اخباراخبار داخلی

دیدترین رده‎بندی باکیفیت و بی‌کیفیت ترین خودروهای تولید داخل منتشر شد – مهر

طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در گروه خودروهای سواری با سطح قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان، دو خودروی قرار گرفته در این گروه شامل سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان نیز، خودروهای ساندرو، ۲۰۷ اتوماتیک، پارس تندر و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. همچنین تندر ۹۰ پارس خودرو و ایران خودرو، آریو، رانا، پژو ۲۰۶، دنا پلاس و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. خودروهای نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵، دنا، دانگ فنگ اچ‌۳۰، سمند سورن و سمند تبریز نیز دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. باقی خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل پژو پارس، پژو ۴۰۵، ساینا، تیبا هاچ‌بک، تیبا و ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، هیوندای‌ آی‌۱۰ چهار ستاره کیفی را کسب کرده است. چانگان CS۳۵، آریزو ۵، جک J۵ و برلیانس اچ‌۳۳۰ سه ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. آریو اتوماتیک دو ستاره و لیفان ایکس‌۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ نیز همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، هیوندای آی‌۲۰ و سراتو چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. تیگو ۵ و جک S۵ نیز سه ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. در گروه خودروهای با سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز نیومزدا ۳ و سوزوکی گراندویتارا چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

1 – وانت 

در این بخش در سطح قيمتي 2 ،خودروي وانت تندر با اخذ 3 ستاره كيفي بالاترین كيفيت خودروهای تولیدی داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.

 

2- سواری

در این بخش، در سطح قيمتي 1 خودروهاي نيو مزدا 3 و گرند ویتارا، در سطح قيمتي 2 خودروهاي هيونداي i20 و كيا سراتو، در سطح قيمتي 3 خودروي هيونداي i10 و در سطح قيمتي 4 خودروهاي ساندرو ، پژو 207 اتوماتيک، پارس تندر، تندر 90 اتوماتيک، و تندر 90 اتوماتيک پلاس با اخذ 4 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهاي توليدی داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

 

جدول مقايسه سطوح كيفيت در مرداد و شهریور 96:

 

 

8 دیدگاه

  1. یعنی پارس هم رده پرایده بعد من سمند داشتم اشقال ترین بود ۲۰۶داشتم کلی قطعه عوض کردم ازشون به خدا الان پارس دارم همه جاهم باهاش رفتم به خدا بجز لنت و روغن چزی ازش عوض نکردم اینا رو از کجاتون در میارید ؟؟؟؟

    1. به نظر بنده این ستاره ها به هیچ عنوان به دوام و کیفیت 6 ماه بعد از استفاده ارتباط نداره …! و فقط مربوط به زمانیست که خودرو صفرکیلومتر است … به عنوان مثال در درازمدت بعد از 1 سال استفاده از خودرو رانا و 206 به شدت دچار نقص فنی شده و مالک را کلافه میکنند اما پارس و 405 همچنان سرپا و سرحال است من تجربه صفر همه این خودروها را داشتم …شما میتونید از راننده های حرفه ای مانند مسافرکشای بین شهری بپرسین عمدتا ماشین کار و کم استهلاک را 405 و پرشیا میدونن و نه حتی سمند … یکی از ملاکهای ستاره دادن صدای موتور در هنگام خروج از خط تولیده و همانطور که میدانید صدای موتور XU7 بالاست ولی دنا یا سمند EF7 صدای کمی دارد اما دوام XU7 و گشتاور و عمر و هزینه نگهداریش بسیار پایین تر است و این چیزهایی است که برای مالکان ملاک است نه زرق و برقای بیخودی…

  2. ام وي ام ١١٠s كه يكساله توليد نشده طبق آخرين آمار توليد،پس چطور در اين جدول جاي گرفته؟؟؟!!!

  3. سلام پس تکلیف ماشینای دیگه تولید داخل چیه؟ مثل هایما توروبو و دی وای دی اس۶ و …

  4. ماشین های تک ستاررو باید تولیدشو متوقف کنن ساینا تک ستارست تیبا تک ستاره پژو پارس پژو ۴۰۵ ام وی ام ۱۱۰ ?

  5. معیار رده بندی اصلا چیه؟ 😐
    تستی انجام میشه؟ مرکز آزمایشی داریم؟ چه جوریه اصلا؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا