اسلایدربررسی

بی ام دبیلیوی M5 2014 در برابر مرسدس بنز AMG E63 2014

مجله اتومبیل مگ: امروز به بررسی رقابتی تنگاتنگ میان دو سدان آلمانی با خوی سوپر اسپرتی، که تلفیقی از سرعت و لوکس بودن را به نمایش می گذارند، می پردازیم و خواهیم دید که عملکرد کدامیک از این دو سدان اسپرت در تست های جاده ای بهتر است.

m5-vs-e63-amg-video-1

یکی از ویژگی های بارز هر دو خودرو مجهز بودن آنها به پکیج های مسابقه ای است، بدین صورت که بی ام دبیلیو M5 از پکیج مسابقه ای Beemer و مرسدس بنزAMG E63  از پکیج مسابقه ای S بهره می برند. این پکیج ها عملکرد خودرو را در زمینه هایی همچون قدرت، سیستم تعلیق و تنظیم ارتفاع خودرو بهبود بخشیده و تغییراتی جزئی در ظاهر خودرو برای عملکرد آیرودینامیکی بهتر ایجاد نموده است، همچنین مرسدس بنز E63  از سیستم حرکتی بصورت چهار چرخ (4MATIC) نیز بهره مند است.

پیش از مقایسه نظری اجمالی بر مشخصات هر دو خودرو خواهیم داشت:

2014 BMW M5

بی ام دبیلیوی M5 2014 پکیج مسابقه ای دارای موتور وی شکل 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتر بصورت دو میل سوپاپ (DOHC) می باشد که یک توربو شارژر دوقلو نیز به کمک این خودرو آمده تا توان خروجی آنرا به 575 اسب بخار و گشتاوری معادل 680 نیوتن بر متر مربع برساند. این خودرو دارای یک گیریبکس اتومات 7 سرعته بهمراه سیستم دوکلاچه نیز می باشد ، وزن این خودرو 1982 کیلوگرم و فاصلۀ بین دو محور جلو وعقب این خودرو 2964 میلیمتر می باشد و خودروی مورد تست دارای قیمتی معادل 117,000  دلار می باشد.

2014 Mercedes-Benz E63 AMG

مرسدس بنز AMG E63 پکیج مسابقه ای S نیز دارای موتور وی شکل 8 سیلندر با حجم 5.5 لیتر بصورت دو میل سوپاپ (DOHC) می باشد و یک توربو شارژر دوقلو نیز این خودرو را یاری می نماید تا توان خروجی آنرا به 577 اسب بخار و گشتاوری معادل 800 نیوتن بر متر مربع برساند. این خودرو دارای یک گیریبکس اتومات 7 سرعته نیز می باشد ، وزن این خودرو 2046 کیلوگرم و فاصلۀ بین محور جلو و محور عقب این خودرو 2875 میلیمتر می باشد و خودروی مورد تست دارای قیمتی معادل 107,000  دلار می باشد .

آغاز تست بین این دو خودرو با شتاب گیری از سکون تا سرعت 60 مایل بر ساعت (0 – 60 MPH) شروع می گردد که به ترتیب بی ام دبیلیو در مدت زمان 3.7 ثانیه و مرسدس بنز در مدت زمان 3.4 ثانیه در مسیر مستقیم از حالت سکون به سرعت 60 مایل در ساعت می رسند .

همچنین در تست طی نمودن مسیر 400 متری (4/1 مایل) نیز بی ام دبیلوی M5 در مدت زمان 11.9 ثانیه و با سرعتی معادل 196.5 کیلومتر بر ساعت و مرسدس بنز E63 در مدت زمان 11.6 ثانیه و با سرعتی معادل 196 کیلومتر بر ساعت موفق به طی کردن این مسیر گشتند .

در تست قابلیت ترمز گیری از سرعت 60 مایل تا سکون کامل (60 to 0 MPH ) هر دو خودرو به نتیجۀ برابر 32.3 متر دست پیدا کردند ، همچنین در حرکت اسلالوم (Figure Eight) نیز مدت زمان هر دو خودرو برابر و معادل 24.3 ثانیه گردید.

در نهایت در تستی که در جاده ای کوهستانی و پر پیچ و خم انجام گردید، تفاوت شخصیت رانندگی بی ام دبیلیو و مرسدس بنز آشکار گردید و در اینجا بود که بی ام دبیلیو تفاوت محسوس فرمان پذیری، هماهنگی موتور با گیریبکس و سیستم تعلیق برتر خود را نمایان گردانید و برتر بودن قابلیت حرکتی خود را در اینگونه مسیرها به نمایش درآورد . هرچند مرسدس بنز نیز با وجود داشتن وزن بیشتر ، حس سبکتر بودن به همراه پویایی بیشتر در حین حرکت را القا می کرد و دارای موتوری قدرتمند تر بود که نیروی کشش زیادی را به هر چهار چرخ هدایت می کند ، و توانمندی ویژه ای در عدم انحراف در زاویای حرکتی در گوشه های جاده ها را داشت.

هر دو خودرو در عین حال که  دارای امکانات لوکس همراه با  رانندگی نرم هستند و سدانی چهار درب محسوب می شوند ، ثابت کردند که ذاتا دارای رفتارهای سوپر اسپرتی می باشند.

نهایتا کدام خودرو برنده امروز است؟ برای پاسخ به این سوال باید ویدئو زیر را ببینید:

7 دیدگاه

  1. این تست مجله اتوبیل مگ نیست ها!!!!

    تست مجله موتورترند هستش!!!

    ای کاش در مورد داینو کردن ماشین ها هم حرف می زدین!!!

    چون خیلی ها شاید زبون انگلیسیشون خوب نباشه!!!!

  2. پویای عزیز خرسند شدم از اینکه مقالۀ بنده را مطالعه فرمودید و در ابتدا توضیحی که باید بحضورتان بدهم این است که ترجمه و نگارش مقاله با بنده بوده و تدوین و عکس و کلیپ گزاری آن با دوستان دست اندرکار سایت بوده است و اتفاقا بنده تمایل زیادی برای قرار دادن تست داینو در این مقاله داشتم منتها از آنجاییکه احتمال قرار گرفتن کلیپ تصویری در این مقاله را نمی دادم از ورود به این بحث اجتناب کردم 

    در صورت تمایل می توان بر روی تست های داینو کار کرد و اصول این نوع تست را مورد بررسی قرار داد و همچنین با کمک نریمان عزیز مقالۀ جامعی در مورد تست داینو نگارش کرد

     

    1. دینامومتر شاسی (Chassis dynamometer) :

      دستگاه دینامومتر شاسی دستگاهی است که با استفاده از آن می توان موتور خودروها را به طور دینامیکی تنظیم نمود. وظیفه اصلی یک دستگاه دینامومتر اینست که شرایط جاده را برای خودرو شبیه سازی می نماید و با استفاده از آن امکان انجام تست های مختلف بر روی خودرو بدون نیاز به انجام تست جاده فراهم می آید. معمولاً وقتی خودرو بر روی دینامومتر قرار میگیرد پارامترهای مهم آن نظیر دور، گشتاور سرچرخ اندازه گیری و نمایش داده می شود. این پارامترها برای تنظیم موتور خودرو بسیار مهم و حیاتی هستند. این وسیله برای کالیبراسیون و تیونینگ ECU خودروهای انژکتوری و بررسی اثر تغییر اجزاء سیستم موتور بر روی خودرو مورد استفاده قرار میگیرد.

  3. جالب بود با تشکر در آخرش e63 برنده اعلام شد ولی نکته بارزش قدرت بیشتری بود که بنز به چرخها می رسوند

     

  4. یه چیز طبیعی بود که بنز برنده بشه!!!

    با توجه به این که نسل جدید هم اومدهب یرون برعکس سری 5 که تفوت های اساسی نسبت به سری 5 قبل نداشته درکل…

    1. شخصا همیشه از هنر نمایی بی ام دبیلیو با حجم پایین تر در مقابل مرسدس لذت برده ام و بنا بر فرمایش شما فقط یک پکیج مسابقه ای به نسبت ام 5 پایه اضافه تر دارد

      http://dande6.com/6274/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-bmw-%D8%A7%D9%85-5-%D9%85%D8%AF%D9%84-2014-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C.html

      اما به هر حال برنده از نظر تست کننده ها مرسدس بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا