هفت خودروی برتر الکتریکی در سال 2018

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶

هفت خودروی برتر الکتریکی در سال 2018

حرکت به سمت خودروهای الکتریکی در حال سوپرشارژ شدن است. پس از اینکه تسلا با هدایت مدیر کاریزماتیک خود، «ایلان ماسک» جنبش خودروهای الکتریکی مدرن را به راه انداخت، دیگر خودروسازان سنتی هم آینده کاریشان را وابسته به الکترون‌ها یافتند.

همان‌طور که در نمایشگاه اخیر خودروی فرانکفورت مشاهده کردیم، بسیاری از خودروسازان برنامه‌هایی برای ساخت اتومبیل برقی تا سال 2020 دارند و یا حداقل، بیشتر تولیدات فعلی خود را به‌نوعی از پیشرانه‌های برقی مانند نمونه‌های هایبرید مجهز خواهند نمود. همچنین فرانسه و انگلستان نیز تردد خودروهای احتراقی را از سال 2040 ممنوع کرده‌اند.
بنابراین بهتر است تا به فکر خرید یک خودروی برقی باشیم که چند نمونه از بهترین آن‌ها را در ادامه به حضورتان معرفی خواهیم کرد.

تسلا مدل 3

تسلا سردمدار این حرکت است و تصویر خوبی از خود در این زمینه به معرض نمایش عمومی گذاشته است.
تنها چیزی که موجب می‌شود تا محصولات تسلا بیش از این سرعت فراگیر شدنشان افزایش نیابد، برچسب قیمت آنهاست. البته با عرضه محصول بسیار ارزان‌تر مدل 3 این رویه در حال تغییر است.

این خودرو از نظر سطح تکنولوژی و تجهیزات استاندارد، در مقایسه با سایر محصولات تسلا برتر خواهد بود. ایمنی آن با تکیه بر امکاناتی همچون ترمز خودکار در شرایط اضطراری، هشت عدد ایربگ و سامانه‌های کمکی پیشگیری از برخورد، افزایش یافته است. اتصال Wi-Fi، کنترل به‌وسیله صدا و کنترل سیستم تهویه با اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه را بایستی به امکانات فناورانه این اتومبیل اضافه نمود.

تسلا مدل 3 قادر است که مسافتی در حدود 350 تا 500 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید که موجب رفع نگرانی مالک خود در این زمینه خواهد شد. بر طبق انتظارات بایستی در طول نیمه دوم سال 2018، این خودرو را در ایستگاه‌های شارژ مشاهده کنیم.

 

نیسان لیف


نیسان لیف جدید نسبت به آنچه سال‌های پیش‌ازاین خودرو دیده‌ایم، بسیار متمایز است. خودروساز ژاپنی برد این خودرو را از 170 به 400 کیلومتر با یک بار شارژ، افزایش داده که آن را مدیون باتری جدید لیتیوم-یون به ظرفیت 40 کیلووات ساعت است. همچنین مدت زمان شارژ آن هم خیلی کمتر شده است. قرار است ابتدا در کشور ژاپن در ماه اکتبر سال جاری چهار چرخ خود را بر جاده بگذارد و سپس تا اوایل سال 2018 چشمش به جمال خریداران آمریکایی و اروپایی روشن شود.

نیسان به سیستم کمکی ProPILOT در این خودرو افتخار می‌کند که با اتکای بر آن راننده می‌تواند به امتیازاتی همچون حفظ سرعت، اطمینان از عدم انحراف و همچنین ترمز خودکار در مواقع اضطراری دست یابد.

اگرچه لیف نمی‌تواند از جهت زمان مورد نیاز برای شارژ، با تسلا مدل 3 رقابت کند اما قیمت پایین‌تر آن موجب تمایل خریداران به سمت این خودروی زیبای ژاپنی خواهد شد.
همچنین با فناوری e-pedal، راننده نیسان لیف قادر است تا عمل شتابگیری و ترمزگیری را تنها با یک مرتبه فشردن پدال مربوطه، انجام دهد.

 

جگوار I-Pace


این خودرو اولین محصول تمام الکتریکی اسپرت پنج نفره ساخت جگوار است که در میانه سال 2018 وارد بازار استرالیا خواهد شد. جگوار I-Pace با برخورداری از برد حرکتی 500 کیلومتر در ازای یک مرتبه شارژ، نگرانی‌ها را دراین‌باره به حداقل رسانده است. 0-100 این خودرو برابر 4 ثانیه است و جگوار قول داده که کلیه قابلیت‌های یک خودروی اسپرت را داشته باشد. باتری این خودرو با استفاده از مکانیزم شارژ سریع قادر است تا در مدت 90 دقیقه به میزان 80 درصد ظرفیت خود، انرژی دریافت کند.

آئودی e-tron quattro


این SUV لوکس در سال 2018 رونمایی خواهد شد.
بسته به نوع دستگاه شارژری که شما استفاده خواهید کرد، در حدود 2.5 تا 10 ساعت طول می‌کشد که باتری این اتومبیل اصطلاحاً فول شارژ شود.
تجهیزات ایمنی نظیر: ترمز خودکار در مواقع اضطراری، تشخیص عابر پیاده، سامانه کمکی مسیر و هشدار نقاط کور در این خودرو بکار گرفته شده است. ای-ترون کواترو شتاب زیر پنج ثانیه خواهد داشت و حداکثر سرعت آن به 210km/h خواهد رسید.

 

مرسدس بنز EQ C


این خودرو در سال 2016 برای اولین در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. به جهت ارتقای حداکثری قابلیت آئرودینامیکی بدنه، این اتومبیل از ویژگی‌های خاصی همچون: برف‌پاک‌کن مخفی، صفحه نمایشگر به‌جای آینه بغل و مکانیزم باز شدن درب‌ها به‌صورت لمسی بهره می‌برد. یک صفحه نمایشگر غیر لمسی به قطر 24 اینچ در وسط داشبورد موجود خواهد بود که از طریق کنسول میانی قابل کنترل است. دامنه حرکتی EQ C نیز 500 کیلومتر اعلام شده است. این خودرو احتمالاً تا دو سال آینده وارد بازار خواهد شد.

 

پورشه Mission E


اگر منتظر یک اتومبیل اسپرت لوکس هستید که حتی یک قطره بنزین هم نسوزاند، بایستی دست‌کم تا سال 2019 صبر به خرج دهید. این خودرو با رنج حرکتی 500 کیلومتر و شتاب 0-100 3.5 ثانیه از عملکردی فوق‌العاده برخوردار خواهد بود.
همچنین پورشه ادعا می‌کند که سرعت بالای شارژ این خودرو به شما تنها فرصت نوشیدن یک فنجان قهوه را خواهد داد. امید می‌رود که مدت زمان لازم برای شارژ کافی به جهت طی مسافت 400 کیلومتری، تنها 15 دقیقه باشد؛ اگرچه که برای نیل به این هدف، ایستگاه شارژ بایستی به فناوری شارژ 800 ولت مجهز شده باشد.

 

آستون مارتین RapidE


مدل مفهومی این ماشین دو سال پیش رونمایی شد و انتظار می‌رود تا سال 2019 به عیادت خیابان‌های شهر بیاید. RapidE ضرورتاً یک نسخه تمام الکتریکی از مدل Rapide است که نسبت به پیشرانه وی 12 کنونی، دوست بهتری برای محیط‌زیست کره زمین خواهد بود.

منبع: پدال


بدون دیدگاه