اسلایدربررسیچینی

آزمایش برلیانس H330 با صد هزار کیلومتر کارکرد

روایت افزایش نفوذ خودروهای چینی در بازار کشورمان، دیگر ماجرای تازه ای نیست، سازه های متحرک کشور اژدهای زرد بیش از ده سال است که در بازار کشورمان حضور دارند و مقاومت ملی ایرانیان نسبت به خرید این خودروهای نیز روز به روز کم و کمتر می شود.

بخشی از این تغییر را می توان به پیشرفت برق آسای صنعت گران چینی مرتبط دانست و بخشی دیگر سهم کاهلی و سستی خودروسازان داخلی است که خود نیز به جای رقابت در این مسیر، به مونتاژ محصولات چینی تن داده  و عملا راهکار تقابل با رقبا را به همکاری و همیاری در راستای رسیدن به اهداف مشترک تغییر داده اند.

چنین مسائلی در کنار کاهش قدرت خرید عموم ایرانیان در چند سال اخیر که باعث نا امیدی آن ها از خرید خودروهای برند اروپایی شده است و ارائه شرایط فروش جذاب از سوی خودروسازان چینی، باعث شده تا سهم بازار این محصولات در بازار به شکل مداومی افزایش یابد.

البته مدیران ارشد صنعت خودرو کشورمان معتقدند که با یاری مهندسی بازار می توانند سهم چینی ها از حجم کلی بازار را در اندازه دلخواه خود حفظ کنند اما با توجه به تحولات سریع صنعت خودرو جهان و صف کشیدن مشتریان برای خودروهایی نظیر ساندرو استپ وی، کمی بعید به نظر می رسد که مشتریان ایرانی در بلند مدت حاضر به تن دادن به چنین محدودیت هایی باشند.

به خصوص آنکه دو خودروساز نیمه دولتی کشورمان نیز در عمل هیچ محصول شاخص ملی ای را به بازار عرضه نکرده اند و علی الظاهر برنامه منسجمی برای ارتقاء محصولاتشان به نسل بعدی خودروهای هیبریدی و برقی در دستور کار ندارند.

به هر روی در شرایط فعلی بازار که نگاه مشتریان نسبت به خودروهای چینی مثبت تر شده، همچنان این پرسش مطرح است که آیا دوام فنی و عملکرد این خودروها در بلند مدت در سطحی است که بتواند به آن ها به عنوان گزینه هایی کم دردسر نگاه کرد یا خیر؟

مسلما برای یافتن پاسخ این پرسش، بررسی خودروهای دست دوم با کارکرد زیاد می تواند تا حدی راهگشا باشد، برای این منظور قصد بررسی یک دستگاه برلیانس h330 را با کارکردی در حدود یکصد هزار کیلومتر داریم که در شرایط متداولی نگهداری شده و با توجه به حدود 2.5 سال از عرضه این خودرو به بازار، در حدود 2.5 برابر میانگین عموم خودروها رانده شده است.

به عبارت دیگر براساس آمارهای موجود، میانگین تردد هر خودرو در کشورمان در حدود سالی 20 هزار کیلومتر است و از این رو می توان گفت که این برلیانس ظرف حدود دو سال، معادل یک خودرو پنج سال کارکرد مصرف شده است.

سری h300 برلیانس در زمره خودروهای چینی بسیار موفق و پرفروش بازار کشورمان قرار دارد و چینن مسئله ای با توجه به برند ناشناخته این خودرو و عدم تجربه قبلی خریداران نسبت به کیفیت و عملکرد خودروهای برلیانس بسیار قابل توجه است.

از جمله مهمترین دلایل جذابیت برلیانس سری h300 (مدل هاچ بک h320) و مدل سدان (h330) را می توان جذابیت ظاهری این مدل عنوان کرد که از طراحی ای نزدیک به خودروهای ب ام و سود می برد و برای بسیاری از مشتریان خواستنی جلوه می کند.

نکته جالب توجه آنکه برخلاف بسیاری از خودروهای داخلی، ظاهر برلیانس h330 حاضر در آزمایش علیرغم طی یک صد هزار کیلومتر، چندان افت نکرده و به سختی می توان از روی ظاهر خودرو، میزان کارکرد آن را حدس زد.

برای مثال اگر قصد مقایسه این برلیانس را با خودروهایی چون خانواده سمند و دنا داشته باشیم که با رسیدن به چنین کارکردی نشانه های واضح از افت بدنه نظیر باز شدن درزها و نا میزان شدن قطعات را تجربه می کنند، باید گفت که ظاهر قطعات بدنه تا حد زیادی نزدیک به مدل های کم کارکرد به چشم می خورد.

در فضای درون کابین نیز وضعیت تقریبا مشابه است، برای مثال جز یک صدای جزئی مربوط به قاب در برگیرنده سیستم صوتی، صدای اضافه چندانی از کابین به گوش نمی رسد و این درحالیست که خودروهای رقیب داخلی با چنین کارکردی عمدتا تبدیل به ارکستر سمفونیکی از سر و صدای مزاحم و غیر قابل رفع می شوند.

البته اگر عمر مفید یک خودرو در ایران را در حدود 300 هزار کیلومتر در نظر بگیریم، باید گفت که برلیانس هم مانند بسیاری از خودروسازان چینی دیگر، هنوز فاصله قابل توجهی تا لمس کیفیت برند های شاخص صنعت خودروسازی دارد اما وقتی قرار به مقایسه کیفیت این خودرو با رقبای هم قیمت باشیم، می توان در مجموع برای مونتاژ کاران برلیانس، نمره خوب را در نظر گرفت.

در زمینه فنی البته شتاب و کشش این خودرو چندان راضی کننده نیست اما مشکل چندانی از نظر مواجه با خرابی و بروز مشکلات لاینحل و پرخرج دیده نمی شود، چرا که پیشرانه 1.5 لیتری و 105 اسب بخاری مورد استفاده توسط برلیانس، برخلاف بسیاری از خودروهای هم کلاس، از زنجیر تایم سود می برد و از این نظر خطر مواجه با تسمه بی کیفیت و پاره شدن بسیار پر هزینه و مخرب آن از میان رفته است.

گیربکس چهار سرعته اتوماتیک این مدل از محصولات گروه مهندسی هیوندای است و علیرغم چنین کارکردی تعویض های نرم و هماهنگ و بدون ضربه را به سرنشینان هدیه می دهد. از این نظر باید اذعان کرد که عملکرد این گیربکس بی شک و تردید نسبت به مجموعه پردردسر گیربکس al4 مورد استفاده برای خانواده پژو 206 اتوماتیک برتری محسوسی دارد.

در بخش تست رانندگی از جمله عیب های قابل ذکر می توان به شنیده شدن یک صدای اضافه خاص (احتمالا ناشی از خرابی بلبرینگ در اتصالات چرخ) و افت عملکرد کمک فنرهای عقب اشاره کرد که بیش از شرایط عادی نوسان می کنند و ظاهرا کارایی خود را تا حدی از دست داده اند.

با توجه به تجربیات مالک نیز، نگهداری از برلیانس h330 در طول دوران استفاده چندان پردردسر و پر هزینه نبوده است و تنها شکایت ایشان به کمبود برخی قطعات یدکی خاص مربوط می شد که البته امید است در صورت افزایش سهم داخلی سایزی قطعات، این مورد نیز برطرف شود.

با این حساب در مجموع می توان گفت برای مشتریانی که از خدمات ضعیف و عیوب کیفی خودروهایی چون سمند، دنا و پژو 206 به ستوه آمده اند، انتخاب خودرویی نظیر برلیانس می تواند، انتخابی هیجان انگیز و نسبتا رضایت بخش باشد.

حداقل به شرط آنکه پارس خودرو بتواند کیفیت این محصول را علیرغم داخلی سازی بیشتر در سطح فعلی حفظ کند، سری h300 به عنوان یک خودرو نسبتا جمع و جور شهری می تواند حتی در بلند مدت نیز قابل قبول ظاهر شود، هرچند استفاده جاده ای از چنین خودرویی به دلیل کشش متوسط و شرایط تست تصادف نامشخص چندان توجیه پذیر به نظر نمی رسد.

بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب و مشکلات خودروهای برلیانس از دید مردم

43 دیدگاه

  1. حالا شما يه جوري ميگي سمند و دنا و ٢٠٦ انگار پارسو چارصدو پنج و ال ممد عالين?

    1. دوستان کلا سایپا و پارس خودرو توی تجربه این سالها نشون دادن خودروهای باکیفیتی میزنن.من پژو ۴۰۵ دویست شیش داشتم که به اندازه خرید یه ماشین دیگه خرجشون کرده بودم و وقت و ارامشمو پاشون گذاشتم الان خودم تیبا دو دارم داداشمم یه برلیانس ۳۲۰ خریده شاید باورتون نشه همون تیبا هاجبک من شتابش از ۲۰۶ قبلیم بیشتره فرمان پذیری عالی تو سرعت تا ۱۸۰ هم داره فقط یکم خشک برلیانس داداشم خیلی نرم و راحت جفتشونم تا حالا حتی بابت گارانتی جز روغنم تا ۳۰ هزارتا نرفتن.کلا امتخابتون ازین شرکتا عالیه و پولتونو تو جیب ایرانخودرد نزارید.

  2. درود بر شما.مطلب زیبایی بود.عزیزان از فروردین که ۳۳۰ اتوماتمو تحویل گرفتم ۱۲۰۰۰ کیلومتر در شرایط سخت با دور موتر حوالی۵۰۰۰ جاده ای کوهستانی و کفی را باسرعت های متفاوت وآخرین سرعت ۱۹۰ کیلومتر دور از چشمان پلیس رانندگی و تست نموده ام.ماشین خوبی است بشرط آنکه در گردنه ها از دنده دستی استفاده شود.آپشن کم دارد و تزیینات. با مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰ میلیون ماشینو فول آپشن کردم هر کس مایل باشد عکسها را برایش ارسال میکنم.از مدیران محترم دنده شش میتوانید تلگراممو درخواست کنید. سپاس

    1. دوست عزیز امیدوارم که این سرعت رو در جاده های بسته امتحان کرده باشید و در جاده هایی که عموم خودروها در حال تردد اند امتحان نکرده باشید.منم خودم عشق سرعتم ولی مقوله رعایت مقررات راهنمایی و حفظ جان خود و بقیه از همه چیز مهم تره چون خدایی نکرده اگه با این سرعت تصادف بشه قطعا تعدادی کشته برجا خواهد گذاشت.لطفا در جاده های تردد عموم با سرعت مجاز برانید و جاده رو برای خودتون و هموطنانطون امن تر از قبل کنید.ممنون

      1. درود بر دوستان زحمت کش دنده ۶.در جواب حسین آقا جهت ارسال عکس اگر اشکالی ندارد تلگرام را به دوستان بدهید.سپاسگذارم. به جای شماره از ایمیل استفاده کنید. با تشکر

    2. سلام به مهدی جان .و همه دوستان من برلیانسh330 به مدل۱۳۹۴ و با کار کرد۷۸۰۰۰فقط لاستیک و لنت عوض کردم هنوز هم کوچکترین ایرادی نکرده… ! از سمند، پارس ، ۴۰۵، ۲۰۶، و ال ۹۰! دنا،هم بهتره آقایون سرازیری و سربالایی و پیچ ش حرف ندار

  3. مدیر محترم و عزیزان دنده شش.درود خدا بر شما.اگر لازم دانستید شماره تلگراممو داشته باشید. شاد و سربلند باشید.یا حق

  4. مگر خودروهای تولید داخل تست تصادف انجام دادن که نتیجه مشخص باشه ، البته عکسهای که از تصادفات در اینترنت موجوده نشان از نا امن بودن خودروهای تولید داخل هست و خواهشمند است امتیازهای که خودروی مانند دویست و شش تولید فرانسه از یورو انکپ گرفته را به دویست و شش تولید ایران ربط ندهید کلا تولیدات ایران بخاطر تولید با تکنولوژی تولید پیکان ، دارای صفر امتیاز هستند

  5. برلیانس ۳۳۰ عالیه عالی از روزی که خریدم ۳ماهی میشه ۲۱هزار کار کرده اونم با خشنترین رانندگی خیلی راضیم از روزی که خریدمش معنی رانندگی رو چشیدم با این ماشینای ایرانخودرو که داقون شدم ازبس که در تعمیرگاه بودم

  6. من الان 60000 تا با برلیانس رفتم. در کنارش ماشین های دیگه ای هم داشتم و فروختم ولی برلیانسو نگه داشتم. چون واقعا کم هزینه و راحته و برای سفر های درون شهری کم مصرف و روان و مقاومه و به اصطلاح به این سادگیا ول نمیشه.
    یکی از لذت بخش ترین حرکات اینه که سر چهار راه و پیچ ها بدون اینکه ترمز کنید با 70 تا 80 تا دور بزنید در حد دریفت و در عین این که صدای چرخ ها میاد و همه نگاه ها برمیگرده به ماشین باز به راحتی میتونید اونو کنترل کنید.

  7. بنده با تجربه داشتن چندین خودروی داخلی مثل پارس و سمند و…و مراجعات مکرر برای نمایندگی
    و رفع عیب , بهیچ وجه سراغ این خودروها نخواهم رفت و خودروی چینی خواهم خرید که حداقل
    به روزتر و امکانات بیشتری دارند.خودروی دنا پلاس که 52 میلیون قیمت دارد همان موتور سمند
    و گیربکس بی کیفیت 405 را دارد!!!

  8. واقعا متاسفم ازین همه تعریف بیخودی از این خودرو.من امروز یک برلیانس h330 اتومات با هزار کارکرد وتقریبا صفر سوار شدم که صاحبش ۵۷میلیون واسه خریدش هزینه کرده بود ازنظر قدرت موتور افتضاح بود واصلا قدرت و کشش نداشت وراه نمیرفت ازنظر گیربکس هم که بالای دور موتور ۵هزار دنده عوض میکرد حالت تیپ ترونیک اونم کند وخیلی بد بودفقط ظاهر تقلیدی وکمی قابل تحمل داشت انظر فنی افتضاح بود ترمزشم خیلی ضعیف وصدادار بود.

    1. متاسفانه یا خوشبختانه باید بگم گیربکس برلیانس گیربکس هیوندای هست و خود خود هیوندای هست و روش آرم‌ هیوندای هست و دقیقا همون گیربکس هست که روی آی ۲۰ ، کیا پراید ۲۰۱۸، هیوندای رینا استفاده میشه. اگر بده پس همه اینا هم ماشینهای آشغالی هستن.

  9. موندم چجوری برلیانس با وزن 1250 کیلو موتور ضعیف 1500 باقدرت کم اینقدر جای تعریف داره ماشینای چینی تو خود چین طرفدار نداره کلا تو ایران و اتیوپی ودو سه تا کشور خریدار داره اونم برای کسایی که فقط دنبال ظاهر هستن البته به نظر من که هیچ زیبایی ندارن فقط کپی هستن

    1. سلام.من چند روزه دارم تحقیق میکنم جدا از ظاهر خوب قسمت فنی ماشینم برام مهم تو این رنج قیمت بین برلیانس و207i,,وساندرومونده بودم کدومشو بگیرم .ایران خودرو همچنان از قطعات بی کیفیت استفاده میکنه 207از ذهنم دور کردم چون از اون اول پام به تعمیرگاه باز میشه تعریف خوبی ازش نمیشه مشکل فن ماشین وبالارفتن آمپر هنوز دامنگیر پژو هست البته عیب های دیگری هم داره,,,,,بماند.ساندرواز نظر من ظاهر خوبی نداره ولی فنیش که همون ال90 باید خوب باشه؟؟ولی فقط موتور خوبی داره یه جورایی عالی موتورش متاسفانه قطعاتش به خوبی قبل دیگه نیست,یکی از دوستان3ماه این ماشینو خریده از همون اول ماشین به سمت راست میکشید و متاسفانه با 1شب در نمایندگی هنوز ایرادش بر طرف نشده.برلیانس یکی مشکلاتش که مردم میگن وتو سایتها میخونیم موتور ضعیف؟!این موتور نسبت به وزن بالای ماشین شتاب بین3الی4ثانیه بیشتر از رقباش هست .من که3ثانیه برام واقعا مهم نیست قرار نیست مسابقه بدم.اگه برلیانس هر چقدر هم کیفیتش بدتر از رقیباش باشه که نیست وآپشن نداره که اونم داره و اگه پام به تعمیرگاه میخواد باز بشه که نمیشه ترجیح میدم همین ماشینو بخرم فقط بین 330و320 موندم خخخخخ

    2. اولا داخل چین گزینه انتخاب دارن .. بعدش هم شما باقیمت ۵۰ تومان خودرو معرفی کن مردم بگیرن ..‌ مگه خودرو های داخلی چقد قدرت دارن؟

  10. کارکد 100 هزار بدون هزینه ؟ یک رویاست
    اولین چیزی که در این ماشین توی خرج میوفته موتورش هست چون وزن ماشین بسیار بالاست و موتور توان کشش رو نداره و به علت فشاری که به موتور میاد سریع به خرج میوفته ( اونم موتور چینی )
    یک عده نمیدونم پولشون رو از کجا اوردن میرن سراغ ماشین چینی . ولی اولین چیزی که برای خرید مد نظر داشته باشین تناسب وزن خودرو با کشش موتور هست ( اکثریت چینی ها رعایت نشده ) شایدم از قصد رعایت نمیکنن برای اینکه سود این قبیل ماشینهای چینی از قطعه فروشی بعد از گارانتی هست .

    1. من که ندارم. اما باجناقم داره جی 5 دنده ای کارکرد 150 و خورده ای فعلا هم به خرج نیفتاده. تا 120 به بالا هزینه نکنی همچین ماشین درست و درمونی گیرت نمیاد

    2. موتور 1500 بی ام و BM15 داره 103 اسب بخار تولید می

      مهندس مکانیک، ما برلیانس رو تو تعمیرگاه ها نمی بینیم.

      شما که مهندس مکانیک هستید : یا برای ایران خودرو کار می کنید و دوست ندارید بیکار بشید! یا مکانیکی دارید و اگه مردم برلیانس بخرند، دیگه ماشین واسه تعمیرات پیش شما نمیارند!

    3. آقای مهندس مکانیک اتفاقا بنده هم 90000 تا با برلیانس 320 مدل 95 تا الان راه رفتم غیر از تعویض پمپ بنزین که اونم تقصیر خودم بود خرج دیگری نداشته حداقل از ماشینای ایرانی بهتره

  11. اونهایی که میگویند برلیانس اشغاله و شتاب ندارد می توانند 80 میلیون تومان هزینه کنند
    و میتسوبیشی میراژ با موتور 1200 و شهری است را بخرند ولی انرا با ماشین 55 میلیون
    تومانی مقایسه نکنند!!

  12. بسترن b30 گزینه عالی هست تو رنج شصت میلیون نه مشکل کشش داره و شش دنده ژاپنی هست و کنترل پایداری و کلی آبشن کاربردی و بروز داره برید بخونید..اولین چینی با چهار ستاره کیفیته
    البته فقط پیش‌ فروش داره و قیمت بازار یه پنج شش میلیون بیشتر از کارخونشه

  13. به شرطیکه شرکت اعظم پرستاره پارس خودرو بعددوبار ماشین تصادفی به مشتریش نندازه شرکت کلاهبردار تو دوماه دوتا ماشین معیوب واقعا شاهکارن

  14. با سلام بعد از کلی تحقیق بین داخلی ها وچینی ها تا 65 میلیون ، برلیانس h320 با متور 1650 ثبت نام کردم. با آرزوی بهترین های دنیا برای ایرانی های عزیز

  15. سلام، من h330 اتوماتیک دارم ده هزار تا راه رفتم تو جاده کفی خیلی عالیه ولی تا به یک سربالایی با شیب خیلی کم میرسه دیگه راه نمیره پدال را تا ته فشار هم بدی فایده نداره کلا به نظر من ماشین نیست مثل درشکه میماند یا شاید هم ژیان، کلا حیف پول که پای این ماشین حروم بشه

    1. 330 برلیانس خریدم قدرت موتورش فکر کنم همون 80 باشه این عدد های 120 و 125 چینی دروغی بیش نیس راه نمیره کولر که اصلا نمیشه روشن کرد مثل آفتابه بنزین میسوزونه قدرتش بسیار پایینه من با 3 نفر سرنشین نتونستم سبقت بگیرم مواور جدیده 1650 ما هم گول تبلیغات خوردیم قبلش mvm x22 داشتم که اونم افتضاح بود مسافر داخل کابین پاش خورد به داشبورد داشبورد اون قسمت اتگار سمباده زده بودی تا رور آخر هر کاری کردیم درست نشد دسته موتورهاش لقی داشت و مسکلات دیگه دیسک ترمز بگو که من 3 بار عوض کردم همشون معیوب بودن قطعه فروش خود شرکت میگفت کلا تاب دارن و باید ببری تراش بدی خلاصه ما که گرفتار یم نمیتونیم کره ای ژاپنی سوار بشیم الان تو فکرم بفروشم یه النترا دست دوم بخرم که دورو بر 180 تومانه اما یه بار خودرو میخرم بی دردسر سوار میشیم

      1. میورنژاد اگه برا این کامنتا پول میدن ما رو هم معرفی کن همکار بشیم
        مصرف برلیانس زیاده؟ آردی و پیکان سبقت نمیگیرن که با برلیانس نتونستی بگیری؟
        ایکس 22 هم که نوشتی پای مسافر خورده به داشبورد، “مسافر” نمیگن، “سرنشین” میگن شایدم مسافرکشی میکردی
        الانم تو فکری برلیانس 70 میلیونی بفروشی النترا دست دو بگیری که صفرش بالای 300 میلیونه!!!

      2. آقا حامد
        عزیز جان وقتی داری در مورد ماشین صحبت می کنی دقت داشته باش که اینجا کسانی هستند که سالیان سال عمرشون با ماشین گذشته
        فلذا وقتی کسی دو کلمه در مورد ماشین حرف میزنه متوجه می شن کیه و چیکارست و چند درصد حرفاش صحت داره

  16. ملت همه چینی سوار شدن خودرو چینی هم حکم شرف و عزت و آبروی طرف داره اصلا نمیتونی عیب هاش بگی برلیانس 1650 cc خریدم راه که نمیفرت هیچی تعویض دنده هاش هم انگار بزور انجام میشد استهللک بالای قطعات موتوری و بدنه و نایاب بودن قطعاتش واقعا آزار میداد خلاص هفته پیش با بدبختی فروختم و یه چری آربزو 5 توربو دست دوم خریدم چون هر طور که فکر مبکنم با این وضعیت محاله بتونم کره ای سوار بشم ژاپنی که اصلا و ابدا چری بازم بدک نیس اما کیفیت داخلش همش پلاستیکیه باورش سخته یه گونی پول بدی و پلاستیک بازیافتی بخری خیلی ظریف و شکننده اس قطعات آریزو باید دقت کرد مثلا دواا فنر در صندوق عقب لق شده یا پیچ تنظیم چراغ از کار افتاده چراغ حرکت نمیده بردم نمایندکی میگن این خودرو قبلا 2 بار قطعه ای بنام موتور درایور فرونت لایت تعویض شده حالا جالبه هربارش هم سوخته یا یه مشکلی واسش پیش اومده من دیکه چینی فقط دست دوم میخرم بذار ضررش یکی دیگه بده متاسفانه تو وضعیتی گیر کردیم که جز چینی اونم با قرض و وام چیزی عایدمون نمیشه

  17. خیلی ها قصد تخریب خودرو رو دارند باید از کسایی که این ماشین رو دارن پرس و جو کنیم . من تو گروه (تلگرام) برلیانس سواران اون سری رفتم حدود دوملیون و نیم عضو داره که همه برلیانس دارن اونجا که سوال کردم همه از ماشیناشون راضی بودن و میگفتن که از انتخابشون کاملا راضی هستن . این جور سایت ها یا پیج های اینستاگرام که همه میتونن نظر بدن معمولا کسایی هم هستن که قصد تخریب خودرو رو داشته باشن

    1. مگر چنین چیزی ممکن است؟؟؟؟!!!
      گروه برلیانس سواران با ۲،۵ میلیون عضو و همگی هم خودروی برلیانس دارند؟؟؟!!!!
      مگر در کل چند تا برلیانس در ایران موجود است؟؟؟!!!

      1. مرسی دوست عزیز . من فک کردم (k) میشه ملیون ولی اشتباه کردم مرسی بابات راهنماییتون .
        دوهزارو هفتصد نفر عضو داره

  18. من خیلی راضیم ازش. من از مرداد ۹۴ دارم و الان ۷۹ تا باهاش رفتم. اولاش خیلی ماشین شناخته شده ای نبود منم از قیافش خوشم میومد نگه داشتم کم‌کم شتابش بهتر شد و منم نا جوانمردانه فقط سوار شدم. با اینکه منتظر بودم بعد از یه مدت صندلیاش خراب شه، دراش به صدا بیوفته جلو بندیش تو خرج بره اما‌ در کمال نا باوری من فقط لنت و لامپ و روغن عوض کردم ‌و تا حالا پامم تو نمایندگیش نزاشتم و خداروشکر مثل سگ داره راه میره، منتظرم تسمه دینام پاره کنه یا گیربکس بیاد پایین چون روغن اونم‌ عوض نکردم هفته ای یکبار هم ۴ کیلومتر مثل اسب تو جاده ی خاکی میبرمش.
    جالب اینجاست لاستیک چینی که زیرش بود هنوز ۳۰ درصد داره.
    بعضی دوستان یه جور از کشش ماشین میگن که انگار وقتی ما داریم تو یادگار بت ۸۰ تا میایم بالا ایشون با ۱۷۰ تا از ما سبقت میگیرن، والا خسته شدیم‌ انقد چراغ دادیم که برید کنار. در کل اگر قصد ندارید تو خیابونای تهران ۰ تا ۱۰۰ تو ۷ ثانیه پر کنید یا ۱۶۰ تا تو صدر برید خریدشو توصیه میکنم.

  19. سلام
    از دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه که به جای عایق در موتور اصلی کارخانه ،چه مارکی رو میشه جایگزین کرد.چون خیلی شل و وله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا