اخباراخبار خارجی

آغاز تست خودروهای خودران ویمو در خیابان های عمومی

تکنولوژی رانندگی خودکار طی سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته است و ویمو اخیرا اعلام کرده که خودروهای خودران آن ها، اکنون بدون حضور راننده پشت فرمان در خیابان های عمومی در حال آزمایش هستند.

به گزارش خبر خودرو ، این یک قدم بزرگ رو به جلو محسوب می شود به گونه ای که اکثر خودروهای خودران به یک راننده پشت فرمان نیاز دارند تا در صورتی که خطایی رخ دهد، وی بتواند کنترل خودرو را در دست بگیرد. ویمو نیز از این قاعده مستثنی نبود و هنگام فعال بودن حالت خودران، از یک راننده پشت فرمان خودرو استفاده می کرد، ولی الان کمپانی می گوید پس از هشت سال کار مداوم روی این تکنولوژی، دیگر نیازی به حضور راننده نیست.

ویمو قصد دارد مجموعه ای از ناوگان مدل های خودران خود را در منطقه فونیکس در حالت کاملا خودران آزمایش کند. با گذشت زمان، کمپانی می خواهد منطقه تحت پوشش خود را به محدوده ای افزایش دهد که از کل منطقه Greater London بزرگ تر می باشد.

برای رسیدن به جایگاه امروز و آزمایش های حالت کاملا خودران، خودروهای ویمو از سال 2009 تاکنون بیش از 5 میلیون و 600 هزار کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفته اند و کمپانی خودروهای خود را در بیش از 20 هزار سناریوی خاص تست کرده اند. علاوه بر تجربه حضور در شرایط واقعی، ویمو شبیه سازی های زیادی نیز انجام داده، در این شبیه سازی ها تاکنون نرم افزار خودران کمپانی بیش از 16 میلیون کیلومتر روزانه رانندگی انجام داده است.

در صورتی که مشکلی برای هر یک از خودروهای خودران کمپانی به وجود بیاید، ویمو می گوید مشکلی به وجود نخواهد آمد، زیرا این خودروها به مواردی مانند سیستم فرمان، ترمز، کامپیوتر و برق پشتیبانی مجهز شده اند. این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت وقوع یک مشکل یا وضعیت اضطراری، خودرو را در حالتی امن متوقف کنند.

ویمو قصد دارد از اعضای برنامه رانندگان اولیه خود برای استفاده از خودروهای کاملا خودران طی ماه های آتی دعوت به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا