اخباراخبار خارجی

نسل بعدی نیسان قشقایی با DNA کانسپت IMx

این کراس اوورِ جمع و جورِ جدید به احتمال زیاد اواخر دهه فعلی رونمایی خواهد شد

بررسی نیسان قشقایی جدید 2017

نسل فعلی نیسان قشقایی که دومین نسل از این خودرو محسوب می شود، حدوداً سال 2014 رونمایی شد و چند ماه گذشته نیز نسخه فیس لیفت شده از آن معرفی شد. این کراس اوورِ ژاپنی که در بازار ایالات متحده تحت عنوانِ نیسان روگ اسپرت (Rogue Sport) شناخته می شود، به دلیل موفقیت بزرگی که برای نیسان به ارمغان آورد، از سال 2014 تاکنون مهمترین مدل نیسان در اروپا به شمار می آید. قشقایی علاوه بر اینکه لقب پر فروش ترین کراس اوورِ جمع و جورِ اروپا را از آنِ خود کرده است، پر فروش ترین خودروی ساخت انگلستان نیز به حساب می آید. البته موضوع فقط به شهرت و محبوبیت قشقایی در اروپا ختم نمی شود، چرا که این کراس اوور که در سگمنتِ C دسته بندی می شود، حدوداً در 100 بازار مختلف در سرتاسر جهان به فروش رسیده و توانسته برای نیسان سودآور باشد.

 

با این حساب، نیسان باید در طراحی و ساخت نسل سوم این خودرو که قرار است حدوداً اواخر دهه فعلی رونمایی شود، دقت زیادی به خرج دهد. این خودروساز ژاپنی علاقه و اشتیاق زیادی دارد که در مورد تغییرات نسل سوم قشقایی صحبت کند. در طرح نسل بعدی قشقایی، از برخی عناصر طراحی مدل مفهومی و آینده نگرانه نیسان به نام آی اِم ایکس (IMx) استفاده خواهد شد که هم اکنون در نمایشگاه خودروی توکیو در ژاپن به معرض نمایش گذاشته شده است.

آلفونسو آلبِیسا (Alfonso Albaisa)، معاون ارشد بخش طراحی جهانی نیسان، می گوید که در طرح یکی از مدل های تولید انبوه این خودروساز ژاپنی که از جوک بزرگتر است، از طراحی مدل مفهومی آی اِم ایکس الهام گرفته خواهد شد. مسلم است که نیسان قشقایی مدل 2020 به اندازه مدل مفهومی آی اِم ایکس پر زرق و برق نخواهد بود، اما برخی عناصر این مدل مفهومی در مدلی تولید انبوه به کار برده خواهند شد.

نیسان قشقایی

نسل سوم این کراس اوور ژاپنی در کارخانه نیسان در شهر ساندِرلَند (Sunderland) واقع در شمال شرقی انگلستان ساخته خواهد شد، همان کارخانه ای که یک دهه پیش تولید اولین مدل نیسان قشقایی در آن کلید خورد. از آن زمان تاکنون، بیش از 2.8 میلیون دستگاه نیسان قشقایی ساخته شده است و آمار تولید قشقایی در مدت زمان بسیار کوتاهی به 1 میلیون و 2 میلیون دستگاه رسیده است که کمترین زمان در میان تمامی خودرو های ساخته شده در انگلیس به شمار می رود. البته موضوع به همین جا ختم نمی شود، چرا که نیسان اعتقاد دارد همین رکورد برای 3 میلیون دستگاه نیز به زودی توسط قشقایی ثبت خواهد شد.

برای اینکه قشقایی به چنین آمار تولید بالایی دست پیدا کند، این خودروساز ژاپنی رقمی معادل با 70 میلیون دلار در انگلستان سرمایه گذاری کرد. سال گذشته ظرفیت تولید نیسان قشقایی افزوده شد و هم اکنون این کراس اوور محبوب در دو خط تولید ساخته می شود.

 

منبع: نشریه انگلیسی اتو اِکسپرِس (Auto Express)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا