اخباراخبار داخلیاسلایدرنمایشگاه

هاوال H2 توسط گروه بهمن رونمایی شد

امروز و در جریان نمایشگاه خودرو تهران، گروه بهمن از خودرو هاوال H2 به طور رسمی رونمایی کرد. بنابراین گروه بهمن به‌عنوان نماینده رسمی هاوال در ایران کار خود را آغاز می‌کند.

میان شرکت‌های چینی که عمدتا از محصولات کمپانی‌های معروف کپی می‌کنند یا پلت‌فرم یک شرکت دیگر را می‌خرند؛ اندک خودروسازانی هستند که به علم ساخت یک خودرو بها داده و به‌جای کپی کردن از محصولی موفق، سعی می‌کنند با تکنولوژی، تجهیزات و مهندسان خود، محصولی شایسته را بسازند. کمپانی هاوال، از زیر مجموعه‌های گریت‌وال، با الگوبرداری از شرکت رنج‌روور تنها در کلاس خودروهای شاسی‌بلند فعالیت می‌کند. درواقع آن‌ها به فکر ساخت یک خودرو ملی نبودند، بلکه ابتدا به تولید پلت‌فرمی بومی و کاملا مستقل فکر می‌کردند. آن‌ها سپس به تولید خودرو اقدام نمودند و درنهایت نیز با تلاش فراوان، هاوال H6 لقب پرفروش‌ترین خودرو شاسی‌بلند چین را از آن خود کرد.

به نظر کمپانی هاوال، مانند برخی دیگر از شرکت‌های چینی موجود در کشور، بی‌ اصل و نسب نیست! به همین جهت می‌توان حساب ویژه‌ای روی این برند باز کرد. هرچند با بررسی دقیق هر خودرو می‌توان نظر قطعی صادر نمود؛ اما نباید این شرکت‌ را‌ در وهله اول یک کمپانی ضعیف در امر ساخت خودرو برشمرد.

طراحی جلو با لوگو ساده هاوال در یک جلوپنجره ذوزنقه‌ای شروع می‌شود. چراغ‌ها با وجود LED روشنایی روز، گرافیک شسته رفته‌ای دارند. در بخش جانبی، برخلاف دیگر هموطنان خود، چرخ‌ها تناسب مناسبی با بدنه دارند و این موضوع می‌تواند در انتخاب خریداران تاثیر بگذارد. البته هرچقدر که به انتهای خودرو نزدیک می‌شویم، برجستگی و پف‌های بدنه افزایش می‌یابد به‌طوری‌که سپر در زیر شیشه عقب بسیار بزرگ به‌نظر می‌رسد. در مجموع این خودرو طراحی قابل قبولی دارد و از این حیث می‌تواند در بازار کراس‌اوور‌های چینی حرفی برای گفتن داشته باشد.

طراحی داخلی کمی شلوغ به نظر می‌رسد و دلیل اصلی آن، دکمه‌ها و کلید‌های فراوان بر روی داشبورد می‌تواند باشد. وجود چرم، پلاستیک نرم و نوارهای کرومی از جمله ویژگی‌های تاثیرگذار کابین H2 به‌ شمار می‌رود. در مقابل رقبای چینی، هاوال از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است. به‌طوری‌که از لحاظ مونتاژ در رده خودروهای کره‌ای و ژاپنی قرار می‌گیرد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شاید در دور موتور پایین کم رمق باشد، اما به خوبی با جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته جفت شده است که در نتیجه آن، در عرض ۱۲ الی ۱۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. بیشینه قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار در دور موتور ۵۶۰۰ و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۵۰۰ به‌نظر ناکافی است. هرچند ضعف پیشرانه مشهود است اما هندلینگ و فرمان‌پذیری هاوال H2 از بعضی همتایان چینی و حتی کره‌‌ای بهتر است و با داشتن ۵ ستاره ایمنی می‌تواند خودرویی مطمئن اما نه‌چندان سریع باشد.

هاوال H2 با داشتن طیف وسیعی از امکانات، تولید مستقل پلتفرم و همچنین ایمنی بالا می‌تواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند. اما قیمت و ناشناخته بودن برند ممکن است در فروش این خودرو تاثیر بگذارد. دراین‌صورت باید دید که این خودرو پس از اعلام قیمت می‌تواند فروش خوبی را تجربه کند یا خیر.

مشخصات فنی هاوال H2:

مشخصات پیشرانه: ۱۴۹۷ سی‌سی ۴ سیلندر

حداکثر قدرت: ۱۴۸ اسب بخار در دور موتور ۵۶۰۰

حداکثر گشتاور: ۲۱۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۲۰۰ الی ۴۵۰۰

نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک)

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۵۵/۱۸۱۴/۱۶۹۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۶۰ میلی‌متر

وزن: ۱۴۹۵ الی ۱۵۷۵ کیلوگرم

مصرف سوخت: ۸.۸ لیتر (ترکیبی) در هر صد کیلومتر با استاندارد آلایندگی یورو ۵

سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)

شتاب صفر تا صد: ۱۲.۹ ثانیه (تک دیفرانسیل) – ۱۳.۶ ثانیه (دو دیفرانسیل)

سایز تایرهای جلو و عقب: 235/55 R 18

فاصله کف خودرو تا سطح زمین: ۱۳۳ میلی‌متر

ظرفیت باک بنزین: ۵۵ لیتر

تجهیزات ایمنی: شش عدد کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) + توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، ایزوفیکس، سامانه قطع سوخت در زمان تصادف، کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم پیش کشنده، ضربه‌گیرهای کناری (SIPS)، باک بنزین تقویت شده، پشت‌سری فعال (ACTIVE HEADREST)،  باز شدن درب‌ها به‌صورت اتوماتیک در مواقع ضروری

تجهیزات رفاهی: صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، ترمز دستی الکترونیکی (AUTO HOLD)، سامانه رادار جانبی، سامانه نمایش فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، آینه‌های جانبی برقی و تاشو به همراه چراغ راهنما به اضافه گرم‌کن ضد بخار، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم همراه تا منزل، سنسور پارک عقب، آینه وسط الکتروکرومیک، آنتن کوسه‌ای، جای عینک، چراغ مطالعه، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان و پورت USB،AUX و IPOD و اتصال بلوتوث، سانروف برقی چند حالته، ورود بدون کلید (Keyless)، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیه‌ای با فیلتر تصفیه هوا، سیستم صوتی دالبی با ۶ بلندگو، سنسور باران، دوربین عقب، پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان

 

6 دیدگاه

  1. هاوال برند خوب و مطرح و باکیفیتیه ولی قیافش برعکس تیگو 7 برام جذاب نبود.با توجه به موتور و امکاناتش فکر می کنم هم قیمت همین تیکو7 باشه.

    1. کامیار جان عظیم خودرو این ماشین رو می فروخت ۷۸ م اونوقت نسخه مونتاژ این ماشین توسط کارخانه منصف بهمن موتور ۱۳۰ م ؟؟؟؟

    1. و البته پرفروش ترین!! در سال 2017 بالای 200 هزارتا فروش داشته. نصفش تو استرالیا بوده کارشناس تقلبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا