پیشنهاد ولوو تراکس برای تولید خودرو در ایران

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶

پیشنهاد ولوو تراکس برای تولید خودرو در ایران

به‌دنبال اجرایی شدن قراردادهای خودرویی در پسابرجام، روز گذشته شرکت ولوو تراکس از قرارداد همکاری مشترک خود با سایپا دیزل خبر داد.

این شرکت که به تولید خودروهای سنگین می‌پردازد از سال ۱۹۳۴ در ایران فعالیت دارد. از آنجا که به‌دنبال تحریم‌های بین‌المللی تولید این شرکت در ایران متوقف بود اما به محض امضای توافق هسته ای بار دیگر تولید خودروهای سنگین این شرکت در ایران آغاز شد. به همین مناسبت مدیرعامل شرکت ولوو تراکس با حضور در سایپا دیزل جشن تولید ۷۵ هزارمین محصول تولیدی ولوو در ایران را برگزار کرد و این خودرو تحویل یکی از مشتریان شد.

مدیرعامل سایپادیزل نیز در این مراسم از انجام توافق اولیه برای تاسیس شرکت مشترک ولوو و سایپا در ایران و سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت در این زمینه خبر داد. رسول محمدصادقی در این مراسم اظهار کرد: با ولوو مذاکراتی کرده‌ایم تا ایران هاب منطقه‌ای تولید محصولات این شرکت در منطقه شود. در این مذاکرات موضوع صادرات خودروهای ولووی تولیدی در ایران به کشورهای خاورمیانه منطقه CIS و آفریقا پیگیری می‌شود.محمدصادقی ادامه داد: موضوع سرمایه‌گذاری مشترک با ولوو در ایران در مذاکرات مطرح شده و توافق اولیه برای تاسیس شرکت مشترک با ولوو و سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت در ایران به دست آمد.وی افزود: در حال حاضر عمق ساخت داخل محصولات ولوو در ایران ۲۰ درصد است که طبق توافقات صورت گرفته در مذاکرات جاری عمق داخلی‌سازی محصولات در سال آینده به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سایپا دیزل افزود: در مذاکرات علاوه‌بر توافق در زمینه سرمایه‌گذاری ولوو در ایران در زمینه افزایش عمق ساخت داخل محصولات به ۵۰ درصد نیز توافقاتی حاصل شد.در ادامه این مراسم، مدیرعامل ولووتراکس نیز گفت: سایپا شریک مهمی برای این شرکت است؛ به‌گونه‌ای‌که ما حتی در شرایط دشوار گذشته نیز حضور خود را در ایران حفظ کردیم.کلاس نیلسون در بازدید از خطوط تولید شرکت ولوو در سایپا دیزل گفت: ما در حال حاضر به‌دنبال تقویت و گسترش فعالیت‌های خود در ایران هستیم.وی افزود: حفظ کیفیت و امنیت محصولات و سازگاری با محیط زیست ارزش‌های اصلی فعالیت ولووتراکس در ایران است. وی ادامه داد: در مذاکره با سایپا موضوع افزایش داخلی‌سازی محصولات تولیدی در ایران مورد تاکید قرار گرفت. ضمن آنکه تولید خودروهای سنگین برقی در ایران نیز در دستور کار قرار دارد.


بدون دیدگاه