اخبار خارجیاسلایدر

جشن پیروزی تیم رد بول (Red Bull) بر فراز آسمانها

رضا شاور: در پایان آخرین هفته از سری مسابقات فرمول 1 گرندپریکس در کشور هند سباستین فتل (Sebastian Vettel ) رانندۀ 26 سالۀ تیم رد بول در این پیکارها موفق گشت تا برای چهارمین سال پیاپی عنوان قهرمانی جهان را مقتدرانه از آن خویش بدارد. راننده جوان تیم ردبول دقیقاً پس از رد شدن از خط پایان گرندپری هند جشن قهرمانی خود را با حرکات نمایشی آغاز کرد که به نظر چندان به مذاق کمیته برگزاری مسابقات فرمول 1 خوش نیامد زیرا طبق قوانین مسابقات، برنده باید پس از پایان مسابقه به حرکت خود ادامه دهد و به سمت پارکینگ مخصوص توقف خودروها (Parc Ferme) برود و از آنجایی که فتل این قانون را نادیده گرفت و پس از پایان مسابقه تماشاچیان را به هیجان آورد و دستکش‌های خود را به سمت آن‌ها پرتاب کرد، کمیته برگزاری تصمیم به جریمه این قهرمان جوان گرفت و او را به پرداخت 25000یورو محکوم کرد و این جشن قهرمانی برای ردبول هزینه دار شد!

تیم ردبول به دلیل داشتن فاصله امتیازی زیاد با رقیبان جشن قهرمانی خود را در هند برگزار کرد و این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که هنوز 3 مسابقه به پایان فصل 2013 رقابت های فرمول یک باقی مانده است.

 تیم ردبول جهت خاطره سازی این پیروزی اقدام به تهیه کلیپی زیبا در بالای” برج العرب” دبی (بر روی سکوی فرود هلی کوپتر) با یکی از اتومبیل های خود کرده است ، بر این اساس دیوید کولتارد (David Coulthard) راننده بریتانیایی سابق تیم ردبول به مناسبت قهرمانی این تیم در برج العرب با خودروی فرمول یک ردبول در ارتفاع 210 متری از سطح زمین به هنرنمایی پرداخت .

در طی گفتگویی با دیوید کولتارد دربارۀ ایدۀ اجرای این حرکت نمایشی ، وی اذعان داشت :

” زمانیکه از سوی ردبول پیشنهاد عهده دار شدن این بخش از جشن قهرمانی به من داده شد ، با اشتیاق گفتم : چرا که نه !من به هر چیزی که مرزها را به جلو می شکافد ، علاقه مندم و این یگانه معنای واقعی ردبول است.”

در اینجا شما علاقه مندان را به دیدن این کلیپ ماندگار بر فراز آسمان شهر دبی دعوت می نماییم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا