اخباراخبار خارجیاسلایدر

لامبورگینی Terzo Millennio، یک سوپرخودروی مرموز

در ماه اخیر، لامبورگینی تصویری منتشر کرد که تصور می‌شد جایگزین هیبریدی Huracan باشد، در صورتی که مشخص شد خودرویی که لامبورگینی از آن رونمایی کرده، Terzo Millennio است، ایده‌ی خودروساز ایتالیایی درباره‌ی این‌که یک سوپرخودروی هیبریدی می‌تواند چگونه به نظر برسد.

در حال حاضر، این خودرو در حد طراحی مفهومی است، اما چه مفهومی! این خودرو هنوز هم بسیار شبیه به خانواده‌ی خودروهای لامبورگینی است، اما از عجیب و غریب‌ترین خودروها هم دیوانه‌وارتر به نظر می‌رسد. مشخصا، طراحان اجازه داشته‌اند تا تخیل خود را به خوبی به کار بیاندازند که باعث شده Terzo Millennio ظاهری مرموز و دیوانه‌وار داشته باشد. اگر Centenario از نگاه شما خودرویی بی‌روح بوده است، Terzo Millennio لامبورگیـنی مناسب شماست!

البته Terzo Millenio چیزی بیشتر از یک مطالعه‌ی طراحی است. پس از همکاری با آزمایشگاه تحقیقاتی Dinca در MIT و گروه مکانوسنتز در دانشکده‌ی مکانیک این دانشگاه، لامبورگینی ادعا می‌کند که این خودرو در حال اکتشاف آینده‌ی علوم ذخیره‌ی انرژی، مواد، پیش‌رانش و طراحی است.

بخشی از این کار، شامل تحقیق درباره‌ی راه‌های بهتری برای تولید سازه‌های فیبرکربنی و حتی راهی برای ساختن قطعاتی است که ویژگی خودترمیمی داشته باشند. در مورد طراحی، گرچه ظاهر Terzo Millennio ممکن است مرموز و شیطانی به نظر برسد، شرکت لامبورگینی می‌گوید که این طراحی کاملا در جهت ایجاد جریان مناسب هوا انجام شده است.

به هر حال، جذاب‌ترین جنبه‌ی Terzo Millennio، الکتریک بودن آن است. هر چرخ، موتور خاص خود را دارد، اما به جای استفاده از باتری‌های مرسوم، لامبورگینی در نظر دارد برای سوپرخودروی آینده‌ی خود، از ابرخازن‌های سبک‌تر استفاده کند.

در نهایت، امید است که این خودرو علاوه بر توان بالا، قابلیت بازیابی انرژی از ترمزها را نیز داشته باشد، به صورتی که ابرخازن‌ها حتی در هنگام شارژ شدن، بتوانند توان موتورها را تامین کنند. هم‌چنین لامبورگینی در نظر دارد مسافت قابل پیمایش خودرو، بستگی به تعداد دفعات شارژ آن نداشته باشد.

متاسفانه، در حال حاضر به نظر نمی‌رسد لامبورگینی برنامه‌ای برای ساخت Terzo Millennio داشته باشد، اما مطمئنا این خودرو یک طراحی بی‌نظیر است. اگر قرار است سوپرخودروهای آینده چنین ظاهر و نمایی داشته باشند، شاید برقی کردن خودروها چندان ناراحت‌کننده نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا