اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

بورگوارد؛ دورگه چینی آلمانی جدید در بازار ایران

بازار کراس اوور های وارداتی در کشورمان روز به روز شلوغ تر می شود و در این میان سهم خودروسازان آسیایی و به خصوص چینی ها نیز در حال افزایش است.

البته بورگوارد به عنوان یک برند آلمانی تحت مالکیت چینی ها، شاید با خودروسازانی نظیر MG قابل قیاس باشد و طرفداران نتوانند در مورد ملیت آن به دقت نظر دهند، اما تفاوت ماجرا شاید آن باشد که مدل پرچمدار بورگوارد BX7 در واقع به شکل کامل بر روی پلت فرم و ساختار فنی بایک سنوا X65 شکل گرفته است و از این رو می توان آن را یک خودرو چینی با نشانی آلمانی توصیف کرد.

البته در مورد مدل کوچکتر BX5 اوضاع تا حدی متفاوت است و ظاهرا این خودرو از طراحی اختصاصی بورگوارد برخوردار است، هر دو مدل از پیشرانه های 4 سیلندر توربو سود می برند، بورگوارد BX5 به نمونه 1.8 لیتری به قدرت 190 اسب بخار مجهز است و مدل BX7 از موتوری 2.0 لیتری به قدرت 224 اسب بخار نیرو می گیرد و در هر دو خودرو از گیربکس 6 سرعته آیسین به همراه سیستم چهارچرخ متحرک AWD استفاده شده است.

بورگوارد خود را برندی آلمانی با پیشینه ای درخشان (1929 تا 1961) می دانید و حالا نیز متعهد به ساخت خودروهای لوکس با قیمت رقابتی در بازار است، اما وقتی پای قیمت محصولات این شرکت در ایران وسط باشد، شرایط کمی متفاوت می شود، چرا که طبق اخبار منتشر شده قیمت بورگوارد BX-5 و بورگوارد BX-7 چیزی بین 250 الی 300 میلیون تومان خواهد بود که در مقایسه با سایر کراس اوور های موجود در بازار که قیمتی بین 220 الی 270 میلیون تومان دارند، چندان رقابتی به نظر نمی رسد.

با این وجود باید از افزایش تعداد خودروها و بیشتر شدن حق انتخاب مشتریان به نیکی یاد کرد و منتظر ماند و دید که آیا بورگوارد می تواند پیشینه درخشان خود در صنعت خودروسازی را احیا کند یا خیر.

4 دیدگاه

  1. خودروی ارزنده ای بنظر میرسه امیدوارم که چین دخالتی در کیفیتش نداشته باشه و به سرنوشت امجی و ولوو گرفتار نشه چون چین دستش به هرچی رسیده اونو مطابق سلیقه خودشون کرده بی کیفیت و به معنای واقعی یکبار مصرف مواکر خوب و قدرت خوبی داره و طراحیش هم در هر دومدل خوبه فقط بحث خدمات پس از فروش و قیمتش مهمه و چه شرکتی میخواد وارد کننده باشه که مثل گلرنگ موتور که هوندا را وارد کرد دست مشتری هارو تو پوست گردو نذاره

  2. اگه طبق نظر نویسنده مقاله ، سابقه ش درخشان بود ، چهل سال تعطیل نمیشد و بعدش هم سر از چین در نمی اورد .
    وقتی این مقالات رو میخونم واقعا شک میکنم که نویسنده احتمالا یکی از پرسنل تازه کار همون شرکت هست .

    1. کاملا این صحبت شما صحت داره اگر برندش برند بود مثل آئودی و پورشه و اشکودا و بی ام دبلیو بنز فولوکس که نیم قرن تعطیل نمیشد یاد امجی افتادم که علیرقم تبلیغات گسترده و بی حد و مرز در هیچ کجای دنیا نتونست خودش بعنوان انگلیسی معرفی کنه و همه میدونن چینیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا