اخباراخبار داخلی

زمزمه افزایش تعرفه واردات خودرو جدی شد

به رغم آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال طرحی جدید برای واردات خودرو به هیات دولت تلاش دارد از ورود بی‌رویه خودروهای خارجی به کشور ممانعت کند؛ اما همزمان با آن موضوع تغییرات در تعرفه واردات خودرو نیز در دستور کار قرار دارد.

در این زمینه رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت ضمن تایید تغییرات در تعرفه واردات خودرو عنوان کرد که دولت تلاش دارد از طریق ابزار تعرفه به کنترل واردات خودرو به کشور بپردازد.

علی علی‌آبادی فراهانی با بیان اینکه مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو هنوز ابلاغ نشده است، می‌گوید: دولت طی دو یا سه هفته آینده مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو را ابلاغ خواهد کرد.در این شرایط به نظر می‌رسد وزارت صنعت از چند مسیر قصد دارد، واردات خودرو به کشور را محدود کند که نزدیک به پنج ماه است سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو از سوی وزارت صنعت بسته شده است.

بر این اساس در صورتی که دولت تعرفه واردات را افزایش دهد و از سوی دیگر طرح وزیر صنعت به‌منظور مدیریت واردات خودرو به کشور نیز تصویب شود، ثبت‌سفارش واردات ممکن است در اواسط آذرماه بازگشایی شود. در حالی دولت قصد دارد از طریق افزایش تعرفه بخشی از سیاست‌های کنترلی خود بر واردات خودرو را اعمال کند که طی چهار سال گذشته تعرفه واردات خودرو ثابت بود. به این ترتیب در شرایط کنونی اگر دولت اقدام به افزایش تعرفه کند، اولین اتفاقی که صورت می‌گیرد افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار است که این افزایش در نهایت از جیب مشتری پرداخت می‌شود.

به‌عبارت دیگر سیاست دولت به‌منظور افزایش تعرفه اولین بخشی را که هدف می‌گیرد، مشتریان خودروهای خارجی است. این موضوع در حالی است که به‌دنبال بسته‌شدن سایت ثبت‌سفارش قیمت خودروهای وارداتی به‌صورت کاذبی افزایش پیدا کرد که بسیاری دلیل آن را پیامد سیاست‌های محدودکننده دولت عنوان کردند و امید داشتند، در صورت باز شدن دوباره سایت ثبت‌سفارش قیمت‌ها به حالت عادی خود بازگردد.

به این ترتیب آنگونه که به‌نظر می‌رسد، بازار خودروهای وارداتی در هفته‌های آینده بار دیگر شاهد افزایش قیمت خواهد بود/اقتصاد نیوز

9 دیدگاه

  1. سلام
    به شخصه بابت رأى دادن دوباره به آقاى روحانى از همه مردم ايران عدرخواهى مى كنم . هر چند دردى دوا نمى كند.
    مجددا با ادعاى حمايت و تقويت خودرو سازان داخلى ، اقدام به اتخاذ سياستهاى حمايتى از خودرو سازان گرفته شد .
    اگر تو اين ٣٠ -٤٠ سالى كه از ايران خودرو و سايپا با دليل و بى دليل حمايت كردند از يه مورچه حمايت كرده بودند
    الان اون مورچه رشد و پيشرفتش در حد يك فيل شده بود .
    واقعا ٣٠ سال مردم رو موش آزمايشگاهى كردن كافى نيست ؟!
    هنوز سوختن مردم در پژو ٤٠٥ از ذهن ها پاك نشده
    بسيارى از خانواده ها به خاطر تصادف با پرايد نا أيمن نابود شدن . فقط كافيه يكبار رانندگى يك پرايد مدل پايين وارداتى كره اى رو تجربه كرد تا متوجه كيفيت پرايد صفر ساخت داخل شد .
    دو سه سال پيش در اثر تصادف يك نيسان با پژو پرشيا ى ( پايه گاز سوز ) در اتوبان تهران – قم شش نَفَر زن و مرد و كودك زنده زنده درون پرشيا سوختند و چندين خانواده عزادار و نابود شدن .
    ساليانه چند نَفَر بر اثر آلودگى هوا كه منشأ اصلى اون كيفيت بد خودروها ، مصرف بالا و احتراق نامناسب موتور اونها هست دارند تلف مى شوند
    افزايش آمار بيماران سرطانى از ديگر نتايج اين حمايتهاى بى بديل از خودرو سازان هست .
    ما توقع نداريم خودروسازان داخلى بنز و تويوتا تحويل مردم بدن .
    توقع مردم اينست كه حداقل در قبال حمايتهاى همه جانبه دولت ، يك خودرويى توليد شود كه مصرف كننده تا پايان دوره گارانتى با خيال راحت و بدون مراجعه به تعميرگاه از خودرو استفاده كند.
    حداقل ، ترمز مثلا ABS خودروهاى پرايد و ٤٠٥ و … به معناى واقعى كلمه abs باشه و درست عمل كنه .

  2. اینکه برعکس کار همه دنیا است …مگه شما نمیخواهید عضو wta بشوید و چند سال است که پشت در نگهتان داشته اند بخاطر همین قوانین من درآوردی است ….آدم دم خروس رو ببینه یا قسم حضرت عباس رو ….

  3. منم پشیمونم از اینکه به روحانی رای دادم
    اقای روحانی با این برجامت که پژو 2008 به بدی صد تومان
    اینم شد مدیریت
    جمعش کنید این بند بساطو

  4. اگه نیت اینا از افرایش تعرفه واقعا پاک میبود و واقعا میخواستن خودرو سازی رو به روز کنن اقا حمایتم میکردیم از این کار
    ولی ما میدونیم هدفشون چیه . حمایت از دو برند خواص یعنی پژو و رنو . خودشون میدونن با این قیمتی که این ماشینا رو میدن مردم کسی سراغ اینا نمیره . خب مدیران ارشد و نخبه ما که به فکر پیشرفت و توسعه مملکت هستند گفتن بیاید تعرفه رو ببریم بالا که مجبور بشن ففط ازما خرید کنن میتونیم دو برابر قبمت واقعی بدیم به مردم . اینا به جایی که بیان سرمایه گذاری واقعی بکنن تو تو قطعه سازی چاره رو در افزایش تعرفه دیدن به خدا یه یه بوقلمو بهتر از ابنا میفهمه
    الان یه اپتیما فول تو خارج نزدیک هشتاد تومنه بعد اینا یه سراتو که یه مدل از اپتیما پایین تره اونم با اتاق 2010 به ما میدن صدو شیش تومن

  5. تا امروز یه کورسوی امیدی بود که این مملکت درس میشه ولی وختی این تصمیماتو میبینی اونم به فنا رفت
    چقد ساده بودیم که فکر میکدردیم بعد برجام ماشینای به روز و ارزون وارد زندگیمون میشه که حداقل خونوادمون در امنیت باشن

  6. به خدا اگه این مردم سست نهاد کمپین را نمی شکستند و چند ماه دیگر صبر می کردند این گونه نمی شد.حالا ای کسانی که کمپین را شکستید دیگر آرزوی ماشین با کیفیت را با خود به گور خواهید برد.اگر کمی امید بود خودتان نابود کردید و برای همیشه باید لگن داخلی سوار شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا