اسلایدربررسی

معرفی آستون مارتین V12 Vantage S مدل 2015

نام آستون مارتین همواره نمادی از وقار و زیبایی در کنار کیفیت بالای تولید بوده است . تنوع در طراحی وکیفیت بالای تزئینات داخلی خودرو همواره دل لوکس سواران علاقه مند به سوپراسپرت را به سوی خود می کشاند.

شرکت آستون مارتین مدل جدید Vantage خود را با پسوند S و با قیمت پایۀ 185000 دلار بعنوان خودروی سال 2015 خود به بازارهای جهانی معرفی نموده است.

در قلب آستون مارتین Vantage S یک موتور 12 سیلندر وی شکل (V12) با حجم 5935 سی سی وجود دارد که با فشردن پای راست بر پدال گاز قادر به تولید قدرتی معادل 556 اسب بخار در دور موتور 6750 و گشتاوری معادل 620 نیوتن بر متر در دور موتور 5750 می باشد.

2015-aston-martin-V12-vantage-S-engine-view-6

انتقال نیرو در این خودرو توسط چرخ های عقب و سیستم انتقال نیرو توسط یک جعبه دندۀ 7 سرعتۀ اتوماتیک پر سرعت (speedshift) با قابلیت تعویض دنده ها بصورت دستی و با لمس نمودن شیفترهای پشت فرمان می باشد ، همچنین نوآوری نصب گیریبکس در محور عقب خودرو نیز در آستون مارتین Vantage S بکار گرفته شده است.

سیستم تعلیق این ماشین، در جلو از نوع جناغی دوبل به همراه بازوهای نگه دارنده، فنر لول و خفه کن های الکترونیکی بوده و برای اولین بار در این مدل، امکان تنظیم آن، روی سه حالت مختلف به وجود آمده است. سیستم تعلیق عقب همانند قسمت جلو در نظر گرفته شده و فقط نوع فنر لول های به کار رفته در آن، متفاوت است و فرمان خودرو از نوع راک اند پینیون (rack-and-pinion) بهمراه سیستم کمکی الکتروهیدرولیک می باشد.

2015-aston-martin-V12-vantage-S-profile-view-46

فشردن پدال ترمز Vantage S باعث بکارافتادن فشار لنت ها بر روی چهار دیسک سرامیک کربن با قابلیت خنک شوندگی وتنظیم حالت جاده ای با بهره گیری از سیستم ضد بلوکه تاخیری (ABS) می گردد.

این خودرو قادر است تا در مدت زمان 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد ، همچنین Vantage  توانسته تا سرعت نهایی 330 کیلومتر بر ساعت را در رزومۀ خود به ثبت برساند. همچنین برای Vantage S، یک پنجره مشبک ی فیبر کربنی با الهام از مفهوم اخیر اسپید استر CC100 در نظر گرفته شده است که بهینه سازی جریان هوا در زیر کاپوت را انجام می دهد و کارایی خوب خودرو را فراهم می سازد.

آستون مارتین سعی کرده است با استفاده از قطعات فیبر کربن، وزن خودرو را به حداقل وزن ممکن یعنی 1615 کیلوگرم برساند ودارای  ابعادی  به  طول 4384 و عرض 2022 و ارتفاع 1245.5 میلی متر و فاصلۀ دو محور جلو و عقب در این خودرو 2598.5 میلی متر می باشد.همچنین رینگ 10 پرۀ زیر این خودرو 19 اینچ می باشد که در جلو از لاستیک پیرلی سایز 255 با دیوارۀ 35 و در عقب با سایز 295 با دیوارۀ 30 بهره می برد.

Vantage S از یک سیستم اگزوز حرفه ای پر تلاطم نیز بهره مند می باشد که علاوه بر سبک تر شدن به رانندگان اجازه را می دهد که میزان واکنش دریچه ی سوخت و انتقال سرعت ها را تنظیم نمایند ، همچنین مصرف شهری این خودروی سوپر اسپرت 18 لیتر و مصرف جاده ای آن 12.5 لیتر در طی مسافت یکصد کیلومتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا