اخباراخبار خارجی

مسافرت هوایی به واقعیت تبدیل می شود

اوبر و ناسا روز گذشته تفاهم نامه ای را امضا کرده اند که هدف آن، تبدیل مسافرت هوایی لحظه ای به یک واقعیت می باشد.

شرکت اوبر، غول صنعت اشتراک سواری دنیا امیدوار است تا سال 2020 آزمایش های اولیه خود را شروع کند و تاکسی های پرنده در دوبی، دالاس فورت ورس و همچنین لس آنجلس به پرواز درآیند. این خبر نخستین بار در کنفرانس تکنولوژی Web Summit در لیسبون پرتقال اعلام شد.

اکنون، هدف اصلی این است که راهی برای نحوه ساخت خودروهایی با قابلیت تیک آف و فرود عمودی که می توانند در یک ارتفاع کم و با امنیت کامل به پرواز درآیند پیدا شود. هر چند، از نظر فنی، چنین وسیله ای بیشتر یک هواپیما خواهد بود تا یک خودرو.

جف هولدن، مدیر بخش طراحی مسئول اوبر در این مورد می گوید: “شاخه اوبر ایر قصد دارد آزمایش های پروازی بسیار بیشتری را به صورت روزانه در مقایسه با فعالیت های قبلی خود انجام دهد. انجام بهینه و امن این کار به یک تغییر اساسی در تکنولوژی های مدیریت فضای هوایی نیاز خواهد داشت. ترکیب کردن تخصص مهندسی نرم افزار اوبر با دهه های تجربه هوافضای ناسا برای ارائه راهکاری در این مورد، یک قدم رو به جلوی مهم برای اوبر محسوب می شود.”

اوایل امسال، شرکت اوبر با مقامات شهرهای دوبی و فورت ورس دالاس به منظور کسب اجازه برای آزمایش تاکسی های پرنده در آن منطقه ها تماس گرفته بود. اکنون، مشخص شده که شرکت اوبر همچنین قصد دارد بخشی از این آزمایش های خود را تا سال 2020 در لس آنجلس نیز انجام دهد، هدف نهایی، راه اندازی این سرویس تا قبل از المپیک سال 2028 لس آنجلس می باشد.

جف هولدن در ادامه صحبت های خود می افزاید: “تمایل ما برای متمرکز کردن فعالیت های اوبر ایر در لس آنجلس اتفاقی نبوده است، زیرا شهردار گارستی همواره علاقه خود را به خلاقیت و تکنولوژی نشان داده و قصد دارد لس آنجلس را به یک قطب مهم در آینده صنعت حمل و نقل تبدیل کند. در این صورت، تکنولوژی به شهروندان لس آنجلس اجازه خواهد داد تا روی سر ترافیک بسیار سنگین و تاریخی شهر پرواز کنند و بتوانند از زمان ذخیره شده خود در راه اهداف سازنده تری استفاده کنند، چه سرگرمی و تفریح بیشتر در کنار خانواده یا دوستان باشد چه زمانی بیشتر برای کار کردن. به طور کلی، ما انتظار داریم با شروع به کار این پروژه، اوبر ایر روزانه ده ها هزار پرواز روی شهر انجام دهد و در این سطح، زمان هایی که به هدر نرفته اند قطعا تاثیر قابل توجهی روی اقتصاد این منطقه خواهد گذاشت. تا زمان شروع به کار المپیک تابستانی در سال 2028، ما اعتقاد داریم شهروندان لس آنجلس در حجمی وسیع از اوبر ایر استفاده خواهند کرد و یکی از پیشرفته ترین و پیچیده ترین سیستم های حمل و نقل شهری را به نمایش خواهند گذاشت، و از آن جایی که اوبر ایر از همان روز اول تمام الکتریکی بوده است، تاثیر آن روی محیط زیست منطقه هم بسیار مثبت خواهد بود.”

در مورد هزینه احتمالی این سفرهای هوایی درون شهری، اوبر می گوید انتظار دارد هزینه های آن تقریبا مشابه با هزینه های استفاده از سرویس اوبر ایکس باشد. هر چند، این دو سرویس را از نظر مسافت سفر به هیچ وجه نمی توان با هم مقایسه کرد./خبر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا