اخباراخبار خارجی

خیز فولکس‌واگن برای شکست رکورد پایکس‌پیک با خودروی تمام الکتریکی جدیدش

 

این روزها پیست تپه نوردی پایکس پیک (Pikes Peak) که در کلرادوِ ایالات متحده قرار دارد به پیستی محبوب برای خودروهای الکتریکی تبدیل شده و همه در تکاپوی دست یافتن به بهترین رکورد در این پیست می‌باشند. در همین حال فولکس واگن خبرهایی از آزمایش شاهکار تمام الکتریکی خود در این پیست خبر داده است. این خودروساز خبر این خودرو تمام الکتریکی را در حالی داده است که تنها یک هدف در ذهن خود داشته است و آن چیزی نیست جز به پایان رساندن مشهورترین پیست کوهستانی جهان با ثبت بهترین رکورد.

این مسابقات برای اولین بار در سال 1916 میلادی به اجرا درآمد و اخیرا تغییراتی که در آن انجام دادند باعث ایجاد فضایی شد تا خودروهای الکتریکی نیز بتوانند با خودروهای موتور احتراقی به رقابت بپردازند و حتی به موفقیت‌هایی در سال‌های گذشته دست یابند. برای مثال همین خودروها در سال 2015 مقام‌های اول و دوم را کسب کردند و در سال 2016 توانستند رکورد کمتر از 9 دقیقه‌ای را بدست آورند.

در سال 2015، Rhys Millen برنده مسابقه پایکس پیک شد اما او به همه آنچه که می‌خواست نرسید چرا که او می‌خواست در کمتر از 9 دقیقه به خط پایان برسد مانند سباستین لوب (Sebastien Loeb) که با خودروی پژو 208 به رکورد زیر 9 دقیقه‌ای دست یافته بود. به هر حال میلن با خودروی الکتریکی Eo خود توانست به رکورد 9:07.222 برسد. اما در سال 2016 توانست به هدف خود برسد و رکورد 8:57.11 را بنام خود ثبت کند در حالی که تسلا مدل 3 (SP90D) با زمان 11:48.264 از خط پایان عبور کرد.

برای اولین بار فولکس واگن در سال 1987 در این مسابقات شرکت کرد و امسال بعد از مدت‌ها با این خودروی مسابقه‌ای خود که هنوز اطلاعات تکمیلی از آن منتشر نشده است، قصد غوغایی در این سری از مسابقات دارد.

همانطور که اشاره کردیم فولکس واگن هنوز اطلاعات کاملی از خودرویش منتشر نکرده است بجز یک عکس که خودرو در آن بصورت شبحی در تاریکی قرار داده شده است و می‌توان طراحی ارگونومیک آن را تا حدی پیش بینی کرد و اینکه گفته است این پروژه به یکی از پیشتازان خودروهای الکتریکی تبدیل خواهد شد. این کمپانی کار را به همین جا ختم نخواهد کرد و با تصمیمات اخذ شده و اقدام‌های انجام گرفته مانند الکتریکی کردن خودروهایی مانند Golf GTI یا ون Kombi، قصد دارد تا سال 2025، 23 مدل خودروی تمام الکتریکی معرفی کند.

دکتر فرانک ولش (Frank Welsch) عضو هیئت مدیره فولکس واگن گفته است “مسابقات پایکس پیک یکی از مشهورترین مسابقات خودوریی است که در آن تمام قابلیت‌ها و پتانسیل‌های تکنولوژی‌‌ استفاده شده در خودروها را به چالش می‌کشاند و در راستای بهبود آن‌‌ها بسیار مفید و کمک دهنده است. خودروی مسابقه‌ای ما از باتری‌‌ها و تکنولوژی رانندگی جدید بهره می‌برد و این مسابقه برای ما از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است چرا که بازخوردهای ناشی از آن باعث پیشرفت‌های آینده ما می‌شود و حتما نشان دهنده تکنولوژی محصولات‌ آینده‌مان خواهد بود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا