اسلایدربررسیچینی

معرفی هایما S5 : شکست دوباره یا موفقیت چشمگیر؟

پیش از عرضه هایما S5، هایما S7 نخستین بار حدود دو سال پیش در خیابان‌ها دیده شد. آن زمان کمپانی هایما تقریبا ناشناخته بود، البته این موضوع چندان مهم نیست؛ چراکه بیشتر کمپانی‌های چینی که با خودروسازان ایرانی همکاری می‌کنند ناشناخته هستند! هایما S7 ظاهر ساده و شسته‌رفته‌ای داشت و برخلاف دیگر محصولات چینی، از توازن خاصی بین اندازه چرخ‌ها و بدنه برخوردار بود. بااین‌همه، اشکالاتی نیز در طراحی آن دیده می‌شد که درکنار قیمت نامناسب و پیشرانه ضعیف، فروش چندان بالایی را برای آن رقم نزد. ایران‌خودرو حالا قرار است، یکی از زیباترین کراس‌اوورهای کامپکت چینی را به انتخاب نمایشگاه گوانگژو، به بازار خودرو ایران بیاورد.

تناسب و توازن در طراحی خارجی

هایما S5 به نسبت برادر بزرگتر، ظاهر جذاب‌تری دارد. در نمای روبه‌رو، چراغ‌ها و جلوپنجره اندازه بزرگی دارند و عده‌ای این طراحی را به‌سان دهان کوسه می‌دانند. فلاپ‌های پلاستیکی و خطوط روی کاپوت به القای حس اسپرت کمک کرده‌اند. در طراحی جانبی، خطوط برجسته و تیز درب‌ها و نیز رکاب پهن پلاستیکی، پویایی خاصی را به این کراس‌اوور چینی بخشیده است. شیشه عقب کوچک، شاید عامل دیگری برای ایجاد حس اسپرت باشد، اما می‌تواند دید راننده را مختل کند. در مجموع این خودرو ظاهر مناسب و شایسته‌ای برای رقابت با هم کلاسان خود دارد.

بهره‌گیری هایما S5 از پلاستیک فراوان برای اسپورت نمودن خودرو

نمای داشبورد با دقت طراحی شده و سبک آن شباهت خاصی به لوگو هایما دارد. بااین‌حال پلاستیک ارزان قیمت، پاشنه آشیل داشبورد S5 است. چرم دو رنگ صندلی‌ها، صندلی‌ راننده برقی با تنظیم ۶ جهت و شاگرد با ۴ جهت، غربیلک چرم فرمان، صفحه نمایش ۵ اینچی و آلومینیوم به‌کاررفته، از ویژگی‌های بارز نمای درونی این خودرو شمرده می‌شود. هرچند صندوق عقب ۳۲۰ لیتری آن به حد کافی بزرگ نیست، اما ۵ سرنشین بزرگسال به خوبی در این خودرو جای می‌گیرند.

وجود چرم و آلومینیوم در کابین حس مناسبی را برای سرنشینان ایجاد می‌کند

میله‌های ضخیم فولادی در ستون‌ها و درب‌ها، ترمز ضد قفل (ABS) به همراه توزیع الکترونیکی نیرو ترمز (EBD)، شش عدد کیسه هوا، سیستم کنترل لغزش (TCS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، کمربند سه‌نقطه‌ای، ایزوفیکس و بسیاری امکانات دیگر باعث شده تا هایما S5 بتواند ۵ ستاره ایمنی را از موسسه NCAP چین کسب نماید. پیشرانه S5 در دو نوع ۱.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در دسترس است که به‌ترتیب قدرتی معادل ۱۶۳ و ۱۲۲ اسب‌بخار دارند. البته ایران‌خودرو قصد دارد نسخه توربو را به بازار عرضه نماید.

جلوپنجره و چراغ‌های بزرگ، برگ برنده هایما S5

پیشرانه توربو، برای کشش وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم S5 به نظر کافی است. این درحالی است که باوجود جعبه‌دنده CVT، مصرف آن حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بیان شده است. طبق اطلاعات انتشار یافته توسط ایران‌خودرو، هایما S5 درنهایت می‌تواند به سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت این خودرو براساس بازارهای جهانی می‌تواند بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان باشد. باتوجه جمیع شرایط، به‌نظر می‌رسد که هایما S5 می‌تواند یک موفقیت چشمگیر را برای ایران‌خودرو رقم بزند؛ به شرط آنکه با یک قیمت گذاری منطقی به دست خریدار برسد.

25 دیدگاه

  1. هایما اس ۷ هم داره موفق میشه با مدل توربو . اگر منطقی فکر کنیم بهتر از این ماشین نمیشه یافت با این قیمت ها مخصوصا که به قیمت جهانیش خیلی نزدیک خواهد بود فقط خواهشا نگید یه سوناتا ۲۰۰۷ یا کمری ۲۰۰۷ اینا بخرین به جاش یا شاید میتسوبیشی میراژ و یا پیکانتو چون آدم واقعا خندش میگیره . فقط این رو میدونم ماشین های چینی ملت ایران رو تا حد زیادی به ماشین های جهانی نزدیک کرده طرف میاد میگه چینی آشغال اخه کسی نیست بگه عزیزم ما هم میدونیم بنز بخریم . اصلا بنز نه یه کیا یا هیوندای اما قیمت ها و کلاس ها رو هم ببین شما که اینقدر خوش سلیقه ای .

      1. تیگو ۱۰ میلیون گرون تر از هایما s7 هستش و گیربکسش کند cvt خیلی جالب نیست و موتورش هم از هایما اس۷ شدیدا ضعیف تره . چری داره گرون فروشی میکنه برای همین تاییدش نمیکنم من به شخصه . هایما s5 جدید هم به نظرم باید گزینه ی بهتری در مقابل x33 باشه چون امکانات ایمنی خیلی بیشتری داره و موتور قوی تر .

        1. راست میگن چری تیگو چینی نیس که از آمریکا اونم کنار دست شورولت و موستانگ و بیوک و ….. داره میاده !!!!!!!! خیلی ماهه یگ کیفیتی داره که نگو !!!!

          1. تیگو بسیار کوالیتی بالایی بدارد من شخصا با آن تا 280 کیلومتر طی طریق کردم این خودرو الحق و الانصاف الامریکایی میباشد پرچم دار چاینا
            درودی بر پهنه بیکران چایناز

          2. سلام آقا اين كواليتي فارسيش چي ميشه در حد سواد ما آچار به دست ها صحبت كنين نه كسايي كه اطلاعاتشون در حد سرچ تو سايت ها يا تلگرامه

      2. اولا این حدود 25 تا 30 از تیگو ارزونتره
        دوما آخه تیگو هم شد ماشین؟ ماشینهای مدیران خودرو بی کیفیت هستند و مدلهای دست دومش افت قیمت وحشتناکی داره.
        دلیل این افت قیمت هم چیزی جز گران فروشی شرکت سازنده نیست که ارزش در برابر مبلغ پرداختی این ماشینها رو به نسبت پایین میاره.البته در مدلهای صفر این ضعف با فروش اقساطی خیلی به چشم نمیاد.

        1. طبق اعلام سازمان استاندارد تیگو 5 با کیفیت ترین شاسی بلند تا 100 ملیون شده.افت قیمت هم میتونی تو سایت با ما نگاه کنی که کیا سراتو سایپا صفر با 4 ملیون زیر قیمت میدن یا هایما توربو مدل 96 با کارکرد 7000 میدن 85 ملیون یعنی 10 ملیون زیر قیمت.اون افت قیمت تیگو 5 مال فیس قدیمشه چون مدل جدیدش با کلی اپشن اضافه و ظاهر بهتر امده که افت قیمت کمتری داره

      3. دقیقا سراتو سایپا هست مثلا هیوندای اکسنت آی 20 و خیلی محصولات دست دوم در حدی مثل لنسر مزدا 3 تویوتا کرولا یا ام جی ها ک گزینه های صدرصد بهتری هستن شاید حس عقده ای وار شاسی بلند سواری رو نداشته باشه ولی بهرحال چینی نیس و مشکلات چینی از قطعه و افت قیمت گرفتع تا سطح ایمنی و…. نداره

    1. تو خیال تو موفق میشه تا بحث چینی میاد ملت ترش میکنن من خودم به یکی از همکاران چینی توصیه کردم چون عشق آپشن بود گفتم امجی 360 بخر تا رفتیم و خودرو دید و دید چینیه و کیفیت پایین و بازار دست دوم افتضاح و قطعات نایاب و افت قیمت و نداشتن مشتری از امجی که بهنرین چینیه گذشت و یه پژو 207 اتومات خرید الانم راضیه حالا تو میگی تیگو فایوز!?
      که هیچکی سمتش نمیره و تولیدش متوقف شد و دوسال بیشتر مونتاژ نشد لدفا نظرات شخصی و آرزوهاتون واسه خودتون نگه دارید احمد محتبی شاهیین علیرضا امین که دیگه حناتون رنگی نداره چون کلا یه نفری بنام مجتبی

      1. داچ آوانته اگه به آرزو باشه که منم میتونم بنویسم shaahin AMG ههههههه. نه عزیزم . بحث آرزو و خیال نیست . بحث رسیدن مردم ایرانه به خودروهای نزدیک به خودروهای جهانی با قیمت های منطقی و صد البته کیفیت پایین تر . مثل خود شما اهل اغراق نیستم . ۲۰۶ رو با تیگو مقایسه میکنی از چه لحاظ ؟ شما کلا پرتی از بحث ماشین . طرف دنبال اتاق بزرگه داری میگی ۲۰۶ جلو دویست و هفتی ؟ هههه . مرسی که هستی .

        1. الان 207 دارم باید بگم بی نظیره خوش قیمته و خوش رخ شتابشم که دیگه اهل 207 بازا میدونن زیبایی داخلیش از خارجیش کم نداره همه چیم داره مانیتور و دوربین و 4 چرخ دیسک و آینه تاشو و والا از همه چینیا بهتره آخه نمیشه به آرزوی داشتن هواپیما رفت و ابا بادبادک از برج سقوط کرد این مثل کسیه که به آرزوی شاسی میره چینی میخره و بعدش میبینه که نخیر اون حس بهش نمیده ته تهش چینیه

          1. من وی 8 دارم. چهار چرخ ماشیم منم دیسکیه. آخه داداش دوربین و مانیتور و آیینه تاشو شد آبشن؟ من مطلقا نمیدونم تیگو 5 چیه اما 206 چشم قورباغه ای هم بهتر از چینی ها نمیدونم. چینی هم ندارم اما خداییش مگه ماشین شما چقدر با ماشین من فرق داره؟ خب متاسفانه ماشین من هم مالی نیست. باجناقم جک جی 5 داره. هر چند چینی هست، افت قیمت هم داره و تولیدشم هم متوقف شده اما خداییش از وی 8 بهتره. 207 که اصولا همون 206 تیپ 5 هست نهایتش یه کاپوت و داشبورد عوض کردن که اتفاقا تناسب ظاهریش رو به هم زدن.

          2. چینی ها خوب پیشرفت کردن و صد در صد از لگن های داخلی بهترن .توی رنج قیمت خودشون

          3. خیلی فرق داره تو سرعت بالا هندلینگ راحتیش اینا فرقاشه اپشنام جای خود که ماشینهای احد بوق ایران خودرو ندارن

          4. نوید آوانته خیالی شما که به خیال ۲۰۷ داری ۲۰۶ با چراغ جلوی ۲۰۶ سوار میشی که کلا نظر نده در مورد کسی که به آرزوی شاسی بلند میره چینی میخره چون خودت مثلا به گفته ی خودت ماشینی خریدی که هیچ فرقی با ۲۰۶ نداره . آینه تاشو هم که شده آپشن خخخخخ

          5. حالت خوبه؟اصلا میدونی درباره چی دارن صحبت میکنند که نظر میدی؟

      2. داداش تو که اطلاعاتت صفره لطفا نظر نده.تیگو 5 تولیدش متوقف نشده بلکه پرفروش ترین ماشین رنح 75 تا 100 ملیون هست.شما که به 207 میگی با کیفیت معلومه تا حالا سوار ماشین خوب نشدی

  2. واقعا ادم متاسف میشه که تو این اشفته بازار تعرفه ۲۰۰ درصدی واردات خودرو که یه ماشین ۷۰ میلیونی تو منطقه ازاد تو تهران ۱۸۰ میلیونه ، چطوری این شرکتهای وطنی دارن خون مردم رو با این محصولات لگن داخلی یا محصولات اشغال چینی خون مردم رو تو شیشه میکنند ??

  3. موتورهای توربو برای کشورهای پیشرفته مناسبن نه ایران که کیفیت بنزینش افتضاحه و پس از چند سال کلی هزینه تعمیر و.. میشه و موتورهای توربو با گیربکس cvt خیلی جالب نمیشن و اس7 طبیعی به قیمت 80 میلیون خیلی بهتر و سرتر از ایکس33 و تیگو5 هست من 1/5ساله دارم و 25000تا رفتم بدون کوچکترین مشکل و ایرادی و کاملا راضیم

    1. بله گیرباکس cvt ملال آور و سیستم توربو شارژ هم واقعا درایران پاسخ مناسبی نمیده فرسایش قطعات و فشار مضاعف هم از سایر مشکلات سیستم پورخوران یا همان توربو شارژ است خودروهای تنفس طبیعی عمر بالاتری دارند

    2. موتورهای توربو تنها چند سال است وارد کشور شده اند. از سوی دیگر شمار آنها در خیابانها انگشت شمار است. معتقدم برای اینکه بگوییم این موتورها در ایران جواب نمیدهند زود است. از این گذشته توربو در واقع تزریق هوا به موتور برای بهتر انجام شده احتراق است بنابراین نباید وابستگی چندانی به بنزین سوپر داشته باشه.

  4. خدایی شما که میای راجع به خودرو مطلب میزاری مدرکت چیه ؟ چفدر از ماشین حالیته ؟ ساده تر بگم میشه بگین چقدر میگیرین راجع به یه شرکت و خودرو هاش مطلب که چه عرض کنم تحریف واقعیت کنین و تخریب کنین ؟ چرا ؟ از همه بدتر چرا به ملت دروغ میگین ؟ شما که شرکتهای گمنام خصوصی که در ازای چندرغاز تعریف شون میکنین و سر ملت کلاه میزارین و شرکتی با سابقه 60 سال پشتیبانی از محصولش رو محکوم می کنین . همون شرکت خصوصی با اولین بادی که به تهش می خوره یا ورشکست میشه یا فرار میکنه نمونه هم زیاد داریم برای مطلب . الان ایران خودرو رو می کوبی و ادعاهایی می کنی که از کشک !! آبدوغ خیاری تر هستش . واقعا این مطالب برای هایما واقعیت داره ؟ خودم به شخصه یه ساله هایما توربو دارم و خدا وکیلی هیچ مشکلی هم نداشته و ندارم . کلا هم گور بابی ایران خودرو اگه فک میکنی کارمندشم و دارم دفاع میکنم . ولی یه اندازه بال خرمگس – اندازه خودتان- برای مردم احترام قایل بشین .
    دروغ امان این مملکت رو بریده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا