اخباراخبار خارجی

سرمایه گذاری 10 میلیاردی جدید اوبر: محدود شدن قدرت کالانیک

شرکت اوبر یک پیشنهاد سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری را قبول کرده است که کنترل مدیرعامل اسبق شرکت، تراویس کالانیک بر روی کمپانی را محدودتر خواهد کرد.

اوبر پیشنهاد سرمایه گذاری شرکت سافت بنک گروپ و چند کمپانی دیگر را قبول کرده که 1 میلیارد دلار به صورت مستقیم، طی این توافق در کمپانی سرمایه گذاری خواهد شد. این کمپانی پس از این مرحله و طی هفته های آتی حدودا 9 میلیارد دلار سهام کمپانی را از سرمایه گذاران فعلی خریداری خواهند کرد.

طی یک بیانیه، اوبر گفته که این سرمایه گذاری بقای کمپانی در طولانی مدت را تضمین می کند.

در بخشی از این بیانیه آمده: “ما یک توافق نامه جدید با کنسرسیومی به رهبری سافت بنک و دراگونیر امضا کرده ایم که اتفاق بزرگی برای اوبر محسوب می شود. ما اعتقاد داریم این توافق جدید نمادی بسیار قوی از اعتماد به پتانسیل بلند مدت اوبر می باشد. طی این توافق، ما سرمایه لازم برای توسعه تکنولوژی های جدید برای گسترش ادامه دار شرکت در آمریکا و دیگر کشورها به دست خواهیم آورد و در عین حال، سازمان داخلی خود را مستحکم تر خواهیم کرد.”

به عنوان بخشی این توافق نامه، گروه بنچ مارک کپیتال، که از سهام داران اوبر محسوب می شود، از شکایت خود علیه تراویس کالانیک صرف نظر خواهد کرد. وی که قبلا سمت مدیرعاملی کمپانی را بر عهده داشته، کرسی خود در هیئت مدیره شرکت را حفظ ولی قدرت خود برای معرفی دو عضو هیئت مدیره را از دست خواهد داد. البته، اگر وی در آینده بخواهد تغییراتی در هیئت مدیره ایجاد کند، باید رای اکثریت قاطع هیئت مدیره را جلب کند./خبر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا