اخباراخبار داخلیاسلایدر

رنو کوئید، 3 ستاره ایمنی را گرفت

حدود 18 ماه پیش بود که بمب خبری ایمنی ضعیف رنو کوئید در جهان و ایران ترکید. خودرویی از رنو هیچ ستاره ایمنی را نگرفته است. به سرعت خبر در جهان منتشر شد. رنو هیچ عکس العملی نشان نداد به غیر از آنکه تاکید کرد این خودرو طبق استاندارد هند طراحی شده و هیچ مشکلی در حوزه ایمنی ندارد.

نتایج تست تصادف رنو کوئید؛ ارزانترین محصول رنو 0 ستاره ایمنی گرفت

البته در این حالت که استانداردهای ایمنی هند را پشت سر می گذارد پس اشکالی در کار نیست درست است اما اینکه نتواند هیچ ستاره ایمنی را بگیرد بحث جدایی است. در واقع از خودروسازی همانند رنو که روزی رنو مگان 5 ستاره را عرضه کرد، زمانیکه که برخی آلمانی های گرانقیمت هم به سختی توانسته بودند  4 ستاره ایمنی را کسب کنند،بعید بود.

مقایسه ایمنی رنو مگان با بی ام و سری 3 در زمان عرضه دو خودرو

اما پس از چندی تست های خودروسازان دیگر همانند هیوندای، سوزوکی و ماهیندرا که محصولاتی در رده کوئید داشتند بیرون آمد و آنها نیز صفر ستاره ایمنی را داشتند که نشان داد بازار هند خودروسازان مجبور به ساخت خودروهایی نا امن کرده که شاید دلیل آن استاندارد های ضعیف دولت هند برای تولید خودرو بوده است.

 

نگرانی در بین رسانه های ایرانی موجب شد تا مطالب زیادی از حضور یک خودروی نا امن دیگر در ایران نوشته شود. خودرویی که قرار بود از یک خودروساز مطرح اروپایی در ایران عرضه شود در نا امنی با پراید رقابت می کند!

این نگرانی به جلسه رسانه ها با قائم مقام وقت رنو در ایران،خاورمیانه و هندکشیده شد، پیمان کارگر در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ایمنی کوئید تاکید کرد هیچ گاه این خودرو با چنین ایمنی از جانب رنو وارد ایران نخواهد شد و خاطر نشان ساخت که کوئیدی که قرار است در ایران تولید شود مدل برزیلی خواهد بود که قطعا سه ستاره ایمنی را دریافت خواهد کرد.

تا زمان گفتن این ادعا که کوئید قطعا سه ستاره را خواهد گرفت،کوئید هنوز به برزیل وارد نشده بود و قاعدتا هیچ تستی هم از آن بیرون نیامده بود.

اما بالاخره کوئید وارد برزیل شد و توسط موسسه LATIN NCAP تست شد و در نهایت توانست 3 ستاره ایمنی را از آن خود کند. برای اینکه بتواند 3 ستاره ایمنی را کسب کند کوئید برزیلی 78 کیلوگرم سنگین تر از کوئید هندی وزن دارد و البته دو ایربگ جانبی نیز به آن اضافه شده.

مقایسه ایمنی کوئید برزیلی(سمت چپ) و کوئیدهندی (سمت راست)

 

در تست ایمنی کوئید برزیلی میزان ضربه به سر سینه و پا های راننده و سرنشین به شدت کاهش یافته و اکنون می توان این خودرو را می توان در رده قیمت خود یکی از ایمن ترین خودروها نامید که در صورت حضور در ایران با وجود قیمت، ظاهر و برند رنو می تواند رقیب سرسختی برای خودروهای ایرانی و چینی باشد.

 

 

 

4 دیدگاه

  1. حتی اگه ایمنی اون بهبود هم یافته باشد مشخصات فنی بسیار ضعیفی دارد و ارزش خرید نخواهد داشت.

  2. مطمين باشيد اين حتي اگه هم بياد تو خوشبينانه ترين حالت بيشتر از ٥٠ قيمت داره ولي خودمونيمااااا يني يه ماشينه ارزون قيمته ايمن پيدا نميشه بدن دسته خلق الله ؟؟؟؟؟؟؟

  3. این ماشینم با قیمت مسخره و موتور ضعیف مالی نیس…. ماشین 17 میلیونی و میخوان 30 40 میلیون بفروشن… کافیه یه سرچ ساده بزنید رنو کوئید برزیلی که مورد بحث در کامل ترین تیپ ببینید قیمتش چنده….. بعد متوجه کلاه گشاد رنو واسه سر ایرانیا میشید

  4. خوب صد البته این مطلب فراموش شد که این ماشین اگه تو ایران عرضه بشه زیر ۴۰ میلیون نحواهد بود مگر نه این رو ۳۰ میلیون هم بدن کی ساینا و تیبا بخره ؟ این رو من بالای ۴۰ پیش بینی میکنم اونهم با موتور ۸۰۰ سی سی و کمترین امکانات که ملت همون دنا و پارس و پراید جلو ساینایی اتومات و بقیه دوستاشون رو بخرن . پس خودتون رو اصلا درگیر آمدن و نیامدن این خودرو نکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا