نیسان e-NV200 جدید با برد 280 کیلومتری

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶

نیسان e-NV200 جدید با برد 280 کیلومتری

ون‌ها یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل و نقل شهری هستند، چه در حمل اثاثیه منزل یا چه در حمل مسافران بین شهری. پس طبیعی است که در آلوده کردن هوا بسیار موثر باشند و چه خوب می‌شود اگر این ون‌ها تمام الکتریکی شوند و در نتیجه مصرف سوخت فسیلی و تولید آلودگی هوا کاهش یابد.

از آن جایی که ون‌ها جز اولین کاندیداهای الکتریکی سازی هستند، نیسان در این راه پا پیش گذاشته و با خلق e-NV200 کار را شروع کرده بود اما نیسان این بار با معرفی e-NV200 new به همراه پیشرانه‌ای جدید، باتری‌های بهتر و در نهایت برد مسافت طی شده بیشتر، صنعت حمل و نقل را تغییر داده است.

بزرگترین تغییر در e-NV200 new، باتری‌های 40kWh آن است که 60% بیشتر از پک باتری‌های قدیمی بازده و کارایی دارد. جالب توجه است که این باتری‌های جدید از نظر سایز هیچ تفاوتی با نمونه قبلی نمی‌کند و در نتیجه از فضای داخلی این ون کاسته نشده است. این همان چیزی است که باید اتقاق بیافتد؛ عملکرد بهتر بدون کاهش فضا.

محدوده بُرد و مسافت طی شده با یک بار شارژ کامل در تست EPA در این نمونه به 280 کیلومتر رسیده و یک رشد فوق العاده تلقی می‌شود چرا که در نمونه قبلی توانایی پیمودن 171 کیلومتر را داشت. این مقدار توانایی در پیمودن مسافت، حتی از خودروی هیبریدی جدید فورد نیز بهتر است. البته طبیعتا موتور بنزینی فورد عملکرد بالاتری داشته اما قسمت الکتریکی آن به پای نیسان نمی‌رسد.

با 109 اسب بخار قدرت این ون و سقف سرعت 123 کیلومتر بر ساعتی آن نباید در جاده‌ها انتظار بالایی از آن داشته باشید و همچنین نباید آن را با خودروهای تسلا موتورز که شتابی خارق العاده دارند مقایسه کنید چرا که 0 تا 100 این ون 14 ثانیه طول می‌کشد. این کندی به اینجا ختم نشده و شارژ باتری آن نیز کند است. از طریق پریز برق شهری طی 7 ساعت و نیم شارژ کامل می‌شود. البته نیسان از یک فست شارژ نیز سخن گفته که در 40 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت را پر می‌کند که البته نیاز به برق 50-Kw دارد که خب طبیعتا هر شخصی به همچنین فشار برقی دسترسی ندارد.

مدیر بخش الکتریکی سازی نیسان در اروپا، آقای Gareth Dunsmore نیز در مصاحبه‌ای گفته “دنیا به سمت الکتریکی شدن در حال حرکت است اما برای اینکه این ویژگی را برای عموم مردم قابل لمس کنیم و اعتماد سازی انجام شود، در وهله اول باید یک اکوسیستم الکتریکی ایجاد کنیم که به واسطه آن مردم زندگی مدرن پاک و امن را تجربه کنند و اگر قرار باشد این اتفاق بیافتد خودروهای الکتریکی مانند e-NV200 باید در قلب این اتفاق باشند.” پس با این تفاسیر این خودروها برای آینده دنیا بسیار نقش پر اهمیتی خواهند داشت.

e-NV200 New تا قبل از تمام شدن سال 2017 به بازار خواهد آمد.

 

 


بدون دیدگاه