اخباراخبار خارجی

مرسدس در بازار خودروهای لوکس از رقبا پیشی می‌گیرد

با ورود سدان کلاس E اصلاح شده و تعدادی از خودروهای شاسی بلند جدید به بازار، مرسدس بنز رقبایش را پشت سر گذاشت و فاصله‌اش را با BMW و آئودی در بازار جهانی خودروهای لوکس بیشتر کرد.

فروش مرسدس دایملر با رشد ۱۲ درصدی، به ۷۲/۱ میلیون دستگاه در ۹ ماه اول سال رسید. این نرخ رشد، سه برابر رشد ۹/۳ درصدی BMW بود که ۵۴/۱ میلیون دستگاه خودرو از این برند فروخته شد. آئودی با کاهش ۲ درصدی فروش مواجه شد و در این مدت، ۳۸/۱ میلیون دستگاه خودرو به فروش رساند.

مرسدس پس از بیش از یک دهه، توانست در سال ۲۰۱۶ با پشت سر گذاشتن BMW جایگاه اول را در فروش خودروهای لوکس مجددا به دست آورد، و با تغییر اساسی در برنامه‌هایش با تنوع بالاتری از خودروهای شاسی بلند مانند GLC کوپه، پیکاپ کلاس X و خودروی اسپرت AMG GT جایگاه خود را در رتبه اول حفظ کرد.

فروش خودروهای شاسی بلند مرسدس در سپتامبر، نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشت، در حالی که فروش خودروهای کوپه، کانورتیبل و رودستر ۲۱ درصد افزایش یافت.

BMW روز جمعه اظهار کرد که فروش ماه گذشته‌اش به علت آن‌که مشتریان در انتظار مدل جدیدی از خودرو شاسی بلند X3 بوده‌اند، اعلام نشده است. این خودروساز در حالی که در تلاش برای بازیابی جایگاه خود با ارائه‌ی مدل‌های جدیدی مانند X7 سه ردیفه و کوپه‌های سری glitzy 8 است، در میان فشارها برای سرمایه‌گذاری بر خودروهای برقی و ویژگی‌های خودرانی، بر حفظ سودآوری متمرکز است.

آئودی پس از قضایای رسوایی تقلب گروه مادر فولکس واگن و مجادله با معامله‌‌گران چینی، نشانه‌هایی از ظهور مجدد بروز داده است. با توجه به تقاضا برای خودروهای شاسی بلند و بازیابی بازار در چین، فروش جهانی در سپتامبر ۷/۲ درصد افزایش یافت. هم‌زمان، این برند با کاهش بیش از ۱۰ درصدی فروش سال جاری در مکزیک و برزیل مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا