اسلایدربررسیکره ای

اولین رانندگی با کیا اسپورتیج 2017 در امارات

کیا معمولا به خاطر کراس آورهای شاسی بلندش شناخته میشود، عنوانی که معمولا با غضب شرکت تویوتا همراه است. حقیقت این است که کیا اسپورتیج یک سال قبل از اولین نسل RAV4 به بازار آمده است. البته این اتفاق قبل از ادغام کیا و هیوندای بود. همان زمانی که کیا یک ستاره برای تست تصادف گرفت و گفته میشد که هنگام رانندگی چرخ هایش از خودرو جدا میشود! اما همچنان برای حفظ طرفداران خودش در یک دهه گذشته تلاش کرده است. بعد از این همه مدت، کیا، پنج ستاره از تست تصادف گرفته و در بین پرفروش ترین خودروها در میان خودروهای مشابه خود است. مدل جدید 2017 با یک طراحی بسیار عالی به نسبت مدل قبلی به زودی وارد بازار خواهد شد. برای چهارمین نسل اسپورتیج، کیا یک موتور 4سیلندر 1.6لیتری توربوشارژ را معرفی کرده است که کمی سریعتر از مدل قبلی خود خواهد بود. این موتورتوربو 174اسب بخار قدرت و 265 نیوتون متر گشتاور را تولید و شامل یک جعبه دنده 7سرعته دابل کلاچ نیز خواهد بود.

دیگر مدل موتور ارائه شده برای این خودرو، یک موتور 2.4 لیتری 4سیلندر با تولید 178 اسب بخار قدرت و 228 نیوتون متر گشتاور و جعبه دنده 6سرعته است. البته ما فرصت رانندگی با حالت اصلی موتور یعنی 2لیتری 4سیلندر با تولید 156 اسب بخار و 197 نیوتون متر گشتاور با جعبه دنده 6سرعته را به دست آوردیم. به دلایل گفته شده، شتاب گیری این خودرو خیلی شبیه به مدل قبلی خودش است. این شتاب برای رانندگی های شهری مناسب است اما به نظر میرسد برای بالا رفتن از بلندی هایی مانند تپه شتاب بیشتری نیاز است. چیزی که پیشرفت آن در این مدل احساس میشود، کنترل راحت تر خودرو به نسبت مدل های قبلی است. به دلیل اینکه در بزرگراه به تست خودرو پرداختیم نتوانستیم حدنهایی کنترل آن را بسنجیم اما با قرارگرفتن در بعضی از پیچ های بزرگراه، ثبات بهتر خودرو کاملا مشهود بود. در بحث راحتی رانندگی، باید گفت که راندن این ماشین بسیار نرم و لذت بخش بود و در دست اندازها نیز به علت سیستم تعلیق خوب، احساس ناخوشایندی به ما دست نداد. همچنین کیا ادعا کرده است که صدای کابین داخلی را به حداقل رسانده است. در آزمایش های ما تا سرعت 100 کیلوکتر بر ساعت، در کابین داخلی هیچ صدایی شنیده نمیشد.

کابین داخلی پیشرفت چشمگیری داشته است. از اضافه شدن امکانات مختلف گرفته تا به کاربردن موادی بسیار نرم تر در داشبورد و بالای درهای خودرو. صندلی های چرمی دارای تهویه عالی، صفحه نمایش با کاربری آسان، سیستم صوتی خوب نیز از آن دست هستند.

پیشرفت مکرر کیا اسپورتیج در سال های اخیر نهایتا این خودرو را به پرفروش ترین خودرو در هم نوعان خود در آمریکا تبدیل کرده که البته این موفقیت را مدیون موفقیت های نسل اخیر این خودرو است. امکانات فراوان و زبان طراحی جدید در این خودرو به آن اجازه خواهد داد که در مقابل رقبای ژاپنی گران قمیت ترش همچنان به عنوان یک پیشرو عرض اندام کند.

3 دیدگاه

  1. بیشترین فروش در آمریکا و استرالیا برای مدل فورته اسپرتیج و اپتیما یک دستاورد بزرگه مطمئنی است با ورود ب ایران بازار این سگمنت را تصاحب خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا