اسلایدربررسیکره ای

تجربه رانندگی هیوندای الانترا جدید؛ دوست داشتنی‌‌تر از همیشه!

هیوندای الانترا با اینکه همواره سدان کامپکت کم هیاهویی بوده و البته جزو محصولات بالامرتبه کمپانی کره‌ای به شمار نمی‌آید، اما ویژگی‌هایی دارد که موجب شده‌اند در خاورمیانه فروش خوبی را تجربه کند. چهره‌ای جذاب و صد البته برچسب قیمتی مناسب، از دسته همین ویژگی‌ها هستند. همچون دیگر خودروهای هیوندای، با معرفی نسل‌های جدیدتر شاهد پخته‌تر شدن و با هویت شدن خودروها هستیم. کافیست آوانته که به نوعی نسل سوم سدان‌های کامپکت هیوندای به شمار می‌رفت را با نسل ششم که به تازگی به خیابان‌های کشور وارد شده‌ است مقایسه کنیم تا سیر پیشرفت این کمپانی را مشاهده کنیم. وبسایت اماراتی drivearabia به تست الانترای جدید پرداخته که در ادامه برگردان آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

صرف‌نظر از برخی قسمت‌های هیوندای الانترا که مقداری به خودروهای کمپانی‌‌های رده بالا شباهت دارد، می‌توان گفت که این سدان طراحی مستقلی دارد و البته در سگمنت خود جزو خودروهای زیبا به شمار می‌آید. جلوپنجره شش وجهی با خطوط افقی کرومی دیگر به جزئی جدایی ناپذیر از خودروهای هیوندای تبدیل شده و الانترا نیز از این قاعده مستثنی نیست. چراغ‌های دی‌لایت و نحوه قرارگیری آن‌ها قسمت جلوی خودرو را جذاب کرده‌اند و در قسمت عقب خودرو نیز چراغ LED‌ جدید طراحی این قسمت را پخته‌تر از نسل قبل نشان می‌دهد.

داخل خودرو کاملا از نو طراحی شده و در نگاه اول طراحی هیوندای سوناتا را یادآور می‌شود. دیگر خبری از طراحی شلوغ با خطوط زیاد نیست و طراحان برروی راحت‌تر کردن کار راننده تمرکز‌ داشته‌اند. داشبورد با زاویه‌ای کم به سمت راننده متمایل شده تا دسترسی به دکمه‌ها که حالا به صورت منظم‌تری در این قسمت قرار گرفته‌اند، راحت‌تر باشد. در قسمت بالای داشبورد و قسمتی از در‌ها از پلاستیک نرم استفاده شده است ولی درباقی قسمت‌ها شاهد پلاستیک خشک هستیم.

سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سیستم تهویه مطلوع دوگانه، سردکن صندلی‌های جلو و گرم‌کن برای صندلی‌های جلو و عقب، ۷ ایربگ و سیستم هشدار نقطه کور از جمله امکانات رفاهی درنظرگرفته شده برای مدل‌هایی که به ایران وارد می‌شوند هستند. در تیپ‌های گران‌تر الانترا شاهد صفحه نمایش ۷ اینچی سیستم صوتی هستیم که البته در مدل‌های پایه با یک صفحه ۵ اینچی جابه‌جا می‌شود.

هیوندای اذعان داشته که قطعات شاسی و بدنه الانترا گران نیستند و به راحتی پس از تصادفات جایگزین می‌شوند درنتیجه خریداران خودرو خرج کمتری بابت تعمیرات بر روی دستشان می‌ماند.

با اینکه طول و عرض الانترا نسبت به نسل قبل افزایش داشته اما فاصله چرخ‌ها تغییری نکرده و این موضوع سبب بیش‌تر شدن فضای کابین شده است؛ هرچند هنوز هم در این سگمنت خودروهایی وجود دارند که فضای بیش‌تری نسبت به الانترا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. صندوق عقب نیز نسبتا بزرگ است.

در سرعت‌های بیش‌تر از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت مقداری صدای باد در داخل کابین شنیده می‌شود ولی صدای موتور تنها در دورهای بالا و با شدت کمی قابل شنیدن است و صداهای اطراف خودرو نیز در حداقل حالت به کابین راه پیدا می‌کنند و در کل الانترا در این بخش عملکرد قابل قبولی دارد.

موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر وظیفه تامین ۱۵۶ اسب‌بخار را برعهده دارد که می‌تواند گشتاور ۱۹۵ نیوتون‌متری را نیز در ۴۵۰۰rpm تولید کند. با اینکه نباید از الانترا انتظار شتاب‌گیری سریعی داشته باشیم، اما موتور ۲ لیتری به خوبی قدرت موردنیاز راننده را دراختیارش قرار می‌دهد و هیچ‌گونه احساس کمبود قدرت و کندی پیدا نمی‌شود. در کنار این موتور نیز گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قرار گرفته است که عمل تعویض دنده را به نرمی انجام می‌دهد. همچنین حالت تعویض دنده به صورت دستی نیز وجود دارد که به فرامین به خوبی پاسخگوست. می‌توان از بین سه حالت رانندگی نرمال، اسپرت و اکو یکی را انتخاب کرد تا عملیات تعویض دنده و گاز دادن به خودرو نسبت به این حالت‌ها تغییر کند.

در بیش‌تر اوقات الانترا سواری نرمی را برای سرنشنینان به ارمغان می‌آورد هرچند در چاله‌ها و قسمت‌های ناهموار جاده مقداری احساس خشکی به کابین وارد می‌شود. در پیچ‌ها سیستم تعلیق و شاسی خودرو به خوبی عمل می‌کنند و بدنه به خوبی کنترل می‌شود. حرکت دادن سریع فرمان نیز به تعادل خودرو لطمه‌ای وارد نمی‌کند و چسبندگی خودرو نیز مناسب است. با اینکه فرمان خودرو نسبت به دستورات حساسیت خوبی دارد اما در انتقال حس جاده به راننده چندان موفق عمل نمی‌کند.

به هرحال این عملکرد مناسب در سیستم کنترل خودرو پیشرفت خوبی برای هیوندای محسوب می‌شود و آن‌ها را بیش از پیش به استاندارد خودروهای اروپایی نزدیک کرده است.

الانترا پیش از این توانسته است نظر مشتریان زیادی را در بازارهای تحت توسعه و ارزان قیمت جلب کند و با تغییراتی که هیوندای در آن اعمال کرده است، انتظار ادامه یافتن این موفقیت به دور از واقعیت نخواهد بود.

8 دیدگاه

  1. موتور النترا با سراتو td که همینک در سایپا در حال تولید mpi است استفاده میشود که دقبقا قدرتی 156.5 اسب و 195 نیوتون متر گشتتور دارد پلت فرم مشترک با سراتو ydm یکی است النترا در سال 2014 خودروی سال آمریکا شد در نسل جدید همه چیز بهتر شده بخصوص طراحی

    1. تو قبلا پژو داشتی سراتو برات جذابه هر چیزی رو ربط میدی بهش.یه نوجوون ۱۵ ساله که باباش سراتو قسطی داره.پسر خوب آدم اگه ماشین برند سوار شده باشه سراتو وارداتی هم براش گاریه چه برسه مونتآژی که مثل نعش کش داغونه.پسر جان من ریکاور ماشین وارداتی ام از رییس سایپا هم تجربه و فهمم بیشتره بابا بقرآن سانگ یانک و کیا و ام جی چینیه چرا نمیفهمید؟مثل پژوهای مثلا فرانسوی که همشون ایرانیه.

  2. من دوساله نسل قبلش رو‌مدل ۲۰۱۵ دارم چهارماه هست که برای مادرم یه ۲۰۱۷ شرکتی مشابه مدلی که تستش رو گذاشتید گرفتیم. واقعا ازش راضیم و خرف نداره

  3. سلام و خسته نباشید ممنون بخاطر مقالات عالی و جدیدتون.
    به وضوح معلومه که هیوندای داره به سمت شخصیت دادن به خودروهاش پیش میره با توجه به قیمت های پایین تر نسبت به رقبا تونسته جزو 10خودرو پرفروش بشه البته بیشترین فروش رو همنطوری که در مقاله ذکر شد در خاورمیانه داره.بغیر از ایران که قیمت داستان جدایی از کل دنیا رو داره….!
    دوستان همیشه برای مقایسه خودروها چند اشتباه کلیدی رو مرتکب میشن اول اینکه خودرو هایی باید با هم مقایسه بشه که در یک سگمنت قرار داره و میشه اونها رو در یک رده قیمتی قرار داد.
    مورد دوم در مقایسه خودرو و خوب و بد خوندن خودروها توسط کاربرانی که نطر میدن اینه که شخص ماشین قبلیش چی بوده منی که بهترین ماشینی که داشتم مثلا مگان بوده مسلما اولین ماشین با امکانات بیشتر و بروز تر از مگان رو سوار شم اون رو بهترین ماشین میدونم! پس شخصی میتونه نظر منصفانه بده که ماشین های مختلفی رو تست کرده باشه و بین اونها مقایسه کنه.
    ممنونم دنده 6جزو بهترین هاست.

  4. سلام
    دوماهه كه دارم از اين مدل استفاده ميكنم، شتابش تو حالت اسپرت خوبه و هندلينگش خوبه
    نقطه ضعفش ؛خيلي كف ماشين پايينه و گوشه هاي سپر ها زياد زخمي ميشه
    ديد آينه هاي جانبي خوب نيست و حتما بايد از دوربين عقب استفاده كني
    تاير زاپاس حذف شده و بجاش كيت تعميير گذاشتن

  5. دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید. والا بنده دنبال یه سدان کامپکت با عملکرد بالا هستم. متاسفانه نسل جدید مزدا3 به ایران راه پیدا نکرد. البته مزدا هم 160اسب داره ولی شتابش خیلی بهتر از النتراست. اما النترا یک نسخه دیگری هم داره بنام النترا اسپرت که موتور 1600توربو 200اسبی داره. قیمتش هم تنها 2500دلار گرونتر از نسخه فعلی ایرانه. اطلاع دارید این نسخه وارد خواهد شد یا نه؟ من ترجیجم در سدانهای کامپکت بازار (صفر کیلومتر) با قیمت زیر 160-170 تنها همینه. چرا که اصلا خودروی دیگری نمیشه پیدا کرد. لطفا اگر اطلاع دارید بهم بگید. با تشکر

  6. ماشین بسیار خوش شتابیه در عمل تندوتیزتر از کورولا و سراتو به نظر میاد. اما صندلیهاش راحت نیستن یعنی تقریبا خشک هستند. سواریش از نظر نرمی بین سراتو و کورولاست. جلوی سپر هم تو رامپ گیر میکنه. در کل از نسل قبلس بهتره. ضمنا کیفیت پلاستیک نرمش تو ذوق میزنه و قابل مقایسه با تویوتا کورولا نیست. در کل ماشین بدی نیست. ما اینو تو اروند خریدیم حدود ۷۰ یک دونه کمری ۲۰۱۰ هم داریم از هر لحاظ ازین سرتره با اینکه کلی راه رفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا