مخدوش کردن پلاک به هر دلیل و عنوانی جرم است

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ | 1 نظر

مخدوش کردن پلاک به هر دلیل و عنوانی جرم است

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک با تأکید بر کاهش تخلفات ورود به محدوده طرح ترافیک به دنبال مکانیزه شدن کنترل‌ها گفت:​ هنوز رانندگان متخلفی هستند که با پنهان کردن پلاک خودروی خود به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند که برخورد جدی و قاطع پلیس با این گروه از رانندگان ضروری است.

مصطفی قنبرنژاد در این باره گفت:​مخدوش کردن پلاک به هر دلیل و عنوانی جرم محسوب می‌شود و همانطور که می‌بینیم پلیس با تخلفات و جرم فاحش رانندگان مجرم برخورد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه محدوده مرکزی شهر ظرفیت پذیرش تعداد مشخصی خودرو را دارد و ورود هرگونه بار ترافیکی اضافی به این محدوده باعث ایجاد تراکم و بروز مشکلات در تردد می‌شود بیان کرد:​ در زمانیکه کنترل محدوده توسط عوامل انسانی انجام می‌شد روزانه بیش از ۱۵۰ هزار ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک را شاهد بودیم. این در حالیست که طی ۵ سال اخیر با مکانیزه شدن تمامی مبادی ورود و خروج محدوده طرح ترافیک به دوربین‌های ثبت تخلف کاهش چشمگیر ورودهای غیرمجاز به محدوده شدیم. به طوریکه اکنون پس از گذشته بیش از ۵ سال کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک روزانه ۳۰ هزار تخلف از طریق دوربین‌های ثبت تخلف ضبط می‌شود.

وی گفت:​برابر آمار شرکت کنترل ترافیک شهر تهران روزانه بالغ بر ۱۵ هزار تخلف در محدوده طرح ترافیک مربوط به ورود غیرمجاز خودروی پلاک مخدوش است. این درحالیست که پوشاندن پلاک به هر نوع و با هر ترفندی جرم محسوب می‌شود و عوامل نیروی راهور و پلیس باید با مجرمان برخورد کنند به همین منظور بنابر اعلام پلیس راهور جریمه خودروهای پلاک مخدوش افزایش یافته است.

به گفته قنبرنژاد آمار تخلفات محدوده زوج و فرد نیز متفاوت است درحالیکه روزانه بیش از ۲ میلیون خودرو در محدوده مذکور تردد دارند، بالغ بر ۸۰ هزار ورود غیرمجاز اعم از پلاک مخدوش و ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد ثبت می‌شود.

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک تصریح کرد: سقف آرم‌های روزانه و هفتگی ۴۰ هزار فقره بوده و دیگر هیچ توجیهی برای مجرمان و متخلفان وجود ندارد که ارم روزانه و هفتگی در دسترسشان نیست و تخلف می‌کنند. چراکه به منظور رفع نیازهای ضروری همین شهروندان آرم‌های روزانه و هفتگی از طریق سامانه شهرداری تهران تلفن گویا و نرم افزارهای هوشمند قابل خریداری است لذا تخلف فاحش رانندگان دلیل واضح ارتکاب جرم است.


1 دیدگاه

  1. حمید | مهر 7, 1396 | لینک نظر

    کثیف کردن و کثیف نگه داشتن پلاک خودرو ها و نصب طلق روی پلاک که مشخصا با هدف جلوگیری از دید دوربین ها انجام میشه؛ از تخلفات جدی هست که راننده های قانون مدار انتظار برخورد جدی از طرف راهنمایی و رانندگی با این موارد رو دارن اما متاسفانه این برخورد ها اونقدر کم هست که نه دیده میشه و نه اثر بازدارنده داره.