اخباراخبار خارجی

نیسان لیف با چاشنی Nismo

کمپانی نیسان قصد معرفی چندین خودروی کانسپت در نمایشگاه خودروهای ژاپن (Tokyo Motor Show) را دارد اما شاید بزرگترین سورپرایز و گل سرسبد این خودروها، لیف نیسمو تمام الکتریکی (Leaf Nismo Concept) باشد؛ خودرویی که قبل‌ها عنوان پر فروش‌ترین خودروی الکتریکی را به خود اختصاص داده بود و حالا با طراحی جدید نیسمو که از چراغ‌های جلو گرفته تا سیستم تعلیق جدید و برنامه ریزی مجدد کامپیوتر خودرو (ecu) برای عملکرد بهتر، ستاره مجلس خواهد شد.

همان‌طور که گفتیم طراحی بدنه‌ی خارجی توسط نیسمو (Nismo) صورت گرفته، نیسمویی که در واقع بخش تیونینگ شخصی نیسان است، مانند M-Power برای بی ام و. آیرودینامیک بدنه‌ی لیف باعث افزایش نیروی رو به پایین (Down Force) و درنهایت چسبندگی بیشتر لاستیک‌ها به جاده می‌شود درحالی که ضریب مقاومت بدنه باعث افزایش مصرف سوخت (شارژ باتری‌ها) نشده.

در نگاه اول از روبرو جلو پنجره جدید که بسته طراحی شده و راهی برای عبور هوا ندارد توجه را به خود جلب می‌کند. از کناره ها نیز به راحتی می‌توان تفاوت را در زیر رکابی‌ها با مدل پیشین دید و در عقب خودرو هم دیفیوزر اضافه شده است. ارتفاع خودرو و فاصله بین چرخ‌ها و بدنه کاهش یافته و بال عقب دوباره طراحی شده، همچنین سپر عقب حجیم‌تر شده و شاید از کنار خیلی زیبا بنظر نرسد اما وقتی تمام رخ از عقب نگاه ‌کنید هارمونی و سازگاری خوبی با دیگر اجزا دارد.

در زیر این همه نقش و نگار نیسمو، مهندسان سیستم تعلیق (ساسپنشن) لیف را برای رانندگی اسپرت‌تر دوباره طراحی کردند و برای چرخ‌ها لاستیک‌هایی با عملکرد بالاتر درنظر گرفته‌اند. برای اینکه به همه زحمات‌شان مهر تاییدی زده باشند نیز سیستم کامپیوتری را مجددا طراحی کرده تا شتاب اولیه بهتری را رقم بزنند.

نمایشگاه خودروهای توکیو از چهارشنبه 3 آبان (25 اکتبر) شروع می‌شود و تا 14 آبان ادامه خواهد داشت. نیسان هم که با قدرت در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و خودروهایی مانند لیف نیسمو، سِرنا نیسمو (Serena Nismo) و نمونه‌ی جدید و آپدیت شده اسکایلاین (Skyline) که برای بازار ژاپن ارائه خواهد شد را همراه خود به این نمایشگاه می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا