نگاهی بر بی‌ام‌و X2 کراس‌اور جدید باواریایی

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶

نگاهی بر بی‌ام‌و X2 کراس‌اور جدید باواریایی

نزدیک به دو سال است که از درز اولین تصاویر بی‌ام‌و X2 می‌گذرد و دوست‌داران این کمپانی آلمانی چشم انتظار معرفی شاسی‌بلند جدیدش بودند که درنهایت این اتفاق افتاد و کراس‌اوری جدید که بر مبنای X1 ساخته شده است معرفی شد .

برخلاف دیگر شماره‌های زوج سری X یعنی X4 و X6، این شاسی‌بلند کوچک استایل یک خودروی کوپه را ندارد و خطوط سقف آن بیش‌تر به خودروهای عادی شباهت دارد که البته فضای بیش‌تری در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد.

اینطور نیست که چهره X2 برای ما جدید باشد؛ چراکه پیش‌تر در نمایشگاه خودروی پاریس در سال 2016، بی‌ام‌و با رونمایی از کانسپت X2، شمای کلی این خودرو را به نمایش گذاشته بود. البته دور از انتظار نبود که قسمت‌هایی از طراحی فضایی کانسپت، مانند طراحی آینه‌های بقل و سپر بزرگ عقب در نمونه نهایی دیگر وجود نداشته باشند.

برخلاف اسم X2 که به نظر می‌رسد نمونه بزرگ‌تری از X1 باشد، درواقع عضو دوم این خانواده کوچکتر از X1 از آب در‌آمده است. X2 به اندازه ۸ سانت طول کوتاه‌تری نسبت به برادرش دارد و ۷ سانت نیز به زمین نزدیک‌تر است. با این حال فاصله میان دو محور تفاوتی با X1 ندارد.

بی‌ام‌و می‌گوید که X2 نسخه‌ای جذاب‌تر و اسپرت‌تر از X1 است و درنتیجه دیدن کابین شاسی‌بلند قدیمی بی‌ام‌و در عضو جدید سری X چندان تعجب‌ برانگیز نخواهد بود. تغییرات در کابین X2 تنها به مواردی جزئی مانند طراحی جدید فرمان مربوط می‌شوند و کسانی که از طراحی داخلی X1 چندان رضایت نداشتند، قطعا از این اتفاق خوشحال نخواهند بود.

در زیر کاپوت این کراس‌اور، موتور دو لیتری توربوشارژر چهارسیلندر غرش می‌کند و قدرت ۲۲۸ اسب‌بخاری و گشتاور ۳۵۰  نیوتون‌متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. با استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم AWD، بی‌ام‌و اعلام کرده است که X2 می‌تواند ۰ تا ۹۶  کیلومتر بر ساعت را در ۶.۳ ثانیه به دست آورد. البته در آینده طیف موتورهای گسترده‌تری در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت اما در آمریکا فعلا تنها مدل xDrive28i قابل انتخاب خواهد بود.

بی‌ام‌و برای کسانی که به حس اسپرت بیش‌تری نیاز دارند، پکیج  M Sport X را در نظر گرفته است. مشتریانی که این پکیج را انتخاب می‌کنند، پدال‌ها و دسته دنده و سپری با طرحی متفاوت و اسپرت را برای ماشینشان خواهند داشت. X2 به صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شود اما در پکیج M Sport رینگ‌های ۲۰ اینچی جایگزین‌ آن‌ها می‌شوند.

سیستم‌‌های کمک راننده نسبتا اندکی در کراس‌اور جدید بی‌ام‌و وجود دارند که با انتخاب پکیج کمک راننده سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم هشدار تصادف در جلو، هشدار برخورد با عابر پیاده، کروزکنترل انطباقی، سیستم کمک کننده پارک، دوربین عقب، چراغ نوربالای خودکار و هشدار محدودیت سرعت در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

در حال حاضر بی‌ام‌و سخنی از قیمت کراس‌اورش به میان نیاورده است ولی به نظر می‌رسد که در بهار سال آینده، این کمپانی شروع به فروش X2 خواهد کرد که در آن زمان قیمت این خودرو نیز مشخص می‌شود. در آخر پیشنهاد می‌شود که تیزر معرفی رسمی X2 را در دنده ۶ بیینید.

 


بدون دیدگاه