اخباراخبار خارجی

حفظ جایگاه هیوندای در میان برترین برندهای جهانی

بر اساس آخرين گزارش “برترين برندهاي جهاني” توسط شركت اينتربرند (Interbrand)، شركت هيونداي جايگاه خود را در بين 40 برند برتر دنيا براي سومين سال متوالي حفظ نمود.

اين شركت در جايگاه 35 ام برترين برندها و 6 ام در ميان برترين برندهاي خودروسازي قرار دارد.

رتبه بندي هاي برتر بر اساس اطلاعات مالي شركت به همراه فعاليت هاي بازاريابي محاسبه مي گردد و نمايانگر پتانسيل سوددهي هر برند مي باشد. تحليل ها نشان مي دهد ارزش برند هيونداي معادل 13.2 ميلیارد دلار در سال 2017 مي باشد كه رشدي 5،1% نسبت به سال گذشته داشته است. اين رتبه بندي بعد از فروش موفقيت آميز4.86 ميليون دستگاه خودرو در سراسر جهان مي باشد كه هيونداي را بالاتر از شركت هايي چون : آئودي، نيسان، فولكس واگن و پورشه قرار مي دهد.

اين آمار رشد تصاعدي برترين شركت خودروساز كره جنوبي را از سال 2005 نشان مي دهد كه كه از ارزش برند 3.5 میلیارد دلار به ميزان كنوني دست يافته است.

ون هونگ چو، رئيس بازاريابي شركت هيونداي گفت : شركت هيونداي قصد دارد خود را به عنوان يك برند براي سبك زندگي معرفي كند تا تنها يك شركت خودروسازي. ما در حال ساخت برند “Modern Premium” و حركت به فضاي جديدي از خودروسازي هستيم كه به مردم اجازه تجربه برند ما را در هر محصولي بدهد.

وي همچنين اضافه كرد: فلسفه برند ما براي آينده حمل و نقل منجر به افزايش ارزش برند و همچنين كيفيت و تكنولوژي گشته است ،خلاقيت و نوآوري هاي ما اجازه رشد مستمر ارزش برند هیوندای را در آينده مي دهد.

رتبه بندي اعلام شده بر اساس تركيبي از شاخص هاي مختلف مانند مالي، تاثير يك برند بر نظر مشتري، قيمت گذاري مناسب و تضمين بازگشت سرمايه به شركت تعيين مي گردد.

مايك روشا، معاونت ارزيابي برند شركت اينتر برند گفت: عامل كليدي رشد پيوسته برند هيونداي تعهدات اين برند به “حمل و نقل آينده” حتي در شرايط سخت بازار مي باشد .

شركت هيونداي علاوه بر حفظ كيفيت، سبد محصولات خود را با سوناتاي جديد و نسل جديد خودروي آزرا و همچنين رونمايي از خودروي كونا و i30 N به عنوان اولين محصول از خودروهاي پرفورمنس سري N هيونداي توسعه داده است.

در برنامه هاي آينده هيونداي حركت به سمت فضاهاي جديد خودروسازي وجود دارد كه شامل رونمايي از 15 خودروي دوستدار محيط زيست تا سال 2020 مي شود. اين شركت همچنين بر روي توليد محصولات قابل خريد و مقرون به صرفه خودران در حال تحقيق و پژوهش مي باشد.

به گفته مايك سانگ، مدير منطقه خاورميانه و آفريقاي هيونداي، نام این برند هيجان را به محصولات خود اضافه مي كند، چه محصولات حال حاضر  و چه محصولات آينده ، رشد نام و برند هيونداي نشان دهنده تبديل اين برند به يك نام خواستني در ميان مشتريان گشته است.

 

 

 

جدول رتبه بندی و ارزش برند هیوندای طی 10 سال گذشته

ارزش برند (میلیارد دلار) رتبه کلی سال
13.2 35 2017
12.5 35 2016
11.3 39 2015
10.4 40 2014
9.0 43 2013
7.5 53 2012
6.0 61 2011
5.0 65 2010
4.6 69 2009
4.8 72 2008

 

جدول رتبه بندی و ارزش برند 10 شرکت برتر خودروسازی در سال 2017

ارزش برند (میلیارد دلار) شرکت خودروسازی رتبه
50.3 تویوتا 1
47.8 مرسدس بنز 2
41.5 ب. ام .و 3
22.7 هوندا 4
13.6 فورد 5
13.2 هیوندای موتور 6
12.0 آئودی 7
11.5 نیسان 8
11.5 فولکس واگن 9
10.1 پورشه 10

10 دیدگاه

  1. ششمین خودرو ساز جهان بالاتر از رنو نیسان و بسیاری از برندهای مطرح نه نامی از فرانسوی هاست نه چینی ها این رشد تصاعدی مرهون مهندسان نابغه آلمانی در سرکت کیا هیوندا است بر اساس گزارش مجله موتور ترند برند کیا هیوندا در ظرف 5 سال آینده در جایگاه بهتری قرار خواهند گرفت در میان بزرگان

  2. كجان اونهايي كه مدام به من و سانمارتين مي توپيدن كه طرفدار صنعت خودروي كره جنوبي هستيد حالا اصلا نامي از فرانسه در رنگينگ وجود ندارد قبلا هم گفتم كيا و هيونداي برنامه اي ده ساله دارند تا جاي پاي خود را در پنچ برند برتر ثابت كنند منتظر باشيد و ببينيد كه چطور كره اي ها ژاپني هايي همچون مزدا نيسان ميتوبيشي سوبارو را كنار زدند و بيخ گوش هوندا و تويوتا حركت مي كنند اگر سال ٢٠٠٥ چنين جايگاهي را براي هيونداي متصور بوديد عده اي مسخره مي كردند حال نوبت تويوتا و هونداست شما بازهم بخنديد اما زمان نزديك است

    1. اين رتبه بندي توسط اينتربرند انجام شده است،حالا يك موسسه ديگر هم رتبه بندي متفاوتي را منتشر ميكند،كلا اين رتبه بندي ها با هم متفاوت هستند و توسط يك نهاد جهاني انجام نميشوند كه فصل الخطاب باشند!!در ضمن اينجا از هيونداي موتور نام برده شده كه كيا هم جزو آن است واي به عنوان مثال نام نيسان به تنهايي درج شده و رنو در محاسبه گنجانده نشده است
      هر موسسه اي مختار است با نوع گرايش خود رتبه بندي را انجام دهد

      1. اینتربرند معتبر ترین موسسه رتبه بندی برند در جهانه و سورس همه هستش

        کیا قسمتی از هیونداست ولی برندش جداست پس این هیوندای ، کیا رو شامل نمی شه و کیا در رتبه بندی های جهانی یک برند با ارزش مستقل هستش

        ضمنا در ترجمه اشتباها نوشته شده هیوندای موتور چون در سایت اینتربرند خود هیوندای نوشته شده

        http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2016/ranking/hyundai/

        1. اولا لينكي شما داديد مربوط به سال ٢٠١٦ است نه ٢٠١٧
          دوما من كل اين سايت رو زير و رو كردم رنكينگ جداگانه مربوط به خودروسازي نداشت و فقط كل برندهاي جهان را در رنكينگهاي مختلف رتبه كرده است هيونداي هم داخلش بود كه مربوط به تمامي محصولات شركت هيونداي ميشه نه فقط خودرو و شامل لوازم خانگي باطري، ماشين آلات،رنگ و كفپوش ساختمان و ابزار ها و قطعات صنعت نفت و بسياري موارد ديگر ميشود نه فقط صنعت خودرو

          1. بازم اشتباه می کنی برادر من

            تو همون لینکی که دادم نوشته Auto Group می دونید دیگه یعنی کشتی سازی و ابزار و قطعات و صنعت نفت بهش ربط پیدا نمی کنه! اینجوری باشه هوندا هم تولید ژنراتور برق و سولار سل و ربات و قایق و هواپیما سازی داره ولی به هر حال در اینجا قرار نمی گیره

            لوگوی هیوندای تو شاخه خودروسازی با صنایع دیگش متفاوته که در اینجا خود خودروسازی رو گذاشتن

            بله رنکینگ جدا برای خودروسازی نداره و شما خودت می تونی دسته بندی کنی مثلا می تونی صنایع الکتروینک رو جدا کنی ببینی کی اوله،تو خودروسازی هم همه رسانه های دنیا خودشون میان لیست رو بررسی می کنن و جدا می کنن. تویوتا شده باارزش ترین خودروساز از نظر قیمت برند و غیره …توضیح واضحات دارم می دم خدایی!!!

          2. لينك شما اصلا مربوط به سال قبل است و كلا مربوط به ٢٠١٧ نميشود,در صفحه اصلي سايت موسسه و بخش هاي مختلف مربوط به ٢٠١٧ جدولي مربوط به خودرو وجود ندارد

        2. در ضمن در همين لينك شما هم ذكر شده كه هيونداي موتور بخشي از كمپاني هيونداي است و رتبه بندي مربوط به كل مجموعه هيونداي است نه هيونداي موتور!!!

        3. و لطفا خودتون يه نگاهي به منبع همين موسسه بندازيد و ببينيد كه سورس خود اينتربرند هم يك موسسه بالاتر از اينتربرند است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا