اخباراخبار داخلی

دست خالی خودروسازان ایرانی از بازار افغانستان

رئیس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت با تاکید بر لزوم توجه به بازار افغانستان به‌عنوان بازاری ماندگار گفت: در حال حاضر سهم ایران از بازار خودروی این کشور صفر است؛ چراکه صادرات خودروی ایران استراتژی مناسبی برای ورود به کشورهای همسایه ندارد.
جوانمرد قصاب اظهار کرد: اکنون بازار خودروی ایران استراتژی مدونی برای ورود به کشورهای همسایه ندارد و با توجه به اینکه قیمت‌های ما در این حوزه منطقی نیست سختی‌های متعددی در این راه ایجاد می‌شود. وی با بیان اینکه اکنون واردات خودروی افغانستان از ایران صفر است، افزود: پیشنهاد ما آن است که برای ورود به این حوزه بر صادرات قطعات تمرکز شود؛ چراکه بیش از ۹۵در صد بازار خودروی افغانستان در دست تویوتا قرار دارد و در چنین شرایطی تولیدکنندگان خودرو ما امکانی برای رقابت نخواهند داشت. وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که از خودروهای تویوتا نیز حدود ۸۰ درصد آنها جزو خودروهای فرسوده این شرکت محسوب می‌شوند.

ایسنا

3 دیدگاه

  1. با شنیدن این خبر آدم معنی واقعی بدبختی رو میفهمه
    دولت جان بازم حمایت کن از این صنعت خودرو ببینم به کجا میخوای برسی، هر ثانیه که تعلل کنی برا جبرانش باید کلی وقت بذاری
    دولت جان تا وقتی مدیارن خودرویی کشور چه کار بکنند چه نکنند سر برج حقوقشون به حسابشون ریخته بشه مثل یه کارمند(اونم چه حقوق هایی!!) این صنعت تا آخر الزمان هم درجا در درجا خواهد زد…
    خواهشا اینو بفهم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا