اخباراخبار داخلی

تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از هفته آینده

ایران‌خودرو به احتمال فراوان ازهفته آینده تولید دومین محصول پسابرجامی و مشترک خود با پژو را آغاز می‌کند، تولیدی که البته آزمایشی به حساب می‌آید.طبق اخبار رسیده از ایران‌خودرو، این شرکت قصد دارد در هفته پایانی آبان‌ماه، تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ را آغاز کند، خودرویی سدان که با قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.

 بر این اساس، در صورت موفقیت‌آمیز بودن تولید آزمایشی پژو ۳۰۱، تولید انبوه این خودرو به احتمال فراوان از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد تا دومین خودرو پسابرجامی ایران‌خودرو وارد سبد محصولات این شرکت شود. هرچند هنوز تصمیم قطعی و نهایی در مورد قیمت ۳۰۱ گرفته نشده، با این حال طبق اخبار رسیده از ایران‌خودرو، این محصول در بازه قیمتی ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد. البته ظاهرا ایران‌خودرویی‌ها قصد دارند در صورت امکان، قیمت پژو ۳۰۱ را به زیر ۷۰ میلیون تومان برسانند که این موضوع بستگی مستقیم به عواملی مانند نرخ ارز و تورم بخشی صنعت خودرو دارد.

در حال حاضر مدل وارداتی پژو ۳۰۱ در کشور عرضه شده که با قیمتی حدود ۹۴ میلیون تومان به دست مشتریان رسیده است، با این حال با توجه به داخلی‌سازی این محصول در فرآیند تولید در ایران‌خودرو، شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود. گفته می‌شود این محصول با داخلی‌سازی بیش از ۴۰ درصد به تولید خواهد رسید که اگر این اتفاق رخ بدهد، امکان عرضه آن در بازه قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان نیز وجود خواهد داشت. در حال حاضر ایران‌خودرویی‌ها ظاهرا تولید پژو ۲۰۰۸ را به‌عنوان اولین محصول پسابرجامی و مشترک خود با پژو آغاز و ۱۶ هزار دستگاه از این محصول را نیز پیش فروش کرده‌اند. آن طور که مسوولان ایران‌خودرو اعلام کرده‌اند، دیگر محصول تولیدی مشترک با پژو در کشور پس از ۲۰۰۸ و ۳۰۱، مدل ۲۰۸ است.

3 دیدگاه

  1. سیمبل هم وارداتیه
    هم رقیب مستقیم ۳۰۱
    چرا اون فولش ۸۰ تومنه اما ۳۰۱ روی ۹۶ تومنه؟
    خدایااااا

  2. به سلامتی دقیقا همون بلایی که سایپا با چانگانش چند سال پیش سر ملت همیشه در صحنه آورد اینبار ایران خودرو میخواد بیاره.
    اگه یادتون باشه چند سال پیش سایپا چانگان رو با حدود 90 تومان داد به ملت و چند وقت بعد آورد رو خط تولید با 60 تومان داد تو بازار
    حالا هم ایران خودرو با 95 تومان وارد کرده و میخواد رو خط تولید زیر این قیمت بده دست مردم
    تو آگهی های سایت ها قیمت های هشتاد تومان و اینا کاملا گویای ماندن دست تو پوست گردو هست درصورتی که اولش گرم بودن دلالان عزیز و قیمت های 115 هم گذاشته بودن براش. بدبخت اونی که خریده اینارو

  3. سلام
    پژو ٣٠١ برابر سياست اقتصادى كمپانى پژو يك خودروى اقتصادى مانند ال نود محسوب ميشه ، و ميتوان با رنو سيمبل مقايسه اش كرد .
    با توجه به اينكه پژو ٣٠١ و رنو سيمبل تقريبا داراى مؤلفه هاى يكسان در كيفيت و مشخصات فنى هستند قاعدتا بايد از قيمت هاى يكسان يا نزديك بهم برخوردار باشند ، و با توجه به قيمت تقريبى ٨٠ ميليون براى مدل فول رنو سيمبل ، قاعدتا ايران خودرو بايد در همين محدودة قيمت ٣٠١ رو تعيين كنه تا بتواند در بازار اين كلاس از خودرو رقابت كند . مضافا بر آنكه سيمبل كماكان ١٠٠ وارداتى هست هر چند در تركيه و يا كشورهاى شمال آفريقا مونتاژ ميشه ولى بازهم كيفيت مونتاژش مطمئن تر از ٣٠١ مونتاژ داخل هست .
    در غير اينصورت ، همانطور كه از قيمت كذايى ٩٤ ؟ ميليونى ٣٠١ هاى وارداتى استقبال نشد . قيمت گذارى غير منطقى ٣٠١ هاى توليد داخل نيز به همين سرنوشت دچار خواهند شد .
    البته من به عنوان مصرف كننده خيلى خوشحال هستم كه براى يكبار هم كه شده دلالان خودرو در بحث خريد ٣٠١ هاى وارداتى متضرر شوند تا درك كنند با دلال بازيهاشون و افزايش كاذب قيمت چه خونى از مردم تو شيشه مى كنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا