اولین کیسه هوای سانروف دنیا معرفی شد

سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶

اولین کیسه هوای سانروف دنیا معرفی شد

در حالی که کیسه های هوا در تمام وجوه خودرو برای بیش ترین میزان ایمنی تعبیه می شوند، قطعه ساز اهل کره جنوبی، هیوندای Mobis که بخشی از هیوندای موتور است ادعا می کند که اولین سیستم کیسه هوای دنیا برای سانروف را ساخته است.

به گزارش خبرخودرو، گفته می شود تقاضا برای سانروف در خودروها رو به افزایش است و این شرکت با در نظر گرفتن آن به عنوان یک مسئله ایمنی مهم، روی نمونه های آزمون متعددی کار کرده و تست های زیادی را انجام داده تا نتیجه کنونی را با بیش ترین بهره وری بیاید. این شرکت دریافته است که کیسه هوای سانروف پانورامیک می تواند یک مدول ارتقا یافته داخل مدول سانروف پانورامیک باشد که از عقب به جلو باز می شود. این کیسه هوای جدید در مدت 0.08 ثانیه باز شده و در هنگام چپ کردن خودرو مانع از آسیب جدی به گردن و سر مسافران می شود.

این قطعه ساز تحقیق خود را به اداره ملی ایمنی جاده ای ایالات متحده ارسال کرده است. این شرکت اعلام کرده که ایده کانسپت کیسه هوای سانروف از ایده ارتقای ایمنی سرنشینان در تصادف یا چپ شدن خودرو می آید. در خودرویی مجهز به سانروف، ریسک آسیب به سرنشینان بیش تر می شود. هیوندای Mobis امیدوار است در بازار 5.3 بیلیون دلاری کیسه های هوا بتواند سفارشات قابل توجهی را برای سانروف های پانورامیک شاسی بلندها داشته باشد.


بدون دیدگاه