اخباراخبار خارجی

چهار حقیقتی که باید درباره‌ی مزدا Kai Concept بدانید

مزدا امیدوار است که با نسل آینده‌ی خودرو که در مدل سال ۲۰۱۹ خواهد بود، Mazda3 Compact خود را بیشتر از پیش تبدیل به یک هات هاچ کند.

مزدا Kai Concept، ویژگی‌های مشترک بسیاری با Vision Coupe Concept دارد که در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۷ از هر دو خودرو رونمایی شد.

گرچه اکثر توجه‌ها به طراحی «مینیمالیستی» جدید خودرو جلب شد، موتور چهارسیلندر ۲ لیتری Skyactive-X نیز محور دیگر خبرها بود.

در این‌جا جزئیاتی از طراحی که احتمالا مایل هستید درباره‌ی Mazda3 Kai بدانید، آورده شده است.

 

۱. چیزی که می‌بینید احتمالا به آن‌چه دریافت خواهید کرد بسیار شبیه است.

بر اساس ادعای مدیر بخش طراحی آمریکای شمالی مزدا، Julien Montousse، انحناهای موجود در بخش‌های جانبی خودرو که با تکنیک کشش عمیق ایجاد شده است، به راحتی در کارخانه مجددا قابل تولید است. طراحی خاص بخش‌های جانبی خودرو، یک منحنی S شکل از نور تشکیل می‌دهد و با سطوح مینیمالیستی دیگر به خوبی ترکیب می‌شود. اشعه‌های نور به سمت چرخ عقب هدایت می‌شوند تا به خودرو، نما و ظاهری قدرتمند بدهند.

۲. نوآوری طراحان مزدا، در بخش جلویی خودرو

سطح بیرونی کاپوت خودرو، از جلوی دماغه گسترش می‌یابد و با جلوپنجره‌ی پنج نقطه‌ای روی هم می‌افتند.

 

۳. LEDهای راهنمای عقب، خطوط نازک افقی که چراغ‌های عقب را به دو بخش تقسیم می‌کنند، در برخی بازارها وجود خواهد داشت.

شما این نوآوری در طراحی را در مزدا Vision Coupe Concept نیز می‌بینید. خانم Montousse می‌گوید این چراغ‌ها در کشورهایی که مخالف با قوانین محلی/منطقه‌ای نباشد، روی خودرو وجود خواهد داشت.

 

۴. طراحان هم‌چنین در طراحی داخلی، زمان زیادی صرف کرده‌اند.

پنل‌های داخلی در و درها، روی‌هم‌افتادگی (overlap) دارند. مجراهای گرمایش و سرمایش در اطراف راننده، در سطح بالاتری نسبت به مسافر جلویی قرار دارد، تا به گفته‌ی Montousse، «فضای بین راننده و مسافر را جدا سازد».

۵. در نسل‌های آینده، مزدا ۳ صندوق‌دار تولید خواهد شد.

جالب خواهد بود که ببینیم طراحان، درباره‌ی ظاهر و نسبت‌ها در طراحی مدل صندوق‌دار، چگونه تصمیم می‌گیرند. کیفیت رو به افزایش ظاهر محصولات مزدا، یکی از برنامه‌های این شرکت برای ورود به قلمرو خودروهای خاص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا