ورود نسل جدید رنو مگان و رنو داستر به ایران + معرفی رنو مگان ۲۰۱۷

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ | 2 نظر

ورود نسل جدید رنو مگان و رنو داستر به ایران + معرفی رنو مگان ۲۰۱۷

عکاس: محمد پارسا حاتمی، سید محمد سعید چاوشی

دیروز و در جریان نمایشگاه خودرو تهران، طی نشست خبری شرکت رنو با خبرنگاران برنامه‌های این شرکت برای بازار ایران اعلام و همچنین مگان ۲۰۱۷ رونمایی شد. جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو، در‌این‌باره گفت:

جدیدترین محصول نگین خودرو، رنو مگان خواهد بود که با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو و فول آپشن عرضه خواهد شد. البته واردات محصولات رنو منوط به باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو و پشت سر گذاشتن آزمون‌های مختلف فنی است. ما از قوانین واردات خودرو تبعیت می‌کنیم و هر تصمیمی که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاذ شود ما هم پیروی می‌کنیم.

وی در ادامه به شرح اقدامات شرکت در سال جاری و سال آینده پرداخت:

مهمترین سیاست‌ما، توسعه شبکه خدمات پس از فروش است که به‌زودی بزرگترین شعبه خدمات پس از فروش ما در غرب تهران و جاده مخصوص افتتاح می‌شود.

رنو_مگان

حال بهتر است به معرفی مگان بپردازیم. این خودرو از همان زبان طراحی رنو استفاده می‌کند، که در نتیجه این اتفاق، زیبایی خاصی در بدنه دیده می‌شود. خطوط تیز و برجسته کاپوت در کنار چراغ‌های جذاب و مخصوص رنو از جمله ویژگی‌های بارز طراحی خارجی به شمار می‌رود.

رنو_مگان

نمای داخلی به سبک و سیاق تالیسمان شکل گرفته و به همین خاطر از نمایی جذاب و ارگونومیک برخوردار است. بهره‌گیری از پلاستیک نرم و کروم در بخش‌های مختلف کابین شاید به زیبایی چرم و چوب نباشد اما کیفیت درخوری دارند و از این حیث به راحتی رقبای کره‌ای را پشت سر می‌گذارد. ۵ سرنشین بزرگسال به خوبی در مگان جای می‌گیرند و صندلی‌ها با وجود طراحی اسپرت، نرم و راحت هستند. وجود فضا‌های کوچک و بزرگ به علاوه محفظه داشبورد ۷ لیتری برای قراردادن وسایل مناسب هستند. فضای صندوق عقب ۵۵۰ لیتری برای سفرهای طولانی مدت کاملا ایده‌آل و کاربردی است و حدود ۲۰ لیتر از فلوئنس (که عده‌ای آن را نسل سوم مگان می‌دانند) فضای بزرگ‌تری دارد.

رنو_مگان

هرچند پیشرانه TCE 1.2 قرار است قلب تپنده مگان های وارداتی باشد اما به طور کلی سه نوع موتور بنزینی در دسترس است:

پیشرانه تنفس طبیعی TCE 1.6 با جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا CVT جفت می‌شود که حجمی معادل ۱.۶ لیتر دارد و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۱۱۵ اسب‌بخار (در دور موتور ۵۵۰۰) و ۱۵۶ نیوتن متر (در دور موتور ۴۰۰۰) است. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتر و شتاب صفرتاصد ۱۱.۵ ثانیه برای یک سدان خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد. قیمت این مدل در بازار‌های جهانی ۲۱ هزار دلار است.

پیشرانه TCE 1.2 با حجم ۱.۲ لیتر می‌تواند با جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک یا دستی ۶ سرعته جفت شود. حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۱۳۰ اسب‌بخار و ۲۰۰ نیوتن متر (از دور موتور ۲۰۰۰) است. از مشخصات این مدل می‌توان به شتاب صفرتاصد ۱۰.۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۵.۵ لیتر اشاره کرد. قیمت پایه این مدل ۲۴ هزار دلار است.

قدرتمندترین پیشرانه با نام سری GT شناخته می‌شود که حجمی معادل ۱.۶ لیتر دارد و با بهره‌گیری از توربوشارژ، حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۰۵ اسب‌بخار و ۲۸۰ نیوتن‌متر است. مصرف ترکیبی ۶ لیتر و شتاب صفرتاصد ۷ ثانیه از نکات جذاب این مدل به شمار می‌رود. برچسب قیمتی ۳۱ هزار دلار برای سری GT در نظر گرفته شده است.

رنو_مگان

از آپشن‌های رنو مگان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی، دکمه های مختلف روی فرمان (اعم از قطع و وصل ارتباط تلفنی، تنظیم مسیریاب ماهواره ای و تغییر جزییات پخش کننده)، خروجی برق 12 ولت، پورت USB، شیشه کوچک هدآپ‌دیسپلی در نزدیکی شیشه جلو، استارت بدون کلید، LED روشنایی روز در چراغ اصلی، 9 رنگ بدنه (سفید براق، صدفی، قهوه‌ای روشن، آبی تیره، خاکستری، قرمز، سیاه و بژ)، ماساژور صندلی، تنظیم برقی، گرم کن داخلی، نمایشگر 7 اینچی (افقی) یا 8.7 اینچی (عمودی) بسته به مدل انتخابی، پارک خودکار و درب صندوق با سنسور پا از جمله تجهیزات استاندارد یا قابل سفارش به شمار می‌روند.

رنو_مگان

از لحاظ ایمنی، رنو مگان سطح قابل قبولی دارد و با داشتن 5 ستاره ایمنی از موسسه معتبر Euro NCAP خودرو کاملا ایمن و مطمئنی به شمار می‌آید. ۲ کیسه هوا اصلی، ۲ کیسه هوا بالا تنه، ۲ کیسه هوا پرده‌ای، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص فاصله تا مانع (که در صورت نیاز ترمزها را فعال میکند)، هشدار اجسام در نقطه‌ی کور، سیستم هشدار خروج از خط، ارتباط با سیستم ناوبری و اعلام خطر به هنگام تجاوز از سرعت مجاز، رادار ۳۶۰ درجه و سیستم کنترل پایداری، تجهیزات ایمنی مگان را تشکیل می‌دهد.

رنو_مگان

با توجه به صحبت های مدیر عامل نگین خودرو، قیمت نسخه TCE 1.2 با برچسب ۲۵ هزار دلاری احتمالا بیش از ۱۸۰ میلیون تومان خواهد بود که در این صورت برای این فرانسوی جذاب فروش چندان خوبی رقم نخواهد خورد. چراکه با ۲۰ میلیون تومان بیشتر می‌توان رنو تالیزمان یا کیا اپتیما را تهیه نمود. به هر حال نگین خودرو می‌بایست قیمتی مناسب و رقابتی برای این خودرو در نظر بگیرد؛ چراکه در غیر این صورت از مگان ۲۰۱۷ استقبال نمی‌شود و با شکست بازار ایران را ترک می‌کند.


2 دیدگاه

  1. رضا | آذر 18, 1396 | لینک نظر

    حرف اول مهندسي دنيا رو المان و ژاپن مي زنن فرانسوي. ها عاشقاي خوبي هستن نه مهندساي خوب

  2. sunmartin | آذر 8, 1396 | لینک نظر

    مدلی که برای ایران در نظر گرفتن شاید قویترین مول یعنی gt باشه که قدرت خوبی داره و مصرف کم یه مشکلی که در طراحی مگان کلیوس و تالیسمان میبینم طراحی دقیقا عین هم اونهاست طوریکه تشخیصشون برای افراد عادی سخته بخصوص نمای جلو و عقب
    فکر کنم برچسب قیمتی 150 ملیونی تا 160 را برای مدل gt و 130 تا 140 برای مدل در نظر گرفتند