باید خودروهای تک سرنشین برای تردد در شهر ملزم به پرداخت هزینه شوند

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | 2 نظر

باید خودروهای تک سرنشین برای تردد در شهر ملزم به پرداخت هزینه شوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بحث آلودگي هوا را يكي از مسايل مهم كلانشهرهاي كشور عنوان کرد و افزود : در دنياي توسعه يافته مساله آلودگی هوا منحصر به كشور ما محدود نمی شود و این مساله در كشورهاي ديگر  نیز وجود دارد و راهكارهاي متفاوت براي مقابله به آن اتخاذ شده است.

دکتر احمد حمزه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو تصریح کرد : متاسفانه در كشور ما نيز برخي از مسايل سبب آلودگي هوا در برخی از مناطق كشور شده است ، وجود ريزگردها در مناطق جنوب شرق و نواحي جنوبي كرمان ،  جنوب و غرب كشور ، چشمگير و ناشي از خشك شدن تالاب هاست.

نماینده مردم کهنوج ،فاریاب،منوجان، رودبار و قلعه کنج  در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  از دلایل عمده آلودگی هوا در شهرهای بزرگ را ازدیاد خودروها و بنزین غیر استاندارد عنوان کرد و ادامه داد : می بایست برای آلودگی هوا در کلانشهرها راهکاری مناسب تشویقی و تنبیه ای در نظر گرفته شود و خودروهای تک سرنشین برای تردد در شهر ملزم به پرداخت هزینه شوند ، البته این مساله مستلزم ساماندهی و فراهم سازی سیستم حمل و نقل عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه پاک سازی هوا از آلاینده ها مرحله به مرحله می بایست صورت گیرد ، افزود : در این راستا استاندارسازی بنزین از گام های موثر در این زمینه است.فرهنگ سازی در راستای فراگیری استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین می تواند از گا های موثر بعدی باشد.

حمزه با بیان اینکه می بایست مشوق هایی را برای افرادی که به پاک ماندن هوا کمک می کنند نیز در نظر گرفته شود ،  ادامه داد : در این راستا فرهنگ استفاده از دوچرخه را تقویت کنیم و روزهایی را برای عدم خروج خودروها در شهر در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با عنوان اینکه هزینه  درمان و عوارض ناشی از آلودگی هوا برای جامعه سرسام آور و  ناپیدا است ، افزود : الودگی هوا بر روی بیماران قلبی ، افراد مسن،کودکان  و خانم های باردار تاثیرات سویی دارد.


2 دیدگاه

  1. سید سجاد | آبان 24, 1396 | لینک نظر

    همینمون مونده که از تک سرنشینا پولم بگیرن
    همون پول بنزین با این ماشینای پر مصرف برامون کافیه
    همش حرفای بدون فکر زدن که زحمتی نداره

  2. خانوار | آبان 23, 1396 | لینک نظر

    خودرو برقي بسازيد هيبريدي بسازيد نميتونيد حداقل كم مصرف واردكنيد با حجم كم و مصرف كم راه حل مديريت ترافيك و مصرفه نه افزايش ترافيك و ايجاد مشكلات جديد
    از فردا شغل شاگرد نشيني هم ايجاد ميشه كه راكب تك سرنشين نباشه