اخباراخبار خارجی

هنوز 10 سال تا خودروهای کاملا خودران فاصله داریم

سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر اخیرا یک مدرک لیسانس افتخاری مهندسی صنایع از دانشگاه ترنتو در ایتالیا دریافت کرد، وی در این مراسم و در صحبت با دانشجویان این دانشگاه، گفته که همکاری کمپانی وی با ویمو برنامه ای از یک نقشه بزرگ تر برای خودروهای خودران می باشد.

II Sole 24 Ore، مارکیونه در بخشی از سخنان خود گفته: “ما اعتقاد داریم سیستم های کاملا خودران طی یک دهه آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد و این که سیستم های خودران نقشی اساسی در آماده سازی دنیایی خواهد داشت که قانون گذاران، مصرف کنندگان و خودروسازهای کنترل همه چیز را به دست خودرو خواهند سپرد.”

این مدیر ارشد فیات کرایسلر همچنین گفته کمپانی قصد دارد از مدل های مازراتی برای نمایش تکنولوژی خودران استفاده کند و تا سال جدید، چنین سیستمی ممکن است به برخی از مدل های مازراتی اضافه شود. سیستم خودران فیات کرایسلر اکنون یک مدل ابتدایی است ولی مارکیونه اشاره کرده که کمپانی تا سال 2021 قادر خواهد بود یک سیستم خودران سطح 3 را روی برخی از مدل های مازراتی ارائه کند. مارکیونه همچنین اشاره کرده که استفاده از سیستم های سطح 4 و 5 خودران ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند، زیرا به کارگیری آن ها فقط به تولید کننده ها بستگی نداشته و نیازمند زیرساخت های مناسب می باشد.

مارکیونه همچنین گفته که آن ها در حال کار بر روی مدل های الکتریکی نیز هستند، ولی این خودروها قطعا تنها راهکار برای حمل و نقل آینده نیستند. وی به نکته ای جالب اشاره کرده و گفته که آن ها مدل فیات 500e را 5 سال پیش در کالیفرنیا رونمایی کرده و حدودا 20 هزار دلار در هر فروش ضرر و زیان متحمل شدند. از این رو، تلاش برای ارائه یک مدل الکتریکی دیگر از نظر مارکیونه می تواند مثال بارز یک حرکت مازوخیستی باشد!

1 دیدگاه

  1. نیسان لیف جدید یه خودران تقریبا کامله ، خیلی زودتر از این حرفها خودروها خودران خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا