اخباراخبار خارجی

احتمال می رود وانت هیوندای از سال 2021 میلادی در ایالات متحده به تولید برسد

 

همچنین ممکن است کراس اوور جمع و جورِ هیوندای یعنی کُنا (Kona) و هیوندای توسان هم صاحب برچسب “ساختِ آمریکا” شوند.

حدوداً سه سال پیش بود که هیوندای از مدل مفهومی سانتا کروز (Santa Cruz) در شهر دیترویت واقع در ایالت میشیگان پرده برداری کرد، اما تا به این لحظه اطلاعات بسیار اندک و محدودی درباره نسخه تولید انبوه آن وجود دارد. اما این هفته اطلاعات جدیدی در این زمینه منتشر شده است. روزنامه اقتصادی کره جنوبی به نام “سئول اکونومیک دِیلی” (Seoul Economic Daily) که در واقع اولین روزنامه اقتصادی کره محسوب می شود، در گزارشی بیان کرده است که احتمال دارد این وسیله نقلیه کاربردی در ایالات متحده ساخته شود، بلکه بتواند آمار فروش محلی را که اخیراً چندان جالب نبوده است بالا ببرد (آمار فروش محلی در ماه اکتبر با 15 درصد کاهش همراه بوده است).

البته احتمال می رود با هدف بالا بردنِ آمار فروش محلی، دو کراس اوور هیوندای یعنی کُنا و توسان نیز در کارخانه این خودروساز کره ای واقع در ایالت آلاباما به تولید برسند، کارخانه ای که دو سدان هیوندای یعنی الانترا و سوناتا به همراه شاسی بلند هیوندای یعنی سانتافه در آن ساخته می شوند. در گزارش منتشر شده توسط روزنامه “سئول اکونومیک دِیلی”، این اطلاعات از زبان “مقامات ناشناسِ صنعت خودرو” بیان شده است. یک سخنگوی کمپانی هیوندای در گفتگو با خبرگزاری رویترز بیان کرد: “ما همیشه احتمال تولید هر کدام از محصولات این کمپانی را به صورت جداگانه برای هر کدام از بازار های جهانی در نظر داریم”.

با استناد به گزارش منتشر شده، اگر تولید کُنا، توسان و وانت هیوندای که هنوز نام آن مشخص نیست در ایالات متحده قطعی شود، هیوندای باید ظرفیت تولید کارخانه آلاباما را از میزان فعلی که برابر 380,000 دستگاه در سال است به حدود 450,000 دستگاه در سال ارتقا دهد. ساخت وانت هیوندای و هیوندای توسان در یک کارخانه در کنار هم منطقی به نظر می رسد، چرا که پلتفرم وانت هیوندای با توسان یکسان خواهد بود.

طرفداران و مشتریان کراس اوور های کوچک روز به روز در حال افزایش است و هیوندای نیز قصد دارد به جای وارد کردنِ کُنا از شهر اولسان واقع در کره جنوبی، آن را در کارخانه اش واقع در آلاباما به تولید برساند تا بتواند نهایت استفاده را از بازار داغ کراس اوور های کوچک ببرد. همانطور که می دانید، قرار است نسخه تماماً برقی هیوندای کُنا در سال 2018 ساخته شود، اما هنوز خیلی زود است تا بخواهیم با قطعیت بگوییم که آیا این خودرو نیز در ایالات متحده به تولید خواهد رسید یا خیر.

 

منبع: روزنامه “سئول اکونومیک دِیلی” (Seoul Economic Daily)، خبرگزاری رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا