اخباراخبار خارجی

جنرال موتورز مسئولیت تصادف خودروهای خودران را بر عهده می گیرد

جنرال موتورز اعلام کرده است که اگر خودروهایش در هنگام هدایت خودران تصادف کنند تمام مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.

مدیر نوآوری جنرال موتورز، Warwick Stirling طی مصاحبه ای اظهار داشت اگر راننده هدایت خودران را تماما بر عهده خودرو بگذارد و تصادفی رخ دهد، تمام مسئولیت بر عهده سازنده خودرو خواهد بود.

وی گفت: “در مورد سوال پیش آمده در رابطه با مسئولیت پذیری باید بگویم که اگر راننده در حال رانندگی نباشد، مسئولیتی متوجه وی نیست چرا که خودرو در حال هدایت خود بوده است.”

سیستم سوپر کروز جنرال موتورز اکنون هدایت خودران سطح 2 را ممکن می سازد که در آن خودرو می تواند در موقعیت همچون یک بزرگراه، به طور کامل هدایت خودرو را بر عهده بگیرد.

البته این سیستم همچنان هوشیاری کامل راننده را برای موقعیتی که نتواند به خوبی واکنش دهد، نیاز دارد. Stirling اظهار داشت در این شرایط راننده مسئول است.

وی افزود: “در موقعیت سوپر کروز، از آنجا که راننده هنوز روی صندلی راننده قرار دارد و انتظار می رود واکنش مناسب را از خود نشان دهد و خودرو تنها کمک کننده هدایت است، راننده مسئول تصادف خواهد بود.”

Stirling معتقد است در سطوح سه، چهار و پنج هدایت خودران که تمام عملکرد رانندگی بر عهده AIخودرو است، هیچ مسئولیتی متوجه راننده نیست.

Stirling گفت: “در هدایت خودران سطح چهار احتمالا هیچ فرمان یا پدالی وجود نخواهد داشت بنابراین راننده مسئولیتی را بر عهده ندارد. در واقع مسئول اصلی تصادف در این شرایط مالک ناوگان یعنی OEM و تامین کننده سرویس خواهند بود که پشتیبانی بیمه ارائه می کنند. البته این موقعیت کمی پیچیده خواهد بود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا