرکت مرسدس بنز در ایران گام مهمی برای تحقق هدف دولت تدبیر و امید مبنی بر خودروساز شدن ایران است. ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: صنعت خودرو در دوره چهار ساله دولت یازدهم از رکود قبلی فاصله گرفته و با اجرایی شدن برجام توانست گام‌های موثری در راستای جهانی شدن بردارد. وی با بیان اینکه برای اتصال صنعت خودروی ایران به خودروسازان جهانی تاکنون چند قرارداد مهم در این رابطه منعقد شده است، خاطرنشان کرد: قرارداد با پژو، سیتروئن و همچنین قرارداد اخیر با شرکت مرسدس بنز مهم‌ترین دستاوردهای دولت در حوزه صنعت خودرو بوده است.

 

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در قرارداد با مرسدس بنز موضوع همکاری مشترک ایران و آلمان برای طراحی و تولید خودروهای تجاری مورد توجه قرار گرفته که این موضوع باعث ارتقای تکنولوژی صنعت خودروی کشور در حوزه تولید خودروهای تجاری خواهد شد. به گزارش دنیای اقتصاد وی افزود: خودروسازان داخلی باید در همکاری با خودروسازان خارجی بر انتقال دانش فنی طراحی و تولید خودرو تمرکز کنند تا بتوانند به هدف تعیین شده در دولت تدبیر و امید مبنی‌بر خودروساز شدن ایران دست یابند. خلخالی با بیان اینکه انتقال دانش فنی مرسدس بنز در حوزه طراحی و تولید خودرو باعث ارتقای صنعت خودروی کشور خواهد شد، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید از این فرصت حداکثر بهره را ببرند تا هدف دولت تدبیر و امید برای خودروساز شدن ایران محقق شود.


4 دیدگاه

  1. محمد | شهریور 29, 1396 | لینک نظر

    تا مافیا و دزدی و رانت و این چیزا هستن 2000000 سال دیگم خودرو ساز نمیشن!….هروقت بنز اومد و به صورت مستقل خودرو تولید کرد تو ایران و به قیمت جهانی..اونموقع بگید!

  2. ناشناس | شهریور 29, 1396 | لینک نظر

    بنز 50 سال تو ایران بود و کامیون و اتوبوس و مینی بوس تو ایران خودرو تولید میکرد روزی که رفت آقایون ماشین 40 سال پیش بنز رو هم نتونستن بسازند و رفتن سراغ کامیونهای آشغال هووو که چه جنایتی تو جاده ها با این کامیونها رخ داد و آقایون ککشون هم نگزید …آقای استاد دانشگاه لطفا یه ذره تاریخ این 50 سال رو مطالعه کن و به مردم آدرس الکی نده …

  3. hamid | شهریور 29, 1396 | لینک نظر

    تا الان تنها چیزی که از برجام دیدیم اینه که از سال دیگه باید پراید 20 تومنی رو 30 تومن بگیریم.ایران هم اگه میخواست با این چیزا خودرو ساز بشه تا الان شده بود.
    وقتی تنها دقدقه خودرو سازا چاپیدنه مردمه و قدرت خریدو کیفیت خودرو ها براشون مهم نیست وضعیت همینه که بهتر نمیشه که بدتر میشه.
    اول باید اون طرز فکر و رویکرد مریض عوض شه.
    چند سال پیش هم امدن با بنز قرارداد بستن 4 تا الگانس منتاژ کردن تموم شد رفت.
    اینجور مطالب فقط امیدواری کاذب بین مردم ایجاد میکنه.لطفا زیاد توجه نکنید.

  4. راوي١ | شهریور 29, 1396 | لینک نظر

    ايران فقط ميتونه خاور باكمك بنز بسازه بس